DEN SISTE UKENS…

BESTE INNKJØP:

Ettersom det nå er under 3 måneder igjen til vi skal få møte han som gjemmer seg i magen min, har det brått blitt fart på innkjøpene her hjemme. De siste ukene, og da spesielt nå den siste uken, har mye blitt borte fra kjøpe-listen vår! Jeg har fått kjøpt en god del ull til minstemann, samt litt pynt, madrass, sengetøy, litt annet nyttig (Og noe unyttig, haha!), og så selvfølgelig det jeg allerede har vist dere her inne. Jeg har funnet så ufattelig mye fint, men den store favoritten? Denne deilige heldressen til Noah! Har rett og slett forelsket meg helt i den. SÅ nydelig! 


MEST LESTE BLOGGINNLEGG:

Det blogginnlegget hvor Leo avslørte guttenavnet til babyen, er ukens desidert mest leste blogginnlegg! Jeg synes alltid det er litt ekstra stas med blogginnlegg hvor vi slipper dere litt nærmere inn, og deler ting som er litt “nært”. Så lenge det føles rett for oss, selvfølgelig! Og det gjorde det. Har fått så mange fine tilbakemeldinger på navnet til gutten vår, og det er jo også utrolig koselig. Gleder meg så mye til fortsettelsen på denne reisen med dere fremover, jeg nyter hver eneste dag av den.

MATKICK:

Denne uken har nok en gang hatt vanvittig lyst på en SKIKKELIG burger og pommes fries. Kun et par steder de har noen skikkelig gode burgere her i byen, og jeg kan vel si det sånn at jeg har tatt meg selv i å drømme om det flere enn en gang per dag nå. Haha! Her hjemme har vi stort sett kyllingwok med masse grønnsaker, pitabrød med grønnsaker og kylling eller karbonadedeig, spaghetti bolognese, eller laks med pasta til middag for tiden. Er veldig glad i lage mat og opptatt av at jeg spiser sunt, men jeg kjenner virkelig at jeg MÅ ha burger snart. Helst i går.

Ellers kan jeg jo nevne noe jeg faktisk har drukket litt av, for det har det gått mye i soya-sjokolademelk den siste uken! Herrejesus, det er faktisk bedre enn vanlig sjokolademelk, og et stort pluss at det er så dyrevennlig.

UKENS BILDE:

Sammen med bildet hvor Leo koser med babymagen – Er jeg blitt veldig glad i bildet jeg fikk hvor magen kom så tydelig frem her om dagen!

GLEDER SEG TIL:

Alt for mye! Gleder meg til moren min kommer i kveld, til vi skal ut for å spise middag når jeg er ferdig med dette blogginnlegget, til å bli HELT ferdig her hjemme (Må ha nevnt det en million ganger nå, men ja ja!), til ny uke… Ja, som dere skjønner er det ikke mangel på ting å glede seg til her hjemme. Hvert fall ikke hos meg! Men så er jeg veldig positiv. En egenskap som jeg verdsetter noe enormt. Mest av alt til det jeg tror veldig mange anser som “smågleder” i hverdagen. Ukeshandling på butikken koser jeg meg med, til og med. Haha!

 

Nå må jeg løpe! Vi snakkes snart ♥

22 kommentarer
    1. Hei Jessica! For et koselig tilbakeblikk. Du er jammen flink, både som mor og som blogger. Blir alltid så imponert, stå på! 🙂
      Jeg bare lurte på, nå som både Leo og Noah trenger vogn, hvorfor ikke investere i en slik søstervogn som kan tas fra hverandre og bli enkeltvogner etter behov? Da har man vogn til begge to og er likevel på den sikre siden i tilfelle det skulle være behov for søstervogn 🙂
      Lykke til videre!

    2. Er det en spesiell grunn til at du må kjøpe nytt til babyen? Da tenker jeg på ammepute, vognpose, bilstol osv. Har dere gitt vekk alt det etter Leo eller vil dere ha alt nytt?

    3. Jeg syns det er så rart, for det er en ting du er helt motsatt av enn meg. Jeg vet hva jeg skal kalle prinsessa mi, men det er HELT unaturlig å snakke om ho som et “levende menneske” når ho enda ikke er født. Syns nesten det er litt creepy, haha. Er det noen grunn til at dere syns det er viktig å ha navn etablert (typ å snakke om Noah som om han er født) allerede nå?
      Det er ikke ment som negativt eller noen ting sånn, jeg bare syns det er en interessant greie :p har en venninne også som snakka om babyen sin med navn allerede vel ordinær ul. Jeg syns liksom det er så rart :p

    4. M: Ammepute hadde jeg aldri med Leo, ei heller vognpose – så der måtte vi ha kjøpt bytt uansett 🙂 Eller, jeg kikker gjerne innom Finn og ser om det er noen fine skatter der også, det har ingenting å si for meg <3 Leo sin nye seng er faktisk kjøpt på Finn, og den kunne jeg ikke vært mer fornøyd med! (Enda vi fint kunne kjøpt en helt ny til han)

      Bilstol har vi etter Leo, men den arvet vi - Så jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe ny, evt fra Finn, fordi jeg vil jo at det skal være tryggest mulig, og bilstolen begynner å bli noen år gammel!

      Når det kommer til klær har jeg måtte kjøpe mye nytt fordi vi valgte å gi bort 90% av Leo sine klær til mødre som ikke har så god råd <3

      Klem

    5. S: Hei, og tusen takk for fine ord <3

      Det varmer rett og slett skikkelig å høre at du synes det! 🙂

      Det var jo et utmerket godt forslag! Tusen takk, det skal jeg undersøke nærmere. Godt jeg har så mange erfarne og opplyste lesere som kan tipse meg om slikt!

      Klem

    6. Anonym: Hahaha! Det er faktisk for det meste her på bloggen jeg omtaler babyen for “Noah” nå spesielt etter vi delte navnet med dere, slik at det blir mer variasjon i hvordan jeg omtaler vår lille gutt <3 Til familie og venner sier jeg som oftest bare babyen 🙂 Fredrik sier alltid Noah da, og han synes det er helt naturlig 😀

      Neinei, herregud! Tolket det heller ikke som noe negativt i det hele tatt - Hva man selv synes er mest naturlig er det jo ingen fasit på <3 Klem!

    7. Råder deg fra å kjøpe bilstol brukt, da man aldri er garantert at den ikke har vært utsatt for kræsj eller andre skader. Ved å kjøpe hos forhandler slipper du å bekymre deg for akkurat dette 🙂 Ellers er det kjempefint å kjøpe brukt, sparer miljøet!! 😀

    8. Takk for at du alltid svarer på en hyggelig måte 🙂
      Her går det også alltid under “nurket”, “bebis” “gullet” og andre klisserier:)
      Angående bilstol vil jeg råde deg til å kjøpe den nye til besafe. Det kommer nye EU-krav på bilstoler om et par år, og det innebærer at den er testet og godkjent for både sidekollisjon og snurre-rundt-ulykker. Denne er godkjent som det! (Det er ikke mange andre som er det) Og når bebis vokser ut av nyfødtstolen, så kan dere kjøpe den neste stolen i serien og bruke samme base:) vi investerte i den hvertfall og syns det er superviktig med god sikkerhet i bil!:)

    9. Herregud for en nydelig heldress! <3 Hvor har du kjøpt den? Den var jo bare elskbar til tusen!
      Jeg selv venter en liten i desember og har ikke peilig på hva jeg trenger av utstyr, og forskjellige klær.. Hadde du kunne lagt ut et innlegg med hva du kjøper av klær til den lille, og annet utstyr som du føler er nødvendig, og spesielt siden det er en vinter baby? Elsker bloggen din <3

    10. Serine: Ikke sant! Den er fra merket “World of kids” og ble kjøpt på en butikk her i larvik kalt miniklær <3

      Jeg har skrevet et blogginnlegg om utstyr til babyen som er skrevet både til hjelp for alle gravide lesere, og som en liten huskeliste til meg selv! Det finner du her:

      http://jessicaenerberg.blogg.no/1462116128_min_utstyrsliste_til_.html

      Det gjør meg SÅ glad å se at du liker bloggen så godt! Masse lykke til med den lille som kommer i desember <3 klem

    11. Vil anbefale å kjøpe bilstol ny. En bilstol skal ikke brukes dersom den har vært med i kræsj eller at bilstolen f.eks har falt i gulvet. Isoporen som er det viktigste i bilstolen kan få sprekker som gjør at den ikke er like sikker etterpå. Om den har vært utsatt for noe slik er det umulig å se, og det er lett for folk å si at den ikke har vært utsatt for støt, selv om den kanskje har vært det. Så hvis du har råd til det så vil jeg anbefale å kjøpe ny, eller kjøpe/arve fra noen du kjenner og stoler på.

    12. Ida: Etter å ha lest her blant kommentarene kommer vi definitivt til å kjøpe ny! 😀 Kom gjerne med tips om gode stoler også, om dere har noen spesielt gode erfaringer med bilstoler, evt bilstoler vi bør styre unna!

      Klem

    13. Skal Leo få ny vogn?
      Anbefaler Bugaboo donkey på det sterkeste, du kan enkelt bytte å bare ha bagdel, å når du skal hente Leo i barnehage, setter du på sportsdelen. Enkel og herlig å trille! Greit med svinghjul.:)

    14. Besafe Izi Go modular kan du iallefall bruke på samme base som den stolen du har til Leo nå😊 en veldig god stol som gjør det utmerket i tester, anbefales!

    15. Hvor langt var du på vei når du skulle på ul? Jeg er gravid i måne 3 nå, men skal ikke på ul før i måne 5. Er det bare meg eller er det veldig sent? 🙂

    16. Hvis du er på Facebook anbefaler jeg deg å bli med i Norsk bæregruppe og Ammehjelpsgruppen – masse bra tips om hhv. bæring og amming. Skal du kjøpe bæresele i Babyshop e.l anbefaler jeg ergobaby adapt for den kan enkelt stilles så den passer begge guttene dine 🙂 Ellers har bereglede.no masse fint bæretøy -tror det er et must med to så tette.
      En god ammepute er gull verdt – bbhugme og cozyfix er veldig bra. Vil anbefale deg å ikke bruke ammeskjold, men heller få hjelp på sykehuset til et godt sugetak og bruke Cottermans grep (https://ammehjelpen.no/artikkel/70/brystspreng-oppmykning-cottermans-grep) for å myke opp brystene den første tiden. Ta gjerne kontakt med en ammehjelper på mail eller telefon – det er gull verdt 🙂
      Masse lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg