EN TUR PÅ FØDEN!

Hei dere!

Beklager sen oppdatering i dag, det har selvsagt sin naturlige forklaring. Kort forklart: På grunn av at jeg har hatt mye smerter dro vi på sjekk på føden i dag. Ting begynner å gjøre seg klart for fødsel. Eller – Kroppen min gjør, for det gjør den jo uansett, selv om jeg ikke skal føde naturlig så går jo ting sin naturlige gang og det er jo ikke akkurat noe man kan styre. Men jeg er ikke i fødsel, og vi er trygt hjemme igjen nå.

Jeg har derimot en del vonde, uregelmessige kynnere og en liten åpning, noe som heller ikke er uvanlig når man har gått gravid tidligere og det nærmer seg slutten av svangerskapet. Det gjør meg litt nervøs, men heldigvis vet jeg at vi bare er en liten kjøretur unna sykehuset hvis det skulle være noe som helst.

Jeg vil jo, som dere vet, gjerne at han holder seg inne et par uker til, men det er det jo ikke jeg som bestemmer. Haha! De gjør uansett ikke keisersnittet før jeg er i fødsel, hvis det skulle skje før datoen som er satt – så jeg håper bare jeg slipper å gå med vondt lenge og at smertene avtar slik at han holder seg inne til datoen. For akkurat nå har jeg det mildt sagt ganske ubehagelig. Jeg skulle i hvert fall ha lav terskel for å ringe føden om noe forverret seg. Så nå gjelder det bare å ta ting med ro!

Fredrik var med i dag og synes det var ganske spennende. Tror det begynner å gå opp for han at det nærmer seg nå. Det var så godt å ha han med på undersøkelsene i dag, jeg setter så uendelig stor pris på han!

Så håper jeg dere alle sammen har hatt en veldig god torsdag hittil. Klem!

21 kommentarer
    1. Lykke til når den tid kommer 😊 Og skulle det starte for fullt er jeg helt sikker på at du hadde mestret en fødsel også! 😊 For du har mer i deg enn du tror 😊

    2. hei 🙂 håper ikke du tolker dette som noe annet enn et spørsmål, for jeg er bare nysgjerrig. Men det at du har fødeangst, hva vil det si? Altså hva ved en fødsel er det du er så redd for? Er det smertene eller er du redd for å revne eller hva?

    3. Fineste babymagen! Så ganske stram ut. Er den sånn hele tiden eller var det midt i en kynner? Min så sånn ut under fødselen :p
      Er så koselig å følge dere 🙂
      Får satse på at han holder seg godt inne i magen en liten stund til.
      Om om han ikke gjør det, og et “haste” keisersnitt må tas, så er det jo likevel planlagt, og jeg håper du klarer å være rolig og å tenke at alt går etter planen likevel. Selv om en fødsel så klart aldri kan planlegges helt, så er det du skal gjennom veldig trygt og så forutsigbart som man får det. 🙂 Ønsker deg masse lykke til, flinke du 🙂

    4. Åh, det er så spennende å følge med nå som det nærmer seg! For nesten hvert innlegg du skriver om graviditeten, tenker jeg: “Sånn var det for meg også!”
      Ønsker dere masse lykke til alle tre, gleder meg til å følge med videre også!

    5. Du har en så flott blogg jessica ! Jeg har nettopp startet min egen jeg også. ta gjerne en titt innom <3 Håper alt går bra med deg å dine 🙂

    6. Så artig bilde : ) Fin mage og blid og spent Fredrik der.
      Masse lykke til med fødselen når tiden er inne!

    7. Dette bildet viste bare så mye kjærlighet og glade! Tenker masse på dere hver dag, og venter spent på at lille skal komme! Masse lykke til videre! ❤️

    8. oi trodde nesten han hadde kommet nå 🙂 men bra alt var fint med lille 🙂 men er vel ikke noe farlig hvis han skulle ha kommet nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg