VONDT I HJERTET MITT..

God lørdag dere –

Dagen måtte jo komme, Leo er blitt litt syk. Jeg nevnte jo for noen dager siden at jeg hadde blitt veldig syk, så Leo er nok blitt smittet av meg.. Vi har jo mistenkt en stund at han kom til å bli syk snart, for han har jo kun hatt feber to ganger siden han ble født omtrent. Trenger ikke gå noe inn på hvordan syk han er blitt, men jeg føler meg mye bedre nå i dag etter noen dager med sykdom, – så får vi håpe at det går over like fort med ham! 

Vi har selvfølgelig måtte skjemme han en del bort, så her ordnet jeg nyvasket nytt sengetøy i flanell til han på sofaen, selvfølgelig sammen med favorittbamsen. Til frokost fikk han oppskåret frukt, jordbær-yoghurt og brødskive med hvitløksmørost (Favoritten hans). Med litt melk i flasken sin på siden, og masse pappakos sammen med frokosten! Dagen til guttene mine har derfor blitt tilbrakt på sofaen, og Fredrik har foreløpig sluppet unna å være syk selv. Nå som lillegutten er syk ser jeg at jeg gjerne kunne ligget helt utslått selv istedenfor at han skal være syk, for sykt barn er noe av det verste. Man får jo så vondt av de små som ikke en gang får sagt i fra på en ordentlig måte ♥


Dagen vår har ellers vært god! Jeg er jo, som allerede skrevet, i bedre form og har våget meg ut av døren i dag for å handle. Jeg kjente i ettertid at det kanskje ikke var så lurt likevel, men gjort er gjort – Så gjør jeg det i hvert fall ikke neste gang når jeg føler at jeg begynner å bli bedre. Nå har noen timer på sofaen gjort underverker, og jeg er klar for kvelden og natten med gutten vår. Jeg har kjøpt inn en del smoothies til ham og ny tåteflaske (Ja, han foretrekker fortsatt denne hvis han ikke drikker fra kopp, haha!) klar for å gi han den beste lørdagskvelden han mulig kan få! ♥

22 kommentarer
    1. Åh.. uff <3 God bedring! Godt å bli skjemt ut litt når man er syk, det husker jeg fra min barndom. Det var et stort lys i hverdagen når jeg fikk et blad, sjokolade og brus (var litt eldre enn Leo da, haha, type: 8 år ish)

    2. God bedring til fine Leo! Håper dere blir fort helt friske igjen <3 Ha en fortsatt så fin helg som dere kan ha.

    3. uff da vet hvordan det er 🙁 har selv en liten en som har feber og forkjølet nå, og er så nervøs hver gang,for han har astma, og får lett astma anfall hvis ting ikke roer seg fort.
      Masse god bedring til lille vakre Leo <3

    4. er ikke en sånn som kommenterer noe på blogger å jeg vill overhode ikke virke frekk, men ser du skriver ting som at idag sov vi litt lengre en vi pleier for vi trengte det å nå når leo er syk sier du at dere tilbringer dagen på sofaen. Altså enten har du et mirakel barn som sover til klokka 12 på dagen å ligger i sofaen hele dagen eller så pynter du på sannheten. Jeg er selv mor til en på et år, å jeg bli alltid vekket av han klokken 7-8 på morgenen uten noe valg. Å er han syk må jeg gå rundt å bære på han hele dagen, så slapper ikke så veldig mye av værken meg eller han.

    5. jenny: Leo sov lenger i dag, han pleier å gjøre det når han er syk. Pynte på sannheten, nei – er alltid ærlig og ser ikke hvorfor jeg ikke skulle være det. Han våknet mye i natt og vi bysset ham og gjorde alt vi kunne for at han skulle ha det bra. Jeg kan ikke noe for at sønnen min ikke er en av dem som våkner grytidlig når han er syk. Husk at barn er forskjellige.

      Leo har vært slapp og brukt mye tid på sofaen i dag med pappaen sin. Det betyr ikke at han ikke har vært andre steder enn på sofaen, men at det er der han har tilbrakt mest tid.

    6. God bedring til Leo💖
      Heldig han er som har dere som støtter han pg hjelper han med å ha det best mulig selv om han er syk ❤
      Min datter (1år) er og sånn som liker seg best i sofaen med kos når hun er syk.
      Ikkje noe gøy når barn er syke, vil jo helst se de springe og leke 💖
      Klem

    7. Stakkars<3 god bedring til Leo , veldig kjipt og se de små har det vondt <3 bare husk å kanskje bytt tåteflaske smokk 🙂 jeg hadde 0-3 mnd på flasken min , jeg hadde ikke så mye peiling på det før min svigersøster sa jeg burde bytte fordi han kan bli sliten av å suge med ett lite hull :'D hehe ..
      Ha en fin dag dere !!:)

    8. ikke vær så nærtagen da hormonella, jeg sa jo at jeg ikke var frekk bare lurte. Jeg mente heller ikke at han skal stå opp tidlig når han er syk. Jeg mente i tidligere innlegg har du skrevet at du våkner før Leo å lar han sove litt ekstra, å sier for eksempel at “idag sov vi litt ekstra lenge siden vi trengte det” Hvor seint pleier han å våkne med mindre du vekker han?

    9. Anonym: Tusen takk for det, du <3 Ja, vi gjør virkelig så godt vi kan! Ja, tenkte det var flere som var sånn. Hvert fall når de har feber, da vil i hvert fall Leo ikke gå så mye som vanlig og vil aller helst ligge og slappe av eller leke rolig med noen bamser eller leker i sofaen.

      Ikke noe gøy i det hele tatt, nei 🙁 Vondt å se de små ha vondt <3

      Klem

    10. ane: Uff, det er virkelig vondt altså! 🙁 Skjønner godt du blir bekymret, astma anfall er hvert fall ikke noe gøy, stakkars lille 🙁

      Tusen takk for det, Ane <3

    11. Masse god bedring til deg og Leo ❤️
      Ikke bry deg om folk som sitter å er frekk og spydig. Noen er heldige å har barn som sover lenge, og sånn er det bare. Tantebarnet mitt sover gjerne til 10 på dagen og det er når han ikke er syk. Så barn er forskjellige. Du virker som en kjempe god mamma for Leo, så er ganske sikker på at han har det kjempe bra med dere <3
      Ha ei fortsatt fin helg 😊

    12. Cecilie: Tusen takk, så hyggelig med så mange god-bedring hilsner <3

      Ja, det har du rett i! Barn er forskjellige og noen sover lenge når de er syke, andre våkner tidlig og sover lite.

      Veldig glad for å høre at du synes det virker som at Leo har det bra med oss <3 Vi gjør alt for at han skal ha det best mulig hele tiden, det er det viktigste for oss.

      I lige måte! <3

    13. God bedring til Leo ❤️ Har hørt noe om at ingefær-te skal være bra for disse små mager når de er syke. Hvor får man tak i hvitløkssmørost? Jenta mi er såå kresen i matveien 🙁 hun liker veldig godt smøreoster, men går mye i de samme smakene. Men har ikke prøvd med hvitløk:)

    14. Åh, heldige Leo og Oscar som får vokse opp hos dere! Dere er så flinke 🙂
      Jeg synes stort sett alle barn er veldig søte, men Leo er rett og slett ufattelig nydelig! De store blå øynene 🙂 nydelig gutt!
      God bedring til Leo❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg