MEST STILTE SPØRSMÅL OG SVAR!

Når kommer svarene på spørsmålsrunden? 

– Svarene på spørsmålsrunden jeg hadde i april kommer i løpet av sommeren.. På video! Med tekst 🙂 Gled dere!


Kan du ha videoblogg?

– Det skal jeg faktisk ha så fort jeg har fått kjøpt videokamera i juli. Som sagt, gled dere! Det kommer video av rommet til Leo også!

Er soverommet til Leo et kott? 

– Haha, nei! Det var noen spekulasjoner rundt dette for en stund siden, men dette stemmer altså ikke. Soverommet til Leo er et godkjent soverom, på lik linje med vårt, har store, flotte vinduer, og helt OK størrelse – Litt lite for min smak, men så er det jo Leo sitt rom, og jeg tror ikke han kunne brydd seg mindre om at det ikke er gigantisk.


Fra i fjor! Leo på 6 måneder sammen med meg på rommet hans.
 

Har dere bestemt navnet til lillebror nå?

– Ja. Nei. Vet ikke 🙂 Fredrik har bestemt seg, men ikke jeg. Uff, for et styr!

Hva mangler dere til babyen nå?

Dette mangler vi til lillebror i skrivende stund:

  • Bilsete
  • Tripp trapp stol
  • Dundyne
  • Et par tepper (Har 2 fra før av)
  • Kluter
  • Sengekant
  • Ammepumpe
  • Tåteflaske (Sånn i tilfelle)
  • Vognpose
  • Ulldresser
  • Sengetøy
  • Madrass
  • Seng

Hvor skal du kjøpe sengen til babyen?

– Den skal jeg kjøpe på en amerikansk nettside for babymøbler. Jeg gleder meg så til å bestille den, og ikke minst til å få den, at jeg nesten ikke klarer å vente. Finere babyseng skal du lete lenge etter!

Føler du selv at du har et overforbruk?

Nei. Mulig det kan se slik ut, men det har jeg ikke. Jeg fikk slakt for en stund tilbake fordi jeg ønsket å kjøpe ny seng til Leo, og jeg fikk slakt når jeg gikk ut med hvilke møbler jeg hadde sett på til leiligheten. Det dere kanskje ikke vet, er at vi sist svangerskap med Leo fikk arvet både seng, bilstol, bæresæle, stellematte, og badebalje. I tillegg en god del klær. Vi kunne fint kjøpt alt vi arvet selv, men tingene var så fine at vi mer enn gjerne tok i mot fra de snille menneskene som ville gi det til oss. 

Ting er ikke alltid slik det ser ut til. Jeg er nok en del mer økonomisk av meg enn det kan se ut til gjennom bloggen!

 

Når kommer episoden av «Kjære mamma» dere skal være med på, på tv?

– Til høsten eller til vinteren. Jeg kommer selvfølgelig til å gi beskjed nærmere!

Gleder du deg til å bli tobarnsmamma?

– Jeg skvetter fortsatt like mye hver gang jeg leser ordet “Tobarnsmamma” – Det skal jeg virkelig love dere! Men jeg gleder meg selvfølgelig. Gleden over å skulle få et søsken til gutten vår blir større for hver dag som går, og for hver dag nærmere termin vi kommer. Jeg tror nok jeg kommer til å få meg et like sjokk igjen over hvordan det er å bli mamma, til tross for at det er andre gang. Og jeg kommer nok ikke til å klare å fatte at jeg har fått enda en liten velskapt gutt, som Fredrik og jeg har sammen.

Kort fortalt: JA. Jeg gleder meg, Fredrik gleder seg, og hadde Leo visst hva som foregikk hadde han gledet seg masse han også. Tøft blir det garantert, og jeg er veldig glad for at Fredrik er så ærlig på akkurat det. “Det BLIR tøft” sier han alltid. Han vet det, og jeg vet det. Men det blir fantastisk også. Den nye gutten vår er like høyt elsket som Leo, og han er i veldig gode hender ♥


Hva het prevensjonen du gikk på når du ble gravid denne gangen?

– Dette må være tidenes mest stilte spørsmål den siste tiden. Jeg gikk på cerazette når jeg ble gravid i januar i år. Mange har kommet til meg og sagt at “Men man kan jo ikke stole på p-piller eller minipiller!”  Altså. I utgangspunktet er vel begge deler rimelig trygt, ellers ville vel ikke legen skrevet ut disse til meg. Pilleprevensjon i seg selv er jo rimelig trygt, ellers ville det vel ikke vært en av prevensjonsmetodene vi har i dagens samfunn. Men så må vi huske på at ingen prevensjonsmetoder er 100% sikre uansett hvor nøye du er med å ta dem, og at vi også bor i en verden med ekstremt mange mennesker, og at noen av disse menneskene vil bli gravide uansett pokker. Noen vil ikke ha virkning av pilleprevensjon, eller annen prevensjon, for øvrig.

Hva heter du på andre sosiale medier?

Snapchat: Mammasom16

Instagram: Mammasom16

Facebook: Mammasom16.blogg.no (Og hvis dere også har lyst, kan dere følge meg på min private Facebookprofil! Jeg heter Jessica Enerberg på Facebook)

Youtube: JessicaEnerberg (Dette er kanalen min som dere kan følge!)

Ønsker dere en herlig kveld videre ♥

15 kommentarer
    1. Elsker virkelig den sengen! Du bør bestille den så fort som mulig ettersom den kan bli stoppet i tollen. Min pakke fra utlandet ble stoppet i tollen og det tok over 2 måneder før jeg fikk den! 😮

    2. Hei! Etter du har fødd så anbefaler jeg deg å sette inn p-stav 🙂 er nesten like sikkert som sterilisering, og du slipper å tenke på å ta piller hver dag… Skikkelig billig er det også, nå som du er så ung.

    3. Så fin seng! Skjønner godt du vil ha den 🙂 Selv arvet vi også mye til vår datter (bla vogn). Jeg vet med evt nestemann så skal jeg handle akkurat det jeg vil også, fordi jeg ikke hadde mulighet til det i første svangerskap! 🙂

    4. Du har virkelig noe å glede deg til som skal bli tobarnsmor😃 Jeg ble det akkurat, så nå har jeg ei jente på 20mnd og ei på 2 uker. Jeg er så positivt overrasket over hvordan det ble. Jeg er mye mindre stressa med nr.2. Vi bare storkoser oss. Og de små som ikke er så små lenger de forstår så vanvittig mye mere enn vi trur. En reaksjon fra de kommer naturligvis. Men med en god dose oppmerksomhet kommer man langt 😃 Lykke til! 😊

    5. Ville bare tipse deg om å ta kontakt med en ammehjelper hvis du er bekymret for at ammingen ikke skal fungere. Du finner masse flotte damer du kan skrive eller ringe til (anonymt) på ammehjelpen.no 🙂

    6. Kjempe nydelig seng du har plana om å kjøpe til lillebror i mangen, elsker den! men husk nu bare at skal du betale 25 prosent meirverdiavgift av kjøpesummen og fraktkostnadene- sånn at du ikke får en liten overalskelse i posten etter ett par uke XD

    7. Så fin du va på selfien! ♥ gleder meg til det kommer på tv, håper jeg bare der er på et tidspunkt jeg har tid. Blir spennende hvordan Leo reagerer første tiden han skal flytte inn på nytt rom 🙂 lykke til med det!

    8. Du kommer til å bli positivt overaska over hvor mye mindre stress det er med nr 2. Dette klarer dere fint. Få far til å ta seg av den eldste når den yngste er våken. Da blir det ett godt samarbeid og mye lettere i tilfelle Leo er sjalu. Mange maser om amming ser jeg men om du ikke får det til så er det jo bare å pumpe så lenge du orker og gi på flaske. Er jo ingen problem det. Viktigste er at babyen får mat, ikkje hvordan den får maten… lykke til

    9. Anonym: Så flott 🙂 Greit å vite!

      Jeg tror ikke jeg har skrevet noe om akkurat det. Bare at ingen prevensjonsmetoder er 100% sikre, og at det derfor alltids vil være en og annen som blir gravid uansett.

      God helg til dere!!

    10. syns det er rart legen skrev ut p-piller til deg, når du har blitt gravid på det tidligre. burde jo heller anbefalt p-stav eller spiral.

    11. så fine svar 🙂
      leo er så søt 🙂 og babyen er så heldig som kommer til dere 🙂 blir sikkert lei av og høre det nå,sagt det noen ganger nå 🙂

    12. Veldig fine svar men vær så snill ikke kjøp sengekanten til babyen. Det er ikke nødvendig og det kan øke risiko for krybbedød. Les om riktig sovemiljø for spedbarn på http://www.lub.no Min hadde ikke sengekanten og vi trengte det ikke i det hele tatt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg