18 ÅR OG SNART TOBARNSMAMMA: HØYGRAVID!

Hei alle sammen, og håper dere har hatt en strålende dag så langt! Det har i hvert fall jeg, selv om kroppen er litt sliten nå 🙂

Jeg har ikke akkurat lagt skjul på at jeg de siste dagene har blitt litt mer utålmodig enn tidligere. Det er jo heller ikke så rart, med tanke på hvor mange måneder av graviditeten som er gått. Men nok om det, i dag er endelig dagen kommet: I dag er jeg offisielt høygravid! Jeg er med det 34 uker og 4 dager på vei, og det føles ufattelig deilig. Jeg tenker tilbake på svangerskapet med Leo når jeg var høygravid, og hvor fort det gikk fra dagen jeg var høygravid til vi hadde han i armene våre. Den siste tiden nå fremover nå er så dyrebar, jeg skal gjøre alt jeg kan for å forberede meg til den store dagen.


Og ikke nok med det, men dagsengen til lillebror er også endelig klar, så nå kan jeg endelig vise dere den også ♥ Snakk om perfekt timing! Jeg er kjempefornøyd, og tanken på at han skal ligge i den lille vuggen er egentlig litt surrealistisk akkurat nå. Uroen kom på plass i dag, og Leo var kjempenysgjerrig på hva i alle dager det var for noe, og ble litt småfrustrert når han skjønte at han ikke kom seg opp til den. Han er veldig opptatt av at lillebror skal sove i vuggen, og peker tydelig oppe i vuggen når han blir spurt om hvor lillebror skal sove. Det er herlig å se!






Ellers hadde vi en ganske tøff natt nå i natt, Leo våknet nærmere 20 ganger – Hver eneste gang i det han ble lagt ned i sengen sin etter å ha blitt bysset i timevis. Håpløst! Men det gikk til slutt, så Fredrik og jeg fikk i hvert fall et par timer søvn. Veldig glad dette ikke skjer så ofte, – men litt må man jo regne med når han den siste måneden har begynt å sove i egen seng. Han har jo hele livet sitt vært vant til å sove i sengen med mammaen og pappaen sin!

Når jeg tenker over det var det ganske mye lettere å gå både gravid og høygravid sist, for å si det sånn! Bare tenke på meg selv og mitt og sove til langt ut på formiddagen hver eneste dag. Haha, det er noe helt annet enn hva jeg gjør nå om dagen! Men herregud – Det er noe helt spesielt med å vente lillesøsken også synes jeg, selv om det klart og tydelig er en forskjell på ha barn fra før og ikke når man går gravid. Dobbelt så mye slit, men også dobbelt opp av glede og kos!

Heldige meg som ikke bare har en gutt i livet mitt, men faktisk snart tre stykker!

Klem

18 kommentarer
    1. Du er så positiv og det gleder meg å se at du er så takknemlig for å ha guttene i livet ditt! ble veldig glad av å lese dette innlegget. fin soveplass har han lillebror fått. lykke til i resten av svangerskapet, nærmer seg nå til dere får møte lillebror.

    2. Så fin vugge, og så fine bilder av deg! 🙂 Tror du at du kunne lagt ut bilde av da du var høygravid med Leo, sammenlignet med nå? Hadde vært morsomt å se! 🙂
      Dumt å høre at dere hadde en dårlig natt, jeg klarte ikke sove på rommet mitt alene får jeg var godt oppe i tenårene, hahah! Så jeg skjønner Leo godt, forhåpentligvis tar han ikke så lang tid som jeg gjorde før han trives å med sove alene! 😀
      Håper du får en fin kveld videre, god klem! <3

    3. Digger bloggen din! Litt konstruktiv kritikk, når du skriver tegnet – midt i setningen så fortsett med små bokstav. Tror alltid det er ny setning, men blir alltid lurt. Ellers er du en flott blogger! 🙂

    4. Skjønner deg veldig godt når du sier at å gå gravid nå er tyngre enn sist. Je har selv to gutter med bare 13,5 mnd imellom å det var itte bare bare på slutten da å være gravid. Venta lillebror etter kun 4 mnd etter hab eldste var født. To ønska, men uplanlagte guttee😘 Ønsker deg masse lykke til. For oss gikk overgangen fra en til to barn veldig greit. Stå på dette mestrer dere nok flott.

    5. To tette gutter: Så morsomt å høre fra noen i lignende situasjon! 😀 Oi, det var tett ja! Herlig å høre at overgangen gikk så greit for dere, vi håper på det samme her!

      Tusen takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg