EN FANTASTISK START PÅ HELGEN!

Hei dere!

Nå vi kom vi hjem for en god stund siden fra Tønsberg. Jeg har vært på samtale med overlege på sykehuset i dag for å avklare fødselsmetode, altså om de innvilger keisersnitt for meg eller ei – Og jeg får svar i starten av neste uke. Jeg føler selv at jeg ble møtt med stor forståelse og respekt, og det er noe jeg verdsetter mer enn alt i denne situasjonen.

Et keisersnitt er ingenting som skal bagatelliseres eller anses som en “lett utvei”, det er en operasjon, og alle operasjoner innebærer en viss risiko. Likevel vet jeg at dette er det rette for meg og babyen i magen når situasjonen er som den er, og familien og jeg ser hvor mye dette påvirker meg og mitt svangerskap. Som jeg sa til overlegen også «Alt blir ikke umiddelbart fint og flott bare jeg får innvilget keisersnitt – Men når jeg våkner om natten etter mareritt på mareritt om fødeangsten/ om fødsel så kan jeg roe meg ned med at det ikke er noe jeg skal gjennom, istedenfor å sitte med en usikkerhet som gjør alt ti tusen ganger verre»

Jeg var så lettet etter samtalen!

Takknemlig og lettet over å bli hørt. Dagen etter har gått i ett! Jeg var egentlig oppe klokken 07:00 i dag tidlig, da våknet jeg tre timer etter at Leo hadde sovnet igjen fordi han våknet midt på natten i natt av tannfrembrudd. Nye, fine tenner som dessverre gjør veldig vondt å få. Han sovnet ved sin vanlige leggetid i går kveld og alt så ut til å gå veldig fint, men i natt noen timer etter at vi hadde lagt oss våknet han altså. Men etter at vi hadde bysset ham i natt ganske lenge etter at han våknet, samt gitt han litt melk – Sovnet ham!


Her ser det jo pokker meg ut som at jeg har bleket tennene mine ihjel – Men det er altså bare et tilfelle av en alt for mørk selvbruning og riktig lys – Haha!



Min snille tante, Leo og jeg dro derfor en tur i byen i Tønsberg etter visitten på sykehuset, og det var veldig koselig. Jeg har hatt en fantastisk start på helgen, og Leo og jeg sitter nå kun og venter på at Fredrik skal komme hjem så helgen kan starte skikkelig ♥ Ønsker dere alle en flott helg!

3 kommentarer
    1. Bra at du blir fulgt opp og blir forstått! Ble ikke jeg.. sa at jeg tålte smerter veldig dårlig. Måtte føde allikevel og fikk fulstendig panikk og angstanfall flere ganger. (Men fullførte, og er så stolt!)
      Btw, hvor har du kjøpt de bildene på på det ene bilder? Lett lenge etter sånne tekstbilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg