HAR JEG GÅTT FRA VETTET?

I natt hadde jeg tidenes merkeligste drøm, og det morsomme er: Jeg hadde nøyaktig samme drøm i forrige svangerskap med Leo. 

Jeg drømte at jeg etter ni lange måneder hadde keisersnitt og endelig skulle få møte babyen min, men så var det ikke en baby, det var en kattunge. Jeg fikk helt sjokk og så rart på jordmoren som rakk meg denne lille kattungen, og jeg så på henne som et digert spørsmålstegn med et blikk som sa “Hva i alle dager er det her?!”

Da svarer hun “Ja, men det er sånn som skjer av og til vet du” Litt oppgitt men samtidig oppmuntrende i stemmen sin.

Haha, jeg våknet opp og begynte nesten å lure på om det er noe galt med meg så syke drømmer som jeg har, men så vet jeg jo at gravide kan ha svært merkelige drømmer. Jeg husker den store følelsen av skuffelsen jeg kjente. Her hadde jeg gått gravid i ni måneder og ventet på å treffe den lille babyen min, men så er det ikke en baby, men en liten kattunge?… Haha, jeg var såå skuffet! Husker jeg gråt i drømmen min og at jeg nesten ikke kunne tro det var sant!


Haha, merkelig hva graviditetshormoner gjør med kroppen. Har aldri opplevd å drømme så mye sykt som jeg har nå som jeg er gravid igjen, og slik var det forrige gang også!

Måtte bare dele dette med dere, Fredrik og jeg sitter og ler av det hele tiden! Ha en super fredagskveld videre ♥

21 kommentarer
    1. Husker jeg hadde kun 1 rar drøm i svangerskapet, samboeren hadde utrolig mange syke drømmer😂
      Husker jeg drømte at jeg akuratt hadde funnet ut at jeg var gravid også brått hadde det gått 7 måneder, og det ble en zombie apokalypse, også bodde vi på et loft og måtte klatre i en stige får å komme inn, og litt utover i drømmen gikk brått vannet mitt også var jeg sammen med mormor alene på loftet og samboeren hadde dratt får å feste på en låve med en kompis, også føder jeg en baby som kun veier 1000g og er kjempe liten, også sier mormor at jeg skal gå å hente samboeren, så jeg klatrer ut vinduet og ned stigen, treffer på typen og sier gratulerer du har blitt pappa, du rakk ikke fødselen. Også løper vi tilbake og klatrer inn på loftet og der sitter hele familien min og samboeren sin og spiser på babyen min… Husker jeg våknet og gråt da. Forferdelig drøm:-)

    2. Hehe, off! Det er skikkelig skummelt, det der, før du våkner og forstår at du drømmer! En av mine rare, da jeg var gravid første gang, var at gutten var så liten at jeg hadde han oppi en fyrstikkeske med bomull!
      Husker at idet jeg holdt på å våkne, så var jeg så redd for at han skulle komme bort.. og jeg lurte på hvordan det skulle bli å trille tur i nye store vognen jeg hadde kjøpt 😀
      Du drømmer sikkert mer mystiske saker, det er vanlig for mange. Artig å lese om. God helg dere alle 🙂

    3. Haha, artig! 😂 Føler jeg har lest noe lignende før..skrev du om det sist gang du drømte det også kanskje?
      Det er vertfall ikke bare gravide som har rare drømmer, for det har jeg sånn flere ganger i uka, og har aldri vært gravid, så tror ikke det har noen sammengeng 😛 Drømte en gang at jeg måtte ha en kjeks i senga mi, så i søvne hentet jeg kjeksboksen som låg på hylla mi (mormors sjokoladeflarn elns) og så prøvde jeg å opne den, men den bråket slik så jeg tenkte at jeg ikke måtte vekke meg selv.. Derfor bestemte jeg meg for å legge hele boksen i senga.. Voknet noen timer senere og boksen låg i senga. Utrolig nok husket jeg hele greia selv om alt var ubevisst 😂😂

    4. Så søtt innlegg 🙂
      Deilig å lese en blogg som ikke er ødelagt av spons og annonse linker, men kun er tekst som du har skrevet selv, og ikke er kjøpt og betalt!
      Ha en fin helg alle 3! Klem

    5. Det der må være typisk for svangerskap ser jeg nå! Drømte likt flere ganger i mitt svangerskap, bare at jeg fikk valper 😀 drømte også at jeg fikk han, men at jeg aldri fikk “se” han. Alle snudde vekk ansiktet hans eller tok han med bort. Ekkelt!

    6. Hhahaha for en drøm!! Veldig random, men jeg drmøte faktisk om deg her en natt. Du hadde ikke Leo, men du var kjent pga. bloggen. Det eneste jeg husker er at jeg satt på rommet ditt (som egentlig var mitt? haha) mens du tok restylane i leppene mine 😂😂 Forstår ikke hvor jeg har fått det fra, men vi drømmer vel mye random hahaha.
      Elsker bloggen din, masse lykke til med det nye svangerskapet 🙂

    7. Det er nok bare hjernen og kroppen som forbereder seg på at morsinstinktene våkner og at man automatisk skal sette barna først og være der for dem, enten det gjelder nattevåking med baby eller omgangssyke med barnehage-barn! Du får jo snart oppleve begge deler! Kanskje også på en gang!
      Jeg har også hatt lignende drømmer – man drømme de utroligste ting som gravid 😊👍

    8. Hahahaa, det der drømte jeg også! Husker at jeg sa høyt (og ikke bare i søvne); “men åååh, en kattunge kan man jo få gratis NÅR som helst” 😛 Haha, fine holdninger..

    9. Haha husker da jeg gikk gravid med lillejenta mi så drømte jeg også syke gravid drømmer! Blant annet at jeg fødte kattunge som deg, men også valper, dukke (😱), og sekslinger!! De sekslingene skulle moren min passe på, og så fant jeg dem i kottet senere, bare da var det bare masse kjøttstykker… Syke syke drømmer… 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg