GJESTEINNLEGG: DEN VONDE TIDEN

GJESTEINNLEGG SKREVET AV MIN SAMBOER

Når vår neste sønn kommer i oktober, har det nøyaktig gått et år siden jeg gjorde min største feil noen sinne.

Ja, jeg gjorde det slutt med Jessica, og ja jeg angrer meg noe så voldsomt. Er så overlykkelig av at vi fant hverandre tilbake. Vet seriøst ikke hva jeg skulle gjort uten henne og Leo. Der og da føltes det som den beste beslutningen for meg, men i ettertid ser jeg hvor dum jeg var. Hvor patetisk og selvopptatt jeg var. Tenkte kun på meg selv og ingen av de som var rundt meg. 

Og jeg vil bare beklage meg igjen og igjen til Jessica og Leo, jeg vet hvor vondt Jessica har hatt det pga feilen min.


Jeg har lekt meg litt med tanken på hva vi ville gjort om vi hadde kommet dit at vi flyttet fra hverandre. Og jeg må si at jeg hater tanken. Jeg hadde flyttet hjem og bodd annenhver uke hos mor og far, kanskje flyttet alene ut etter hvert. Og de helgene jeg hadde fått se Leo hadde jeg nok måtte bo hos Jessica i Gjøvik. Og ellers hadde jeg fokusert på skole og jobb. Så mye tid fra sønnen min, og fra Jessica. Får tårer i øynene av tanken på det nå.

Jessica skulle kjøpe seg en leilighet i Gjøvik der hun og Leo kunne bodd trygt sammen. Uten meg, tingene mine og maset mitt. Der hun ville blogget fra, hatt Leo i barnehagen og gått på skole selv.

Det høres kanskje ikke så ille ut for dere, men tro meg. Det å stå midt oppe i det og snakke om det og å vite at dette ikke bare er en sånn dustete krangel, men at det faktisk skulle skje…. Eller at det var meningen det skulle skje da. Det var langt ifra morro. 

Jeg vet jeg har skrevet det før. Men fedre som bare drar fra barn og samboer/kjæreste/kone pga vanskelige tider.. Skjerp dere! Og ikke gjør den samme feilen som meg å bare la tiden gå uten å si ifra og uten å gi kjæresten muligheten til å jobbe med forholdet med deg. Ta tak i problemene og gjør noe med det. gi det et forsøk.

Man kan komme seg gjennom det.!

Vet det er den største klisjeen noen sinne men du vet ikke hva du har før du mister det! Og jeg mistet det. Var bare heldig som fikk det tilbake. 

Dette var kanskje ikke det mest inspirerende blogginnlegget eller et humoristisk innlegg. Men det er viktig. Og det er så rart å tenke på hvordan livene våre påvirkes av noen “små” beslutninger og valg. 

Helt til slutt vil jeg bare si hvilken fantastisk mor Jessica er og hvor glad og forelsket jeg er i henne.

Ha en fin dag videre. skal nyte resten av ferieuka mi med mine kjære <3 

23 kommentarer
    1. Nydelig av deg Fredrik å fortelle om dette! Jeg er glad for at dere fant tilbake til hverandre og nå har det veldig bra. Man bli jo bare sterkere av å finne ut av de vanskelige tingene ilag. Ps: Geiter er jo egentlig veldig søte 🙂
      Håper du får en super uke sammen med din kjære Jessica og Leo 🙂

    2. De fleste gutter på din alder tar som regel ikke det ansvaret der så bra, og dermed gjør dem det du gjorde. Fikk kalde føtter å stakk. Håper du er glad for at du kom deg inn i familien igjen, jessica var nok tålmodig med deg:-) håper du bruker hue nå.
      Keep going, blir spennende å følge videre.;-)

    3. Har også gjort denne feilen, selv om vi ikke hadde barn sammen eller noe. Og jeg angrer så mye, men jeg har ikke hørt fra han siden jeg gjorde det slutt. Og det er nå 8 måneder siden. Tenker ofte på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke slo opp. Jeg angrer helt vilt.

    4. Sitter her og griner. Så fint skrevet. MAN VET IKKE HVA MAN HAR FØR MAN MISTER DET. OG DA KAN DET VÆRE FOR SENT. Kanskje det var dette som skulle til for at dere skjønte at dere hører sammen.

    5. Fantastisk innlegg!!!
      En må bare beundre ærligheten din, Fredrik.
      Dere er virkelig reflekterte og kjærlige samboere og foreldre 😊💗

    6. Synes dette var et fantastisk innlegg av deg, Fredrik! Så glad for at dere fant veien tilbake til hverandre, og at du har lært av feilen du gjorde! Det er så viktig å kommunisere med personen man er i et forhold med, slik at man kan løse problemene, det går ikke bort om man ikke prater om det og prøver å finne en løsning. Så glad for at dere har funnet det ut sammen! 🙂 Og håper du får gjennomslag for putene med geiter som du ville ha, haha! Klem!

    7. Gunvor: Haha, Hei flotte du!

      Fredrik hilser og takker så mye for koselig tilbakemelding på innlegget han skrev 🙂 Haha, de geiteputene tror jeg (Heldigvis!) han har gitt opp å få inn i stuen vår, hehe! Men tror han har planer om å få inn noen i sengen vår. Jaja, det skal jeg nok klare å leve med 😉

      God klem!

    8. Så koselig innlegg, er så utrolig glad for at dere fant tilbake til hverandre. Dere er en herlig søt liten familie 🙂 Ønsker dere alt godt og en fin ferie sammen, det fortjener dere, når dere står på hele tiden. <3 🙂

    9. Fantastisk bra innlegg! En ydmyk mann som kan innrømme feil er en ekte mann! Blir kjempe glad av å høre at det er håp for at en mann kan lære av sine feil og ta ansvar! En veldig reflektert mann du har Jessica 😀

    10. Fredrik, dette sier mye om deg, og jeg beundrer deg, for din åpenhet, ærlig og oppriktighet. Dere er unge, begge to, ja, men dere viser stor modenhet. Jeg ble ganske rørt av dette innlegget.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg