ØNSKELISTE TIL BABYEN

Hallo dere! Nå sover Leo sin siste lur for dagen, og jeg fikk satt meg ned for å oppdatere dere litt. Jeg har forferdelig bekkenløsning i dag og teller ned til Fredrik kommer hjem, men dagen har likevel gått i ett og vi har hatt en avslappende tirsdag hittil ♥

Endelig er uken skikkelig i gang! Denne uken har jeg mange avtaler, og i tillegg er det en del innkjøp jeg vil ha i orden innen uken er omme. Sandefjord på torsdag, og Tønsberg sykehus på fredag. Samtidig har jeg satt meg nye mål om enda bedre blogginnlegg fremover (Kom gjerne med forslag!) Jeg har også avtalt med meg selv at Leo og jeg skal gå noen lange turer ute! Det er så deilig nå som det ikke er for varmt ute, men samtidig ikke kaldt heller.

Nå sporer jeg som vanlig helt av her, jeg måtte innom for å dele en liten ønskeliste vi har til babyen! Dette lagde jeg også sist med Leo og viste dere her på bloggen.

Babynest med sløyfe ♥ Pyntegjenstand som spiller musikk ♥

“Dream big little man” bilde ♥ Børste og kam i sølv ♥ Utedress blå ♥ “Little brother” heldress ♥

Bokstav “O” Med lys ♥ Uro ♥

Bilder hentet fra: Babynest.no, familiebutikken.no, Amazon.com, Harrods.com, Jollyroom.no, og Etsy.com, notonthehighstreet.com

Fant så mye fint! Morsomt å drømme seg litt bort ved å se på alt det fine det går an å få tak i til de små ♥ I tillegg ønsker jeg (vi) oss:

  • En god ammepute
  • Hjemmestrikket hentesett (Vi har jo ett fra sist gang som Leo brukte da!)
  • Gode babytepper i ull
  • Leketeppe 

Vi snakkes senere! Klem!

18 kommentarer
    1. Jeg er veldig interessert i å lese hvilke positive og negative erfaringer du har fått av å bli mamma i så ung alder. Selv er jeg gift, har kjøpt leilighet, har bil og er snart ferdig med studiene. Har veldig lyst på barn, men tenker samtidig at det er såå mye jobb, og derfor lurest å vente noen år 🙂 Ønsker å høre andre sine erfaringer (selv om din situasjon er veldig annerledes en min da). Er bare 20 år (blir 21) så er ikke så stor aldersforskjell da 🙂

    2. Anette, det er ingen forskjell på å bli mor i ung alder eller om man er eldre 🙂 jeg var 22 første gang, 28 neste gang og blir 30 siste gang. Like mye arbeid med barna, men ikke veldig slitsomt så lenge man finner rutiner 🙂 formen er også ganske OK selv om jeg er 30.

    3. Mange fine ting til lillebror her! Du må gjerne dele matoppskrifter innimellom hvis du har tid/lyst. Husker det var noen lesere som kommenterte at du er flink til å lage mat 🙂

    4. Så søte ting:)
      Lurte på om du kunne skrevet et innlegg om barneoppdragelse, hvordan du vil oppdra barna dine?:)

    5. Hvordan klarer du og gå lange turer med bekkenløsning?? Jeg klarte det ikke, da bør det mye verre. Men flott om du klarer det, men bare et tips så blir det ofte mye verre i dagene etterpå;)

    6. Ååh, så mange fine ting! Hvor fant du det bildet? (Dream big, little man). Fikk lyst å kjøpe et sånt selv 🙂

    7. Kan du skrive litt om hvilke tanker du har rundt reising? om dette er noe du føler du har veldig behov for, og hvordan det kommer til å bli å få oppfylt dette med 2 barn

    8. Hei:) sover Leo flere ganger om dagen enda? Og så sent som kl 15? Du skriver jo ganske ofte om tøffe netter med lite søvn, uten å virke nedlatende eller bedreviter nå så må jeg få si at det er vel ikke så rart om han sover så mye (og så sent) på dagen? Jeg har jobbet i barnehage og de aller fleste 1 åringer sover bare en gang per dag. Vi oppfordrer foreldre til å vende barna til å sove kun en gang om dagen før de starter i barnehage. Det er veldig normalt å kutte ned på lur nr 2 når barna er over 1 år. Om du ikke har tenkt tanken så ville jeg gjort det nå! Du får igjen så mye og jeg tør nesten love deg at etter 14 dager vil Leo sove som en prins hver natt.

    9. Anonym: Hei!

      Det var den første og siste luren, beklager om jeg fremstilte det som om han hadde sovet mer enn han gjør. Ser nå at jeg hadde skrevet “siste luren” og skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet det, da er det i hvert fall ikke rart dere reagerte på det. Vi var oppe klokken 08.00 i dag, og han ville ikke sove før klokken 14:30 (Som var da innlegget ble skrevet, tok en del tid før jeg fikk postet det fordi jeg måtte lete etter bilder underveis og fra hvilken nettside de ble hentet fra)

      Han sover aldri to ganger på dagtid!

      Klem

    10. Anonym: I dag har bekkenløsningen vært helt fryktelig, og derfor har jeg ikke hatt noe mulighet til å gå noen turer. Det mistenker jeg er fordi jeg ryddet og gjorde masse husarbeid i går, nesten i overkant mye. Hvis jeg bare holder meg i vanlig bevegelse og ikke bøyer meg unødig mye, pleier ikke bekkenløsningen å være så ille at jeg ikke kan gå turer! Men skjønner godt at du spør 🙂

    11. Tips også ang soving som funket her da vi hadde samme problem som dere med at han ikke ville legge seg før halv 9, legg han tidligere til lur og ikke la han sove etter (her starta det med 14, men det må du nesten finne ut selv). I starten er han naturligvis sliten fordi det er nytt, men det er det eneste som funket her! Når han starter i bhg er det nok lurt å venne han til å legge seg tidligere og deretter stå opp tidligere. For forsto det slik at du hadde prøvd å stå opp tidligere for å få han til å legge seg tidligere på kvelden, men du må også legge luren tidligere og evt faktisk vekke han hvis han sover for lenge i forhold når han er istand til å legge seg for kvelden 🙂

    12. Så fine ting! Anbefaler virkelig bbhugme hvis du vil ha en god ammepute. Jeg har jo ikke fått brukt den som faktisk ammepute enda, siden frøkna tar seg godt tid med å komme ut, men jeg har sovet med den hver natt som gravid, og jeg er ganske sikker på at den er en av grunnene til at bekkenet mitt ikke ble verre enn det ble! Så har jeg hørt at den er veldig god som ammepute også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg