HVILKEN VOGN SKAL VI VELGE TIL DEN LILLE?

Hei fra sofaen! Jeg sitter her bare og gjesper og gjesper, for nå er det egentlig natta her for min del, men jeg måtte innom en siste gang ♥ 

Bekkenet mitt er fryktelig vondt etter dagen, og det skal bli veldig godt å legge seg! I morgen venter en ny dag med familien min, og jeg gleder meg veldig til hva vi skal finne på. Det har vært en skikkelig god uke hittil, med en del planlegging for tiden fremover og innkjøp til det nye familiemedlemmet vårt som kommer om i underkant av 20 uker. Lille Oscar, som mangler det meste av utstyr vi trenger til ham sett bort i fra klær og tepper!

Så nå er vi kommet til vogn. Hvilken skal vi velge? Jeg har nevnt for dere tidligere at jeg har sett på en ny Emmaljunga, men jeg er litt usikker. Det er jo den perfekte vogn for oss egentlig, og den er trygg og god. Men.. Ja, hva skal jeg si? Føl dere helt frie til å komme med tips og råd til gode vogner i kommentarfeltet! Søskenvogn har vi ikke planer om å kjøpe hvis vi ikke ser at det blir behov for det når han er kommet til verden.

Bilder hentet herfra, og herfra!

Det er jo så utrolig mange fine og sikre vogner der ute! Men det viktigste er for meg sikkerheten, og Emmaljungaen vi har brukt til Leo har jeg alltid følt meg helt trygg på. Den er sikker og god! Tross at den er ørlite tung, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har trent så mye styrke i det siste, haha…

Gleder meg til å fortsette planleggingen og hva vi skal handle inn til vår lille gutt nå fremover ♥

56 kommentarer
    1. Eg har stokke trailz og er så glad eg valgte den framfor emmaljunga. Det er ei kjempe god turvogn, samtidig som den er fin å manøvrere på butikken pga svingbare hjul. Understeller tar ikkje store plassen heller. Eg syns det er ”the best of both world” eller ka eg skal sei, haha. Fungera supert på tur i ulent terreng og på shopping mellom trange butikk hyller. Den er kjempe god å trille, og føles ikkje tung i det heile i oppoverbakkar!

    2. Hva med buggaboo donkey? Skal ha den når lille baby kommer, blir 2 år i mellom mine.. Den kan gjøres om til enkel og søsken/tvilling vogn

    3. Anonym: Åh, da skal jeg se på den også! Det hadde jo vært kjekt å ha den om det skulle vise seg at vi føler behov for søskenvogn likevel! 🙂 Tusen takk!

    4. Stokke Trailz! Da får du en solid god tur vogn men samtidig en vogn som er lett å manøvrere i butikker etc. Vognen er også veldig mye lettere å tar mindre plass sammenslått enn emmaljunga. Du kan også kjøpe besafe modular babystol i Stokke versjon, som kan klikkes rett på understellet(uten adaptere). Denne baby bilstolen kan dere jo også bruke på samme base som den stolen dere har til Leo nå 🙂

    5. Vi har hatt en vogn med 3 hjul, har nettopp solgt den og kjøpt ny emmaljunga med punkteringsfrie dekk, så utrolig fornøyd. 3 hjuls vogna var så dårlig, skikkelig ustø og ikke trygg i det hele tatt. Så uansett hvilken vogn du velger, så anbefaler jeg 4 hjul 🙂 Men hadde jeg skulle hatt to tette så hadde jeg nok valgt å gå for søskenvogn. Som hun over her sier så er buggaboo donky veldig fin, og de er vel den du kan bruke med en sidebag istedenfor søstendelen om det er nødvendig 🙂 Lykke til videre i svangerskapet, du virker som en utrolig god mamma 🙂

    6. Anbefaler helt klart bugaboo. Jobber i barnehage og har en viss peiling. Den er lett, trygg og sikker 🙂
      Er en drøm på trille.
      Emmaøjunga er forferdelig tunge og tungvinte. Eneste fordel er at de har innebygd myggnetting. Stokke er fin å se på men ikke noe mer enn det. Tung og tungvint å trille.
      Vet allerede at nÃ¥r jeg i fremtiden fÃ¥r barn sÃ¥ blir det bugaboo 🙂

    7. Emmaljungla er den fineste vogna å se på, men det er ikke noe for meg! Synes den er så tung å trille 😛 Emmaljunga mellom stativer og hyller i butikk er mitt værste mareritt, haha! Jeg ELSKER vognene fra Stokke!

    8. Min anbefaling er, at du kjøper den du føler dekker dine behov, og evt den du har råd til. Vi har Emmaljunga Mondial duo, men bare for at vi fikk denne ganske billig brukt 🙂 anbefales på det sterkeste, men finnes maaaaange gode alternativer. Synes Emmaljunga er ganske god å trille. lett og god 🙂

    9. Vi har nettopp kjøpt oss en uppababy cruz, den eller uppababy vista er ment å skal være veldig bra 🙂

    10. To av mine venninner har Stokke trailz og det er den fineste og mest stødige vognen jeg har vært borti. Har alltid sagt at jeg skal ha emmaljunga, men etter å ha trillet Stokke trailz og sett hvor deilig den er å trille, samtidig som den er mye finere enn andre vogner å se på, så har jeg i hvertfall funnet enn vinner. Jeg skal definitivt ha Stokke trailz til mitt barn, uten tvil. Og jeg har vært en fan av emmaljunga i 6 år, men bytter nå side:)

    11. Stokke! To små svingbare hjul forran er gull verdt! Tusen ganger bedre og trille i butikker og flott i terreng. Tar ikke like stor plass i bilen heller. Emmaljunga er stor, klumpete og tungvint! Eneste er at den er fin og se på.

    12. Bruk den vognen dere alt har, unødvendig å bruke så mye penger på en ny vogn når dere alt har en fullt brukbar vogn!! Kjøp heller en SIMO sportstrille til Leo, og la Oscar overta Leos vogn. Samme med alt annet babyutstyr dere har etter Leo, unødvendig å kjøpe masse nytt når dere har fullt brukbare ting fra før!!! 😉
      Utover det, er SIMO storfavoritten her, noe det har vært i alle år!!! 😉

    13. Jobber som hun lenger opp også i barnehage og har best erfaring med emmaljunga, vi har siden i fjor hatt noen med bugaboo, blant annet søskenvogn og følger den er håpløs å legge ned når de skal sove, blir liggende så rart i den, føler heller ikke den er like sikker som emmaljunga…. Kan nok være at Emmaljunga tar en god del mer plass slik som flere skriver, men sikkerheten bør komme først:) er blant annet noen med barn selv i min barnehage som også synes donkey er håpløs med tanke på soving bare for å ha nevnt det:)

    14. Hei. Om dere ikke skal ha søskenvogn, kan du da ikke bare den emmaljunga vognen dere har fra før av..? :-p

    15. Kunne jo eventuelt gått an å kjøpt en lettere trille som Leo kunne hatt til barnehagebruk, også heller kjøpt ekstra sittedel eller noe som Leo kunne hatt oppå emmaljunga som lillebror kunne brukt 🙂 Finnes ganske mye stilig, som et “sete” man setter oppå baggen, “sparkesykkel” man fester nedpå siden osv 🙂 Sikkert veldig kjekt for en liten gutt å være på senteret på sparkesykkeldelen f.eks. 🙂
      Stå på!!:-)

    16. Vi har den samme som dere har hatt til nå, og er superforøyd med den 🙂 har ikke erfaringer med noen andre da, det skal sies, hehe!

    17. Nå er det jo første gangen vi får barn, men har vært veldig mye i butikkene og test-trillet og sjekket ut forskjellige merker og emmaljunga er helt klart favoritten, og vi har kjøpt emmaljunga til henne allerede 🙂 Virker som en skikkelig trygg, solid og fin vogn.

    18. Vi skal kjøpe emmaljunga edge til datteren vår kommer i september, den vi begge har likt best, og ønsker oss en stor og romslig vogn til vinteren da det i hovedsak er da bagdelen blir brukt 🙂 folk kan anbefale så mye de vil , men til syvende og sist er det dere som skal bruke vogna og være fornøyd med den! 🙂 men ta til dere alle tips! Kanskje får dere noen idéer dere ikke har tenkt på tidligere!:-)

    19. Den vognen dere brukte til Leo da? Den kan da umulig “gått ut på dato”
      Det har vel knapt rukket å komme et nye modeller…..

    20. Anonym: Hei!

      Fredrik jobber med å ta lappen, men i en travel hverdag med jeg som gravid, og Leo samt alt annet, er det ikke gjort på 1-2-3. Vi bor 2 minutter gange unna sentrum, med alt vi trenger av butikker, legekontor, og så videre. Barnehagen som Leo skal starte i er også veldig nær. Så bil kjøper vi nok utover høsten når Fredrik har tatt lappen 😀

    21. Anonym: Hei!

      Leo trenger jo vognen sin selv? 🙂 Har ingen verdens ting med om den har gått på dato eller ikke, det synes jeg for øvrig ikke da den er superfin og veldig trygg og god å trille. Handler vel bare mest om at vi ønsker at babyen skal ha sin egen vogn 🙂

    22. Hei, jeg vet dere har bestemt å ikke kjøpe søskenvogn, og jeg vill rekommendere at dere kjøpte en modell som går ann å gjøre om til enkel eller dobbel vogn, som Bugaboo Donkey Duo eller. Emmaljunga Super Viking. Leo er sikkert kjempe flink å gå allerede, men tenk når han bestemmer seg for å absolut ikke gå dit hvor dere skal, eller når dere har hastverk og han ikke orker å gå så kjapt, eller når dere er ute og han blir trøtt?
      Jeg respekterer deres valg helt fullstendig, men om jeg var dere hadde jeg tenkt meg om en gang til.
      Vi får et til barn i Desember og da er vår sønn 2 år og 5 måneder, og det er ikke snakk om at vi skulle klare oss med bare en enkelvogn selvom vi har bil.
      Dere gjør valget, og det dere velger er sikkert best, men prøv å tenk på alle situasjoner dere kan havne i som det sikkert skulle vært lettere å ha vogn plass for Leo også☺
      Ha det bra!

    23. Jeg anbefaler Bugaboo donkey hvis sønnen din fortsatt liker å sette i vognen 🙂 Jeg har en selv og de dagene Rozalinda ikke er der og bare Cristiano skal Være med ut så kan jeg Gjøre vognen om til en enkelt vogn med en liten handle bag på siden 🙂 kjempe lett og effektiv vogn.

    24. Det må jo bli helt håpløst med 2 vogner og ikke en søskenvogn når du har to så nære? Leo vil nok sitte i vogn ihvertfall til han er nesten 3 år. Skal du da trille to vogner når du henter i Barnehagen eller dere skal ha kjøre en vogn hver? Tåpelig spør du meg når du har så nære barna!

    25. Hva med brio smile som hsr svinghjul fremme? Fantastisk vogn og god på langturer. Lett og legge sammen, tar liten plass i bilen.. Elsker brio smile vogna vi hadde, angrer på at vi solgte den!

    26. Har 2 gutter med 15 mnd mellomrom, kjøpte Bugaboo donkey når den minste ble født, å har ikke angret et sekund. Helt genialt at man kan slå den sammen til en enkelt vogn, med en liten handlekurv på siden. Det er en lett vogn som er god å trille. Har også Stokke trailz som jeg forsåvidt var kjempe fornøyd med, et stort pluss her er at baggen er mye høyere oppe en på andre vogner noe jeg likte veldig godt 🙂

    27. Jeg spurte ikke om hvorfor dere ikke har bil, mn hvorfor dere ikke skal ha søskenvogn når dere ikke har bil. Skal du aldri gå noen steder me begge barna samtidig liksom?

    28. Kjøpte selv emmaljunga hvit skinn til mitt første barn. Men når vi måtte ha vogn nr 2 pga bhg så kjøpte vi mountain buggy. Hadde jeg kunne valgt på nytt hadde jeg aldri kjøpt emmaljunga(kjøpte den egentlig fordi den var så fin) men den er ikke verdt så mye penger. Den er veldig tung og stor hvis man skal ha den i bilen så tar den hele bagasjerommet. Og tre hjul er veldig mye deiligere i butikker å sånn, mye lettere å svinge med. Du burde vurdere tvillingvogn også, vi har 19 mnd mellom våre, og tvillingvogn et gull!!

    29. Angrer på at jeg ikke har hatt søskenvogn. 2,5 år mellom mine. Da hadde jeg spart meg for mye blod, svette og tårer :p Så det anbefaler jeg. Hvertfall til og hente å levere i bhg, byturer osv. Har blitt lang i armene etter jeg blei 2 barnsmor forogsidetsånn 😉 Her overtok lillesøster Emmaljunga’n til storesøster. Også kjøpte vi en pent brukt vogn til å ha i bhg. Har søskenbrett som storesøster kan stå på, men plutselig blir små bein slitne, og vil bæres. Og det er tungt og bære en unge på armen og vogn. Hvertfall når man er langt hjemmefra.

    30. Hvis du mener Leo trenger sin egen vogn så burde du virkelig vurdere å kjøpe en søskenvogn. Det blir slitsomt å trille rundt på to store vogner når du skal ut på egenhånd.

    31. Lykke til med å trille to enkeltvogner alene :p og få to så store vogner inn i bagasjerommet i bilen! (Her får jeg akkurat inn en Emmaljunga). Hva er grunnen til at du ikke skal ha søskenvogn og heller en ny enkeltvogn?:) Bare lurer

    32. Jeg syns Oscar bør overta Leos vogn og så kjøper du en billig sovevogn som kan stå i barnehagen. Du får en fullt brukbar simo til 500kr og de er kjempefine sovevogner! Så kan du heller bruke pengene du “sparer” på å kjøpe en søskenvogn når du finner ut at du trenger det 😉

    33. Stokke trailz er en fantastisk vogn, anbefales på det varmeste!:-) veldig god å kjøre (alle som har trillet vognen kommentere hvor god den er å kjøre:-) og den er både fin, praktisk og trygg. Tror ikke du vil angre om du velger denne:-) lykke til med alt, spennende tid du har foran deg:-)

    34. Stokke trailz er en fantastisk vogn, anbefales på det varmeste!:-) veldig god å kjøre (har fått mange kommentarer på hvor god den er å kjøre:-) og den er både fin, praktisk og trygg. Tror ikke du vil angre om du velger denne:-) lykke til med alt, spennende tid du har foran deg:-)

    35. Hei 🙂 det du burde tenke på er at du får barn på høsten. Da er det ikke lenge før snøen kommer, da kan det være lurt med en vogn med store hjul så ikke snøen fester seg fast rundt hjulene. Jeg skal ha emmaljunga vognen som du har på bildet 😉 den er visst veldig bra på vinterføre (samtidig stabil og god plass)

    36. Hvorfor ikke kjøpe en lettere trille til Leo , og bruke Emmaljunga vognen til babyen.
      Babyjoggercity mini gt er en knallgod trille og den kan brukes opp til 25 kg , den har tak som kan gå svært langt frem og beskytter mot vær / vind og den er super lett og manøvre , luftemuligheter bak og to titteluker i kalesjen. Den legges også superlett sammen ved og bare dra i en stropp i setet. Helt genial og super god vogn. Kan også brukes til baby om man kjøper med bagdel.
      Ellers er jo også Brio Spin en ok trille til større barn. Den er billig også. Bugaboo bee er også en super trille som vokser med barnet da man kan forlenge seteryggen ved og trekke den oppover ettersom barnet vokser. Man kan også ha barnet mot og fra seg.. Så Bugaboo bee er en fantastisk trille men litt stiv pris på den , men absolutt verdt pengene.
      Nå hadde jeg aldri valgt emmaljunga da jeg synes den virker så tung , og er uten svinghjul.
      Jeg hadde nok valgt Brio Go og Babyjogger city mini Gt.
      Tror uansett du vil ha behov for søskenvogn siden Leo fortsatt er liten når den minste kommer.
      Og da er jo igjen Babyjogger City mini Gt dobbel og anbefale , så har du jo Emmajunga vogna di fra før.
      Blir spennende og se hvilke vogner du ender opp med , lykke til hvertfall 🙂 Er jo så masse gøy av vogner der ute .., 🙂

    37. Jeg jobber på Barnas Hus, og jeg pleier alltid å anbefale Stokke Trailz til mine kunder pga. at den er fin, kan brukes på alt av underlag, lett å legge sammen, stabil og trygg😊

    38. Har ikke barn selv, men jobber i barnehage. Og personlig syntes jeg emmaljunga og TFK er gode vogner! Lykke til med vogn-valget 🙂

    39. Dere bør virkelig vurdere en søskenvogn. Det er 1 1/2 år mellom mine barn, og vi hadde ikke levd uten den vogna!!!

    40. Vil anbefale søskenvogn siden du ikke har bil lappen eller noe og kan hende du må hente Leo i barnehage å du står der med ei vogn bare og Leo er trøtt og sliten og nekter å gå hva gjør du da egentlig 🙂 vil anbefale å ha ei brukt vogn i barnehagen så har du den vogn til Leo hjemme som du kan bruke til den lille ellers så har du søskenvogn når du skal ha begge gutta 🙂 bare et tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg