JEG ELSKER Å GÅ GRAVID, MEN…

I dag har jeg virkelig fått merke noe av det verste med å være gravid: Det og plutselig skulle bli slått ut av plager, med ingen eller veldig liten forvarsel. Jeg har hatt skallebank herfra og til et visst sted i dag, i herlig kombinasjon med et bekken som bokstavelig talt knirker. 

I dag har jeg tatt meg i å stille meg selv spørsmålet “Hva hvis jeg skulle vært sånn som dette hele svangerskapet?” Da hadde jeg nok vært helt utkjørt. Stor klapp på skulderen til alle gravide der ute som sliter veldig med plager i svangerskapet, men som holder ut! Jeg kan se for meg at det kan tære veldig på. Samtidig vet jeg selv at man holder ut når man må, for det er jo ikke akkurat slik at man har noe valg. Men det betyr jo på ingen måte at det ikke er forferdelig tøft når det står på, og at man ikke skal bli rost for å holde ut.


Jeg elsker å gå gravid, MEN.. Det skal bli godt å ikke bli vekket på natten av at noen (Les: Noah) sparker meg i ribbeina så jeg nesten mister pusten. Jeg gruer meg ikke akkurat til jeg kan gå i trapper igjen uten å måtte ta fem pauser fordi jeg puster og peser som en gærning før jeg i det hele tatt er kommet til andreetasjen!

Jeg har fått ladet litt opp på sofaen i dag, og det har virkelig gjort godt. I dag er jo Leo faktisk nøyaktig 17 måneder gammel, så tanken på at han kun rekker å bli 18 måneder før lillebror er her – Den er ganske herlig. Han har blitt så utrolig selvstendig og stor på så kort tid, jeg husker tilbake på bare for noen måneder siden og kan nesten ikke tro hvor mye som har skjedd på så lite tid! I dag skal han faktisk klippe seg litt også, fordi håret hans er vokst så voldsomt og blitt i veien for ham. Blir morsomt å vise dere!

Vi snakkes om ikke så lenge, fine lesere ♥ 

9 kommentarer
    1. Huffda, så dumt å høre at du har hatt mange plager idag! Sender deg mange styrkeklemmer, og håper det bedrer seg snart, slik at du kan nyte ferien med Fredrik og Leo<3

    2. Uff da, er ikke noe kjekt å ha slike plager 🙁
      Neste gang du føler deg så dårlig, tenk over hvor heldig du er som får gå gravid, og at det at du kan få egne barn er noe som vil være totalt verdt all smerten 🙂 Her i huset prøver vi å få, men har så langt ikke lykkes. Det er nok mange som ville gått 9mnd med slike smerter bare for å kunne få egne barn. Du er veldig heldig som har blitt velsignet med den gaven (snart) to ganger 🙂 Nyt siste tiden i graviditeten og husk at alt er verdt det når du får møte Noah 🙂 Klem

    3. Hei anonym !!!!!
      Hva mener du med at hun må tåle det?
      Prøv å slappe av mest mulig nå som Fredrik er hjemme og har ferie.
      Lykke til i resten av svangerskapet 🌞

    4. Skjønner hva du mener..er i uke 33 nå og har vært kvalm og kastet opp siden uke 7, og bekkenløsning siden uke 13..hurra! (Ja, jeg er drittlei nå!!!:p)
      Samtidig er jeg sjeleglad for at jeg har fått denne muligheten til å bære frem et tilsynelatende friskt barn<3

    5. Anna.: Tusen hjertelig takk for det <3

      Og tusen takk til dere alle som holder ut med at jeg er så forbanna elendig med å svare på kommentarer, og som likevel legger igjen kommentarer så ofte som dere gjør! Dere er så gode.

    6. uff det er ikke noe fint ;/ slitsomt og slite sånn, jeg hadde ekstrem kvalme og helt grusomt det også ;/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg