MEST STILTE SPØRSMÅL!

Gjett hva! Jeg er på full utkikk etter videokamera, så spørsmålsrunden blir svart på video! Gruer meg litt, men er man blogger så er man blogger – Og dere ville jo gjerne ha svarene på videoblogg. 

I mellomtiden tenkte jeg å svare på noen av de mest stilte spørsmålene for tiden! ♥

Skal Fredrik og du gifte dere? 

– Wow! Dit har vi ikke kommet helt enda. Vi er veldig unge og har på ingen måte dårlig tid. Det er ikke noe vi planlegger at skal skje på en god stund enda, i hvert fall. Å gifte seg er stort, og det løftet tror jeg nok ikke verken Fredrik eller jeg er klar for på ganske lenge. Selv om vi selvfølgelig er veldig, veldig glade i hverandre og ønsker å leve sammen. Og skal jeg være helt ærlig med dere? I fremtiden, ved eventuelt giftemål, ønsker jeg overhode ikke et gigantisk bryllup med masse mennesker og hele sulamitten. Bare Fredrik, jeg, de aller nærmeste i familien, og barna våre. For min del kunne det bare vært han og meg i et kapell! Ikke fordi jeg ikke mener at bryllup er en stor ting, men fordi jeg ikke ønsker noe svært.


 

Har du en plan for fremtiden?

– Absolutt! Akkurat nå er barna førsteprioritering, men andre på listen er selvsagt utdanning. Barna mine kommer først fordi de ikke kunne “tas igjen” på samme måte som utdanningen min kan. Man kan ikke sette et barn i magen på vent, slik som jeg hittil har gjort med utdannelsen min. Men det er viktig å ikke la den ligge “på vent” for lenge, bare fordi man tjener penger på en blogg. En utdanning er en stor trygghet og sikkerhet økonomisk, og en investering i fremtiden som selvfølgelig skal prioriteres.

Jeg kan vel si det sånn at jeg gleder meg stort til å begynne på skole igjen (Ja, faktisk!) Jeg planlegger å gjøre det like bra, om ikke bedre, som det jeg gjorde siste året på grunnskolen. Å vise alle at det kan fint gå an å ta utdannelse tross barn i ung alder, men kanskje viktigst av alt: For å sitte med den stolthetsfølelsen selv av at jeg har klart å skaffe meg en god utdanning selv om jeg fikk to barn på to år når jeg var mindreårig. Så her blir det travelt de neste årene, men det kommer definitivt til å være verdt det ♥ Familien min hadde uansett aldri godtatt noe annet, og det presset er jeg veldig glad for at jeg har på meg.

Kan du legge ut flere videoer av Leo?

– Jeg har planer om å begynne med flere videoer, men dere kjenner jo meg så det kan jo ta sin tid før vi kommer ordentlig i gang med det! I mellomtiden kommer det i hvert fall videosnutter av oss med jevne mellomrom på både instagram og snapchat, Mammasom16 heter jeg der ♥


 

Skal du amme babyen som kommer i oktober?

– Jeg skal prøve så godt jeg kan, akkurat slik jeg gjorde sist! Jeg har virkelig fått lære på den harde måten at det på ingen måte er en selvfølge å få til ammingen. Men det er viktig å poengtere en ting rundt dette såre temaet, og det er at det viktigste ikke er om babyen får morsmelkerstatning eller morsmelk, men at den får mat. Kjempefint om jeg får til ammingen denne gangen – På INGEN måte verdens undergang om det ikke går denne gangen heller. 

Kan du beskrive Leo og Fredrik med tre ord?

– Leo: 

Omsorgsfull, godhjertet, og energifull!

Fredrik: 

Rolig, fantastisk, og kjærlig.

Nå skal jeg i gang med fredagstacoen!

God klem!

9 kommentarer
    1. Jeg ser så opp til deg, Jessica! Du virker som en helt fantastisk person! Jeg gleder meg ekstremt til å følge deg på ferden videre og jeg ønsker deg kun godt for fremtiden. Mange klemmer til dere!

    2. Har Leo fått tilbake tennene han slo ut da han falt ut av vognen? 🙂
      Har fått for meg at du skrev han ikke kom til å få de tilbake før på noen år (da der er normalt å begynne og miste tenner), men så nå at han har jo helt fantastiske nydelige tannebisser <3

    3. Hvis ikke barn er en stor forpliktelse så vet ikke jeg. Giftermål er stort, men ikke like stort som det å få barn sammen 😉

    4. L: Men ekteskap er ikke noe som bare plutselig “kan skje” uplanlagt som barn og graviditet. Jeg har jo vært helt åpen med dere om at jeg på forhånd aldri hadde valgt å bli gravid med vilje når jeg var 16 🙂 Ekteskap kan jeg velge å vente med til jeg er eldre, og da tror jeg nok vi ønsker å gjøre det så fremt vi fortsatt er sammen om noen år. Noe jeg selvsagt tror og håper!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg