MAGEBILDE – SNART HALVVEIS!

Tross like mye vektøkning hittil i dette svangerskapet, som på samme tid i svangerskapet med Leo – Så er magen betraktelig mindre. I dag hadde jeg på meg en bukse som passet fint over magen, og den måtte jeg gjemme bort på grunn av at magen var i veien i svangerskapsuke 16 sist. Jeg ønsker meg stor mage sånn som sist svangerskap, men har lært meg å akseptere at et hvert svangerskap er forskjellig!

Dette svangerskapet har jeg ikke kastet opp noen ting (Hvert fall ikke enda, men tvilsomt at det skulle bryte ut nå!) Det gjorde jeg helt til jeg var 20 uker ca sist med Leo. Sist svangerskap hadde jeg kun bekkenløsning de siste to ukene, og da ikke i så stor grad at det plagde meg nevneverdig – Nå kan bekkenløsningen være så vond etter enkelte dager at jeg må ligge. Ellers tar jeg meg selv i å våkne opp midt på natten i halvsøvne for å måtte løpe ut på kjøkkenet for å drikke melk. Og jeg hater egentlig melk, så Gudene vet hvorfor.

Her er i hvert fall magen! 20 fullgåtte uker på lørdag. Tiden flyr alt for fort, jeg er jo halvveis allerede!


Jeg merker naturligvis en stor forskjell fra sist svangerskap til dette på andre områder også. Sist kunne jeg slappe av, hadde kun meg selv å ta vare på og pleie, men nå løper jeg 90% av tiden etter en 14 måneder liten gutt som er full av energi! Det er givende det altså, men jeg kjenner at jeg blir lettere sliten i kroppen!

Føler meg fortsatt lite gravid, selv om puppene mine er på størrelse med Dolly Parton sine (Tror jeg må komme til å sy mine egne bher i slutten av svangerskapet, for å si det sånn) Og tross at Fredrik kommenterer “OI. Nå er du gravid, ja” i en overrasket tone, hver eneste gang før vi skal legge oss når han ser magen min. Haha!

Gleder meg til å dele og gå gjennom den andre halvparten av svangerskapet med dere! ♥

10 kommentarer
    1. Hei 🙂 Jeg leser bloggen din fast men dette er første gangen jeg kommenterer her 🙂
      Synes du virker som en veldig flink og reflektert jente, og det ser ut som du er en veldig god og flink mamma <3 Spennende å følge svangerskapet ditt, jeg venter selv nr 3 om noen uker så det er gøy å lese litt gravid/mammablogger!
      (Synes også det er veldig fint at du sier at du ønsker deg stor og fin gravidmage, synes det er alt for mye fokus på å ha liten mage, ikke se gravid ut og få små babyer. Du er et veldig bra forbilde for andre gravide jenter, i motsetning til diverse andre gravide bloggere!
      Stå på videre! 🙂

    2. Blir spennende å lese! Spesielt når du kan sammenlikne med forrige svangerskap, det synes jeg er litt ekstra morsomt😊 Klem

    3. Fine bilder, du er helt nydelig. Jeg håper dere får en frisk god gutt.
      Gleder meg til hvert nye innlegg du har.

    4. Hei! Synes bloggen din er veldig bra skrevet og ikke minst interessant!
      Alle ser at du er en dyktig mor! 😀
      Men lurte på en ting; hvordan la du merke til at du var gravid? Hvilken symptomer hadde du når du gikk på p-pille? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg