SVANGERSKAPS OPPDATERING UKE 25

Jeg har som dere vet svangerskaps-oppdateringer hver femte uke! Hadde det for første gang i svangerskapsuke 15, så 20, nå 25, og neste gang blir når jeg er i svangerskapsuke 30. Deretter er det uke 35, og helt til svangerskapsuke 40 kommer jeg jo ikke før lillegutt er her! Tenk på det ♥


♥ Termin: Min termin er satt til 18 oktober 2016.

♥ På vei: 25 uker + 0 dager.

♥ Igjen til termin: 15 uker!

♥ Kjønn: En perfekt liten gutt.

♥ Navn: Foreløpig går han bare under navnene «Babyen i magen» og «gutten vår»

♥ Aktivitet innenfra: Jeg merker godt at han er aktiv, selv om jeg har en fornemmelse av at han er en rolig gutt. Jeg merker det spesielt om morgenen og kvelden, da våkner han skikkelig til liv og bevegelsene blir stadig sterkere. 

♥ Babyenes søvnmønster: Sover mye på dagtid!

♥ Leie: Lenge til vi vet!

♥ Vann i kroppen/hevelser: Faktisk ingenting, har heller ikke hatt noe av det hittil.

♥ Søvn: Sover dårlig! Våkner mye og lett, og sovner sent. 

♥ Humør: Glad, stresset, og bekymret!

♥ Utstyr: Snart babynest, alt av klær (Minus noen ulldresser), stellematte, badebalje. Har også en del småting til ammingen klart, og litt ellers.


♥ Utstyr som mangler: 

  • Bilsete
  • Tripp trapp stol
  • Dundyne
  • Et par tepper
  • Kluter
  • Sengekant
  • Ammepumpe
  • Tåteflaske (Sånn i tilfelle)
  • Vognpose
  • Ulldresser
  • Sengetøy
  • Madrass
  • Seng

♥ Vektøkning: ca 13 kg.

♥ Neste kontroll: 6 juli hos jordmor!

♥ Melk i brystene: Litt.

♥ Plager: Vondt i arret mitt etter keisersnittet. Bekkenløsning i varierende grad etter lang dag hvor jeg har beveget meg mye!

♥ Strekkmerker: Ingen nye.

♥ Kynnere: Åh, ja! Mye om kveldene.. Fredrik pleier å stryke meg nederst på ryggen når de er skikkelig ubehagelige. Snille kjæresten min!

♥ Barnerom: Bestiller sengen til babyen nå i juli, og gleder meg så til å plassere den! Han får et eget lite hjørne på stua foreløpig, men skal sove inne hos oss i babynestet sitt.

♥ Om fødselen: Både gruer og gleder meg til keisersnittet! Jeg har den siste tiden kommet på en del av det jeg må gjennom før operasjonen, og det er mye av det jeg ikke akkurat gleder meg til. Men øyeblikket når vi hører skriket hans for første gang gleder jeg meg helt vanvittig til, det er noe så unikt og verdifullt.

♥ Sulten: Jepp, har begynt å merke at kroppen må ha mer mat den siste tiden. Mye sulten, men spiser sunt!  Spiser vanligvis frokost, lunsj, middag, og noe enkel kveldsmat.

♥ Lyst på: Brødskive med et tynt lag med nugatti og banan på. Åh, herrejesus så godt! 

♥ Høygravid: 9 uker igjen til jeg er høygravid! Tiden kommer til å gå fort dit kjenner jeg, så fort som den har gått hittil.

♥ Utålmodig: Nei, jeg er fryktelig tålmodig dette svangerskapet jeg. Det samme er Fredrik! Vi tar det helt med ro, men merker at termindatoen kommer nærmere for hver måned som går, og gleder oss over det.

♥ Hode festet: Nei, alt for tidlig!

♥ Sykehusbaggen: Gleder jeg meg fortsatt veldig til å kjøpe inn til!

♥ Tungt: Det har blitt tyngre nå i det siste enn hva det har vært tidligere, men tungt er det langt i fra. Begynner å bli tyngre å løpe etter Leo nå, men det går veldig fint altså.


Les også:

Svangerskapsoppdatering uke 15

Svangerskapsoppdatering uke 20

Klem! Nyt lørdagen, det gjør i hvert fall vi!

12 kommentarer
    1. Hei❤ kommer det et innlegg over hva du skal ha med i sykehusbaggen? Håper du og dine får en fin sommer❤ mvh Stine

    2. Skal du ha tripptrappstol til Leo eller til minsten? Det er jo lenge til minstegutten kan bruke det, så synest bare det var litt rart at du skal kjøpe det nå før babyen er født? Ble bare litt forvirret her 😂😝

    3. Åh, denne har jeg ventet på 😀 det er så koselig å lese <3 du ser nydelig ut som alltid 🙂 håper ting står bra til meg deg i kveld. Sender deg en stor klem <3

    4. Anette: Hei Anette!

      Leo har tripp trapp stol fra før av, så vi skal kjøpe til babyen! Men glemte å få med at vi skal ha newborn sete til han også da, så skjønner at du spør! Haha 🙂

      Klem

    5. Milana: Åh, det var herlig å høre!! Tusen takk for det, fine deg <3 Her står alt bra til, håper det gjør det hos deg også!

      Sender en stor klem tilbake! <3

    6. Du KLER virkelig å være gravid! Og er så fantastisk hvordan du lar Leo ta del i det med å være med på bilder osv, han kommer til å bli verdens beste store bror for babyen i magen, DET er jeg overbevist om!:)<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg