EN VOND START PÅ DAGEN!

Uff! De to-tre siste dagene har vært bekymringsfulle og vonde for meg. Jeg har knapt kjent liv fra gutten vår i magen, og når jeg har gjort det har det vært veldig svakt i forhold til hvordan det har vært tidligere. Så etter nok en dag med svake bevegelser tok jeg kontakt med jordmoren min i går, og hun stilte opp og kunne ta meg inn allerede i dag tidlig for å få sjekket at alt sto bra til. Kjempetakknemlig for det, virkelig ♥

Men bekymringen har jo blitt større og større, for selv om jeg et par ganger i løpet av dagen har kjent noe, har det som sagt vært veldig vakt og forsiktig – I full motsetning til bare for noen dager siden. Lillegutt i magen pleier å være så full av liv og sparke masse, og da var det veldig skummelt når det plutselig avtok slik på den måten.

Vel, jeg sto i hvert fall opp klokken halv åtte i dag tidlig, fikk pakket med meg bag og Leo, samt ordnet oss – Og så trillet vi avgårde ned til jordmoren min. Leo måtte jo være med, men det gikk veldig greit. Han synes nok det var veldig morsomt å bli med til jordmor, og han var i rommet med oss når vi hørte hjertelyden helt klart og tydelig! Det var godt, det. 

Vi tok noen prøver også, og alt så helt perfekt ut. Gud, jeg ble så glad! En bekymring mindre. Jeg må innrømme at jeg begynte å bli ganske redd når jeg merket så tydelig at det var svakere bevegelser. Jordmoren min trodde kanskje at det var en periode hvor babyen ikke var så aktiv som tidligere, i tillegg til at jeg ble satt tilbake noen dager på den ordinære ultralyden, så derfor er jeg jo ikke så langt på vei som vi først trodde – Og på grunn av det er det jo ikke så veldig mange ukene siden jeg først kjente liv for første gang, og at det derfor kan være dager hvor man kjenner mer enn andre!

Som dere ser her på bildet fikk jeg også innkalling i dag fra sykehuset, til ny ultralyd når jeg er 31 uker på vei. 8 august! Gleder oss veldig ♥


En vond start på dagen, og for øvrig en vond natt i natt hvor jeg sov ca nada på grunn av bekymring – Men alt er bra med lillebror, og da er alt bra med meg ♥

7 kommentarer
    1. Skjønner kjempegodt bekymringen din! Var to dager her også hvor gullet ikke ga så mye lyd fra seg 🙁 men vi må huske at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag (eller like mye liv hver dag) riktig enda. Jeg er en uke mindre enn deg. Så jeg tror vi kan ta det med ro, selvom det så klart er kjempeskummelt! 🙁
      Var veldig fint å høre at du ble beroliget hos jordmor <3

    2. Huff, bra det gikk bra!! Gleder meg til å se den nye lille! Jeg hadde nynorsk eksamen i dag og norsk i går… Så en tung start på dagene har jeg også hatt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg