HVORDAN SKAL VI GJØRE DET?

Bilder hentet fra Ikea, notonthehighstreet, Desenio og Ebay.


Wall stickers ♥ Bilde med sky ♥ Bilde med bokstaver ♥ Kommode i fin størrelse ♥ Nattlamper ♥

– Nytt til Leo sitt rom –

Flere av dere var nysgjerrige på hvordan vi skal gjøre det med rom til guttene våre ettersom det kun er 2 soverom i vårt hjem per nå. Jeg har fundert en del på det selv, men vi er veldig klare på at vi skal samsove med lillebror de første månedene slik vi også har gjort med Leo. Derfor er jeg som dere også vet fra før, i gang med skikkelig innredning av gutterommet til Leo!

Min første tanke var egentlig at de bare kan dele soverom. De vil jo fortsatt være rimelig små når lillebror da eventuelt skal inn på rommet til Leo, så hvorfor ikke? Vi er så glad i den romslige leiligheten vår, og den har jo ellers alt vi kan tenke oss både av hage og-uteplass, den ligger ekstremt sentralt til, og vi har barnehagen Leo skal begynne i 10 minutter gange unna. Jeg vil virkelig ikke i gang med noe flytting, men om vi ser at det blir mye tull med guttene på samme rom så blir jo det siste løsning. Håper og tror det skal gå greit!

Rommet til Leo er jo ikke så veldig stort heller – Selv om det er fin størrelse og har store, flotte vinduer, samt litt plass til leker og oppbevaring. Men med to barnesenger der inne vet jeg ikke om det vil bli litt i underkant med plass til at guttene skal få lekeplass og plass til å utfolde seg. Så muligens vi bare bytter rom med dem også, hvis det blir nødvendig, slik at de får det nydelige, romslige soverommet til Fredrik og meg! ♥


Klem

8 kommentarer
    1. Hadde byttet rom allerede nå. De små fortjener det største rommet, de skal jo tross alt ha plass til å leke og kose seg. Mens dere kun skal sove der?

    2. Anonym: Dette avgjør vi selv med tiden, når lillebror skal sove på vårt rom i så mange måneder først så ser vi fort om det blir nødvendig eller ikke å bytte soverom 🙂

    3. Hvor stor er leiligheten? Om dere har veldig stor stue eller det er unødvendig stor plass et annet sted går det jo an å høre med huseigeren om h*n er åpen for å lage et til soverom 🙂 Det vil mest sannsynlig øke verdien på huset, og behøver ikke vere så veldig dyrt. Er overhodet ikke sikkert de går med på det, eller at det er steder å ta litt plass fra, men verdt et forsøk 🙂 Det blir nok heller ingen problem om guttene må dele 🙂

    4. Anette: Det var et supert forslag! Tusen takk, Anette!

      Jeg er litt usikker på hvor soverommet skulle ha vært, men jeg tror nok vi har nok av plass til det. Soverommet vårt er jo rimelig stort, så kanskje en del av det, i så fall? 😀

    5. Hei hei. Her blir det 18 mnd mellom barna våre og vi har også bare to soverom. Kan jo si hvordan vi gjør det, kanskje det kan være til hjelp: det ene er stort og det andre er litt lite. Nå sover jentungen i egen seng på vårt rom, det store. Når lillebror kommer om 6 uker skal voksensengen inn på det lille soverommet og der skal jeg og babyen sove det første året. Pappaen får en egen seng på det store rommet og har ansvaret for storesøstra på natta. Jeg kommer til å amme, for det gikk supert sist. At babyen ligger ved siden av meg er perfekt fordi da kan jeg amme mens jeg halvsover og trenger ikke våkne helt og miste søvn. Da ligger jeg i midten av senga og har babyen på en side tett inntil meg. Når han våkner og er sulten får han pupp på den siden han ligger og sover videre. Neste gang han våkner ruller jeg ham over på andre siden og får den puppen og sover videre. Gjorde det med første. Mannen sov på sofaen hele året frem til vi la henne i egen seng. Å sove sammen var ikke et must for oss med små barn som vi vil ha inntil oss og gi kos og trygghet. Når han sover i egen seng etter et år skal de to sove sammen på det store rommet. Våre klesskap står der inne, og vi har bare voksenseng og en kommode på vårt lille rom. Det gjør Oss ingenting 🙂 lykke til!

    6. Samsoving er så ekstremt sunt for barna, så er hyggelig at dere vil gjøre det. Gjør det enda med min på 2, og det funker veldig bra.
      En type samsoving er det jo også når de to deler rom. Og jeg tror overhode ikke at små barn trenger hvert sitt rom. Er mange barn som deler rom, og det er bare sunt, tenker jeg. Det er trygt og koselig, og så kommer det en del verdifull læring på toppen (deling, samarbeid, grensesetting, hensyn, empati -the list goes on) 🙂 Søsknene mine delte rom da de var små. Var halvannet år mellom dem. De har fått et veldig fint bånd og oppførte seg nesten som tvillinger som små.
      Synes det virker som om du gjør en så god jobb som mamma. Og Fredrik som pappa! Ta vare på deg selv oppi alt sammen og nyt sommeren og magen. ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg