NÅ VET VI NÅR VI FÅR TREFFE BABYEN VÅR!

Endelig kom dagen, i dag lå brevet fra sykehuset i postkassen!

Vi vet nå hvilken dato, og til og med hvilket klokkeslett vi skal få treffe vår lille. Det gjør oss så utrolig spente! Nå kan vi faktisk telle ned dagene, og jeg innser raskt hvor lite tid det er igjen av mitt andre svangerskap. Det er helt vilt! Datoen ble satt en del tidligere enn hva jeg trodde den kom til å bli satt, så jeg kan avsløre at han kommer til verden før termindatoen. Fredrik var rimelig spent når han kom hjem fra jobb i dag og så meg sitte med brevet i hånden!

Ellers har jeg endelig fått tak i lik minnebok til lillebror, som det vi hadde og har hatt til Leo. Dermed har jeg brukt litt tid i dag til å bare kose meg med å fylle ut minneboken til babyen, minner og tanker fra svangerskapet. Hvilke navn vi vurderte, og limt inn ultralydbilder fra den ordinære ultralyden. Mer enn det jeg har fylt ut nå, får jeg jo ikke fylt ut før han er her. Jeg husker jeg spent fylte inn boken til Leo der jeg kunne de siste ukene før termin også.

Nå som jeg går gravid tenker jeg jo knapt på annet enn den lille i magen og storebroren hans. Alt fra hvilke plager jeg har som er verst, til hvilke tanker og forventninger jeg har. Det føles ut som om jeg aldri kommer til å glemme hvordan jeg har det akkurat nå i graviditeten, og hva som opptar meg mest om dagen rundt det å skulle vente Noah. Men likevel har jeg erfart at man glemmer mye når man ikke er gravid lenger. Og da er det så utrolig fint å ha skrevet opp alt sammen, i en koselig minnebok som babyen til og med en dag kanskje leser selv ♥

(Termindatoen er jo som jeg har nevnt tidligere 18 oktober, men det er ikke denne datoen babyen vår kommer til verden på – For den datoen holder vi for oss selv!)

Måtte bare dele gleden med dere! Håper dere har en herlig ettermiddag. Tirsdager er fine ♥

32 kommentarer
    1. Marita: Jeg har kjøpt den på Notabene 🙂 Jeg lette på nettsiden deres nå, men finner ikke noe bilde av den blant bøkene med samme navn, så da ville jeg satset på å finne den i en notabene butikk. Super fin bok <3

    2. Hvorfor velger du å utgi datoen om når fødselen er allerede? Hadde vært mer spennende om det hadde blitt en overraskelse for oss leser:-)

    3. Anonym: Jeg gjør jo ikke det? Jeg har jo skrevet tidligere at det forblir hemmelig, og har i dette blogginnlegget kun skrevet at det er før termindatoen min, som er 18 oktober 🙂 Og termindatoen har jeg jo delt mange ganger tidligere, og den datoen er ikke den samme som datoen for det planlagte keisersnittet 🙂

    4. Anonym: Jeg så selv i blogginnlegget mitt nå at det kunne misforstås – Så ikke beklag deg! 🙂 Jeg har jo ikke nevnt termindatoen i hytt og pine heller akkurat, så da redigerte jeg inn en liten rettelse slik at det kommer tydeligere frem 😀

    5. Leo er er et fint navn 🙂
      Når kommer housetouren ut?
      Kunne du skrevet litt om hvordan barnehagetilvenningen går?

    6. Så spennende at dere har fått vite datoen! 🙂 Håper de siste ukene av svangerskapet ditt blir så fine, og smertefrie, som overhodet mulig! <3 Skal dere forresten på flere ultralyder før fødselen, slik at dere får sett han i 3D? 🙂
      Håper du får en fin tirsdagskveld, god klem! <3

    7. Så koselig å endelig fikk dere brevet dere har ventet på 🙂 Gleder meg til vi får høre når lillebror kommer til verden <3 Her teller jeg ned selv til termin, å er så uendelig lenge til er enda 107 dager til termin datoen, men man vet jo aldri når de melder sin ankomst 😛
      Masse lykke til <3

    8. Hei 🙂
      Titter stadig innom bloggen din, du virker som en så flott jente! Og veldig reflektert er du i forhold til din alder!! Jeg lurer på hvorfor du skal ha planlagt keisersnitt?
      Masse lykke til i tiden fremover <3

    9. Hvorfor står ikke Oscar på topp 2 på navn? Dere kalte han jo for Oscar lenge..dere kalte han jo aldri for Jacob da Fredrik aldri likte det??:p

    10. Marianne: Hei! Vi hadde flere navn som var veldig aktuelle, Oscar kalte vi han før vi kom på disse navnene som står skrevet i denne boken, så det var utelukket når vi tenkte på disse nye navnene før vi til slutt endte på Noah 🙂

      Haha, er ikke lett å følge med så mye som vi har styrt med navnevalg – Så skjønner godt at du lurte 😀

    11. Ingvild: Hei Ingvild 🙂

      Så gøy å høre at du følger med på bloggen, og tusen takk for så flotte ord! Det setter jeg veldig stor pris på at du synes 🙂

      Jeg skal ha planlagt keisersnitt grunnet alvorlig fødselsangst. Tusen hjertelig takk <3

    12. Gunvor: Ja, det er så utrolig spennende og ikke minst deilig og endelig ha en dato å forholde oss til. Det blir på mange måter litt mer ekte nå, siden vi vet når vi skal få treffe ham for aller første gang <3

      Så koselig, tusen takk for det! Det håper vi også, i mellomtiden holder jeg ut og prøver å kose meg så mye jeg kan med å være gravid! Nå blir det jo forhåpentligvis en stund til neste gang, haha 🙂

      Vi skal på ultralyd neste fredag, så vi får se om vi får sett ham i 3D da samtidig som de skal sjekke at alt er bra med ham siden vi blir fulgt opp på grunn av noe med lillebror som vi håper ser bedre ut denne gangen (Valgte å holde akkurat hva utenfor bloggen) For vi skal jo i utgangspunktet dit for å sjekke dette, men de har alltid pleid å ta på 3D funksjonen på slutten av ultralyden når de har sjekket alt, slik at vi har hatt muligheten til å se trekkene hans og bedre hvordan han ser ut. De prøvde jo sist, men han lå så feil til inne i magen, og det viktigste for meg er egentlig bare at vi blir fulgt opp og alt denne gangen ser helt perfekt ut med Noah i magen<3

      I lige måte! God klem<3

    13. Tenkte faktisk på deg tidligere i dag og på dette brevet dere har ventet på! Litt morsomt at du fikk det i dag!:) Spennende at det veldi snart er slutt på svangerskapet og at dere snart sitter med en lillebror i armene! Masse lykke til når datoen er her! <3

    14. Kan det være 11.10 siden du skrev at “tirsdager er fine”? Lov å gjette litt (uten du svarer, selvfølgelig ;)). Ønsker deg og dine to (snart tre) fine dager resten av tiden!

    15. madelen: Hei Madelen! Ja, vi hadde flere navn som var veldig aktuelle, Oscar kalte vi han før vi kom på disse navnene som står skrevet i denne boken, så det var utelukket når vi tenkte på disse nye navnene før vi til slutt endte på Noah <3

      Tusen takk!!

    16. Så fint at dere har fått en dag å forholde dere til:) Jeg vil bare tipse deg om at det kan være lurt å tenke på at det kan bli utsatt, så det ikke blir en så stor skuffelse hvis det ikke skjer før dagen etter f.eks. Dersom det er mye akutt som skjer den dagen, mener jeg. Samme som at det kan være lurt å lese litt/forberede seg på rier i tilfelle det starter tidligere enn planlagt. En venninne av meg skulle ha planlagt keisersnitt, men fikk rier før den dagen. Da måtte hun ha rier et par tre timer før de hadde tid til å ta henne. Nettopp pga akutte keisersnitt som måtte tas først pga fare for mor/barn. Men hun fødte på et stort og veldig travelt sykehus da… Håper uansett det skjer når dere har fått beskjed at det skal skje;) Tenkte bare tipse deg om at det kan være lurt, så dere ikke blir såå skuffa…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg