KJÆRESTEN MIN SVARER PÅ SPØRSMÅL!

Kan du mase på Jessica om å lage videoblogg, eller være med henne og lage nå snart?

– Tro meg, jeg maser! Vet ikke helt hvorfor vi ikke har kommet så langt enda. Hun er treig! Jeg personlig syns det er veldig moro å se andre sine videoblogger så jeg håper at jessica snart kan starte med det. 

Hva er det med Jessica som forandret seg mest etter dere fikk barn?

– Det som forandret seg aller mest hos Jessica må være holdningen hennes generelt. Hun har blitt skikkelig mamma materiale, hvis dere skjønner, haha. Hun rydder og driver med husarbeid hele dagen lang. Hun flyr som en virvelvind. og tro meg, hvis hun ser en (og da mener jeg altså kun en) tallerken stå på bordet uten å ta så mye plass hører jeg “åååå fredrik det er så rotete her! Sånn kan vi ikke ha det” så man kan vel si at hun har blitt mer ryddig enn hva jeg har vært vitne til tidligere. 

Hun viser også enorm omsorg. Både som mamma og som samboer. alt hun gjør, gjør hun med tanke på Leo og Noah. så klart er jeg også med i bildet. men det virker som at alt hun gjør er som en gameplan som blir fulgt til punkt og prikke. Alt skal være heeelt perfekt og ingen ting skal komme som en overraskelse. Er Jessica en kontrollfreak? JAAA!

Men den største forandringen må være modenheten. Hun har vokst fra å være denne litt upålitelige, vågale 16 åringen til å bli en moden mamma som alltid gjør sitt beste.

Gleder du deg til Kjære Mamma episoden deres skal gå på tv? Hva gruer/gleder du deg mest til?

– Jeg må jo si at jeg kanskje gruer meg bittelitt mer enn det jeg gleder meg. Jeg har egentlig aldri vært en person som vil ta mye plass og vise meg frem. Liker meg best litt bak hvis dere skjønner. Og det å plutselig komme på tv er et utrolig stort steg. Og så hater jeg å høre min egen stemme! Det er noe av det verste jeg vet, så det gruer jeg meg litt til.

Men det blir selvsagt også morsomt å vise frem vår vanlige hverdag. Og å se hva slags inntrykk folk sitter igjen med av oss.

Hvordan er du som pappa?

– Jeg vil si at jeg er en tålmodig, kjærlig, støttende og en aktiv far. Jeg prøver å være litt som det faren min var, siden jeg så så opp til han selv. Leken, morsom. Og for ikke å glemme barnslig, haha. Men viktig å kunne sette foten litt ned å være bittelitt streng når det trengs.

Skal dere ikke gifte dere? Dere har jo snart to barn sammen!

– Hahaha, vi har ikke helt kommet dit enda. Har heller ikke snakket så veldig mye om det. Liker veldig uttrykket «Alt til sin tid». Så vi får se 😉


Dette er ikke ment som et stygt spørsmål, men skulle du egentlig ønske at Jessica klarte å føde naturlig, slik at du fikk oppleve å være med på en vanlig fødsel?

– Både ja og nei. Jeg vil jo gjerne oppleve en vanlig fødsel. Det er jo også veldig lett for meg å si da som ikke skal gjennom det. Men jeg har sett og ser hvor jævlig mye hun har slitt med tanken på fødselen så det at det blir keisersnitt er noe jeg støtter 100%

Siden du selv har en vanlig jobb og ser hvordan Jessica jobber med bloggen hver dag. Synes du bloggpenger et lettjente penger i forhold til du som har en “ordentlig” jobb?

– Nei, langt ifra. Bloggpenger ville jeg sagt var mye hardere. Før trodde jeg at det liksom var lettjente penger. Liksom bare sitte i sofaen og skrive blogg. Men når jeg ser hvor mye jessica jobber og sliter. Og ser hvor mye som skal til så vil jeg ikke si det er lettjente penger!

Hva ser du mest frem til etter at Noah er født?

– Se han og Leo sammen. Husker så godt selv hvor glade jeg og broren min var/er i hverandre. Hvor mye glede vi hadde av hverandre. Og jeg kan ikke vente til å se dem leke sammen å vise kjærlighet.

– Fredrik

12 kommentarer

Siste innlegg