INNKJØP TIL LEILIGHETEN

Okei dere, nå har jeg samlet opp det siste vi skal ha til leiligheten for å vise dere! Ikke mye som gjenstår nå ♥

Bilder hentet fra c1.no og jysk.no
Pluss en del dekor da, selvfølgelig! Både til Leo sitt rom og generelt i huset.

Det er disse møblene jeg har funnet som utgangspunkt, men det er slett ikke sikkert at for eksempel den lille spisestuen/frokostbordet vi skal ha på kjøkkenet kommer til å være akkurat likt dette. Men i den type stil!

Bilder hentet fra Jysk.no og Ikea.no

Ny seng ♥ Grå sengegavl ♥ Frokostbord/Liten spisestue til kjøkkenet ♥ Stor lysekrone til stuen ♥ Speil ♥ Ny sprinkelseng til Leo ♥ Ny kommode til Leo ♥

Vi kommer til å gå for en enkel, ny sprinkelseng til Leo fordi vi ikke tror at det uansett er sånn kjempe-lenge til han skal gå over til juniorseng (Men dette kan jo variere fra barn til barn, så om vi ser at det blir lenge til kommer vi sikkert til å kjøpe en som er litt mer “avansert”) Kanskje noen av dere har litt erfaring med når de små generelt sett går over til juniorseng? Jeg har nemlig hørt rundt 2-års alderen!

Og så har jeg jo allerede vist dere sengen til lillebror – Den kan dere se HER!

Vet dere hva jeg har hatt de siste månedene? Konstant dårlig samvittighet. Jeg mener det virkelig når jeg sier det – for jeg vet jo at jeg lovde dere house tour video for lenge, lenge siden! Hadde jeg ikke blitt gravid igjen kan jeg garantere dere at den hadde vært ute allerede, men det sjokket satte en del ting på pause, og da også alt som har med hus og hjem å gjøre. Nå har jeg satt meg som et mål å bruke sommeren på å gjøre alt helt ferdig her hjemme, og da blir det ekstra gøy å vise dere alt, tross at det har tatt tid! Vi elsker hjemmet vårt, og selv om noen kanskje vil si det er ganske personlig å vise dere hvordan vi bor så synes jeg det er gøy å slippe dere litt inn.

For oss er det i hvert fall bare koselig!

Klem

28 kommentarer
    1. Så lenge en har en blogg skal det nye til for at det blir for personlig. Mange bloggere har vist hjemmet ditt 🙂

    2. Så lenge en har en blogg skal det mye til for at det blir for personlig. Mange bloggere har vist hjemmet sitt 🙂

    3. Tenker du/dere noen gang på miljøet? Du kjøper veldig mye nytt hele tiden. Kanskje sjekke ut litt ting på Finn.no? Ikke det at jeg ikke unner dere nye ting, men det er kanskje på tide å vise leserne dine at vi må tenke på jordkloden våres. Ha en fin 🙂

    4. Hvis du skal kjøpe nye seng til Leo så hadde jeg kjøpt en kombo seng. Altså en som både er sprinkelseng, men som kan bli til juniorseng. Finnes mange fine av de og de er praktiske, du sparer penger og det er miljøvennlig mtp at forbruket 😀

    5. Vår gutt skiftet til juniorseng da han vår 1 år og 10 måneder, meget rolig gutt . Lillesøster fikk da hun var 2,5 år. Ho er litt mer aktiv å utforskende kan man si så vi drøyde lengre med ho 😊 nå blir leiligheten deres så fin 😊😊

    6. Sønnen vår flyttet til juniorseng da han var ca.1år og 5mnd. Det gikk kjempe bra i starten, men nå når han er 1år og 10mnd har han begynt å våkne om natten og han står opp og kommer ut fra rommet sit. I går natt var han/vi våken/våkne fra 00.15-2.40 pga at han bare ikke ville holde seg i senga (og da står han opp for dagen ca kl. 6), så idag skal vi på Ikea å kjøpe en sprinkelseng til han😄

    7. Unnskyld meg men hva i all verden holder du på med?! Seng til 20k og lysekrone til 12k når du LEIER bolig, er 17 år og har barn på vei?! Ikke har du eller Fredrik lappen eller bil heller! Eller en sparekonto til dere eller barna!!
      Sjokkerende dårlig prioritering! Invester nå heller i egenkapital eller førerkortet! Dere har jo barn nr 2 på vei for pokker!! Foreldrene dine burde gripe inn! Du har ikke blogginntekten for alltid! Ingen andre bloggere på din alder gjør så dumme valg!
      Du er ikke voksen og ingen forventer slike møbler på din alder. For Guds skyld, bruk pengene mer fornuftig!!

    8. !: Altså, unnskyld meg? Sengen koster ikke 20 tusen, og lysekronen koster ikke 12 tusen. Hvorfor trekker du konklusjoner om hva møblene koster helt ut av det blå?

      Hvordan vet du at vi ikke har sparekonto? Har du innblikk i nettbanken til både Fredrik og jeg? Vi har sparekonto til Leo, og til oss selv 🙂

      Fredrik jobber med å ta lappen, så du skal ikke bekymre deg 🙂

      Du har jo tydelig ikke peiling. Hvorfor trekker du slike konklusjoner rundt hvorvidt Fredrik og jeg har sparekonto til barna våre eller ikke når du ikke vet en gang? Kunne du ikke spurt, på en hyggelig måte om vi har det – istedenfor å ha forhåndsbestemt deg på at det har vi ikke? Vi har nemlig sparekonto til Leo, og oss selv. Og møblene koster ikke i nærheten av de svimlende summene du skriver, så jeg må bare spørre; Hvor i alle dager får du dette fra?

    9. !: Jeg skjønner meg ikke på sånne som dere som kommenterer akkurat som du har innblikk i absolutt alt Fredrik og jeg bruker penger på, når du helt tydelig ikke har den minste anelse.

      Hva skjedde med å være hyggelig, og å spørre pent om det er noe man lurer på?

    10. Så masse fint. Morsomt å planlegge og kjøpe inn interiør til huset:-) Synes du har en fin blogg,du virker veldig reflektert og fornuftig, og det er alltid så koselig å titte innom. Ha en fin dag videre med familien din. Klem

    11. Hei!
      Når det gjelder bytte av seng har tommelfingerreglen her i huset vært at når de begynner å hoppe ut er det på tide å bygge over til juniorseng fra sprinkelseng. Lykke til!

    12. Cathrine: Ja, er så mye fint å finne av møbler! Har sett på så mye og det er jo helt sinnssyke prisforskjeller også. Setter pris på at du synes det, og tusen takk for at du følger med 🙂 Ha en fin dag videre du også. Klem!

    13. Her er lysekronen;
      http://c1.no/produkt/lysekroner/bestillingsvarer/celia-lysekrone-80×60
      Her er sengen (PÅ SALG):
      http://jysk.no/soverom/kontinentalsenger/gold/madrass-hoie-200-150×200-kontinental/family
      + ryggen (som også var den dyreste).
      Ikke anklag meg for å lyve, du som ikke klarer å stå for en dritt. Hadde du prioriterert å spare hadde du ikke kjøpt møbler i denne prisklassen. Med å ha en sparekonto mener jeg selvfølgelig en konto som PRIORITERES! Dere er 4 stykker hvor 3 er under 18 år og du har et forbruk som jeg tror de fleste reagerer på. Du kjøper nye ting hele tiden og det virker som du tror at du må ha det dyreste.
      Kjøpe ny sprinkelseng til Leo fordi han har gnagd på kanten?! Ærlig talt. Du snakker om flyktninger og samfunsrelaterte problemer men gjør tydeligvis ikke noe selv. Hadde alle hatt ditt forbruk hadde ikke miljøet holdt lenge.

    14. !: Det er kun sengegavlen jeg har sett på Jysk (Den koster 2600), sengen var bare med på bildet og vi skal kjøpe seng et annet sted. Har sett på en på bohus som kostet 5-6 tusen, er det OK for deg at jeg kjøper oss ny seng til den prisen eller? Akkurat nå sover vi nemlig på en 120-seng. Leo, Fredrik OG jeg. (Du kunne selvfølgelig ikke vite at vi ikke skal kjøpe seng der, men herrefred for en tone du har i kommentarene dine, jeg blir helt matt)

      Lysekronen jeg har sett på koster 5000, ikke 12 000 slik du mente. Vi har over 3 meter i takhøyde i leiligheten vår, og dermed kan vi ikke ha en liten lampe. Store lysekroner koster en del, men vi har fint råd til å kjøpe en til 5000 og like vel ha råd til å sette inn på sparekonto til både oss selv og Leo.

      Jeg kjøper nye ting hele tiden? Har du dokumentasjon for dette? Det vet du vel strengt tatt ingenting om, jeg kjøper en del barneklær men vet du noe om jeg handler om salg, billige butikker etc?

      HVOR skriver jeg at jeg må kjøpe ny sprinkelseng til Leo fordi han har gnagd på kanten?!?! Jeg har jo skrevet i et eget innlegg at hele baksiden av sengen hans har falt av, og at han derfor sover med oss i egen seng nå, hvis ikke sover han i hans egen seng når den står helt inntil veggen, slik at han umulig kan dette ut selv om hele baksiden har falt av.

      Sengegavlen koster 2600 kr. Sengen skal vi ikke kjøpe på Jysk, jeg fant ingen senger de hadde der i målene vi trenger. Lysekronen er som sagt litt dyr ja, den koster 5000,- men som jeg allerede har skrevet er det umulig å finne stor nok lampe som skal passe inn i leiligheten om vi ikke legger litt penger i det. Dessuten er vel det vårt valg?! Vi hadde jo ikke vært inne på tanken om å kjøpe en slik lampe dersom vi så at vi umulig hadde råd til det.

      Og helt til slutt: Hvis vi VET vi har råd til å kjøpe nye møbler, som før øvrig ikke kostet i nærheten av de svimlende summene du skrev i din første kommentar, og samtidig spare både til egenkapital, sparekonto, og det som ellers måtte passe oss, hvorfor tenker du at det er greit å blande seg inn i andre menneskers privatøkonomi?

      Du kommer påståelig og sier at vi ikke sparer, men det gjør vi jo? Skal jeg kjøpe den billigste sengen fra IKEA fordi det er den eneste du mener vi har råd til, når du er en vilt fremmed som ikke har peiling på vår økonomi?

    15. !: Klarer jeg ikke å stå for en dritt? Hva mener du med det?

      “Hadde du prioriterert å spare hadde du ikke kjøpt møbler i denne prisklassen. Med å ha en sparekonto mener jeg selvfølgelig en konto som PRIORITERES!”

      Her viser du igjen at du er tydelig HELT fullstendig uviten. vi klarer FINT å prioritere sparekontoene våre selv om vi kjøper nye møbler, som for øvrig alle familier i hele Norge må en og annen gang. Lysekronen du har linket til har feil pris, du kan se på forsiden til nettbutikken her den ordentlige prisen, som er 5000,- http://www.c1.no/

    16. Vedkommende over (!) Har tydeligvis et sjalusiproblem! Det du har er det mange kanskje drømmer om, å da er det lett å bli sjalu! Stå på, du er sterk!

    17. Jeg sverger folk er faen meg gale som faktisk gidder å søke opp hva andre velger å handle til sitt hjem! La nå jenta få kjøpe hva faen henne vil! Hu er da voksen nok til å vite hva hu bruker penger på, når henne er voksen nok til å ha ansvar for et barn!

    18. Jeg og mannen min har nettopp flyttet inn i en selveigd leilighet som er helt ny. Vi måtte derfor ut med veldig mye penger både i egenkapital og for alle møblene (+ hvitevarer og lamper o.l. som bruker å følge med huset). Vi fann mye fint på kjøpe og selge-sider på facebook til en mye billigere penge enn om vi skulle kjøpt helt nytt, og vi er veldig fornøgde. Annbefaler å sjekke om det finnes en sånn side for området dere bor i. Elles kjøpte vi mye på salg og på IKEA.
      Ellers når det kommer til lampe. Du skriver i kommentarfeltet at dere må ha lysekrone fordi dere har 3m takhøyde..?? Vi har 3,6m takhøyde og jeg hadde aldri i verden puttet en lysekrone i stuen min på grunn av det! (Jeg HATER lysekroner da, men det er min mening). Jeg vil annbefale å gå for noe ala spotter. Blir nok litt vel dyrt om dere skal installere det nå da, men tenker noe sånn http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/innendorsbelysning/takarmaturer/led-spotlight-423388/. Dette har vi, og vi er veldig fornøyde. Det lyser utrolig bra, og (har du gode spotter i) bedre enn en lysekrone. På kjøkkenet ville jeg gått for spotter/skinner under overskapene slik at du får lys direkte på benken 🙂
      Og sengegavlen vil jeg anbefale deg å lage selv, det har jeg gjort og er suuuperfornøgd 🙂 I tillegg er det mye mer miljøvennlig da du kan bruke gamle gardiner og madrasser og slikt. Søk etter fremgangsmåte på nettet, Speiltvillingene.blogg.no har en bra en 🙂
      Og selvfølgelig må jeg si til slutt: Er ikke meningen å blande meg inn i deres økonomi, men ut i fra svarene du har gitt lenger oppe virker det som at du ikke helt er klar over at man kan spare penger (og miljøet) på såå mange måter! Ville bare dele noen tips 🙂

    19. Anette: Hei Anette! Ante ikke at man kunne lage sengegavl selv, så tusen takk for det og mange andre gode tips! 🙂

      Vi har spotter i taket i gangen, på badet, på kjøkkenet, og på soverommene – Derfor ville vi ikke ha det i stuen også 🙂

      Klem!

    20. Stine: Hahaha 🙂 Synes det var litt spesielt at noen faktisk begynte å lete opp tingene jeg hadde sett på, men de får nå gjerne gjøre det om de ønsker.

      Vi er økonomiske av oss, bruker feks aldri mer enn 3000 i måneden på mat, blant annet! Så det at vi har sett på en lysekrone til 5000,- når vi fint har råd til det har jeg virkelig ikke dårlig samvittighet for. Vi sparer til Leo og til oss selv på sparekonto, og jeg tror akkurat som du skriver at vi er voksne nok til å vite hva vi har råd til, og hva vi ikke har råd til.

      God klem!

    21. Her fikk jentungen junior seng når hun var 1.5år. Anbefaler dere å kjøpe den ene sengen de har på ikea som er en springelseng som kan gjøres om til vanlig seng ved å ta av sprinklene på ene siden og heller sitte på en sengehest☺ Vi brukte denne sengen selv fram til hun fikk den hun har nå. Mange som gir disse bort på finn.no og da kan man heller bruke pengene på en god madrass☺

    22. Vi hadde plass til både storseng og sprinkelseng på rommet hennes, så hu brukte storsenga til dupp i helgene og sprinkelsenga på natta. Slik hadde vi det i 3 mnd, og siden det gikk så bra så kastet vi ut sprinkelsenga på 2 års dagen😄 Og siden har det vært problemfritt! Hu elsker senga si❤ (hu er nå 2 år og3mnd)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg