NERVØS ETTER DAGEN!

Hei alle sammen! Vi er hjemme etter en laaang dag på sykehuset, og kjenner oss rimelig slitne. Vi var på sykehuset fra klokken ni til halv to, så man kan vel si at det har vært en dag med med mye venting ettersom det er ventingen som har tatt desidert mest tid. I dag har vi som jeg nevnte i går vært på en undersøkelse som blir gjort i forkant av keisersnittet, og jeg har snakket med sykepleier, turnuslege og anestesilege – samt at jeg har tatt noen prøver og litt diverse. Det har gått veldig fint, og vi fikk begge frisket litt opp i hukommelsen når det kommer til hvordan keisersnittet blir gjennomført og tiden rett etter operasjonen.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har kjent en del på nervene med tanke på keisersnittet nå i det siste, og spesielt etter dagen i dag. Gleden er selvsagt aller størst, men det er mye jeg er nervøs for. Det kjenner jeg etter dagen når vi nå har gjennomgått hvordan operasjonen foregår og fått utfyllende informasjon, samt svar på alle spørsmål hvis vi lurte på noe eller ikke husket helt tydelig fra sist gang. Jeg husker spesielt når Leo ble født at det var et utrolig stort nederlag for meg at jeg kun fikk se lille nyfødte Leo i kort tid etter han hadde kommet til verden. Et par minutter var alt jeg fikk se ham før han måtte ut fra operasjonssalen sammen med Fredrik, og jeg ble igjen alene, og det gikk timer før jeg så min lille nyfødte igjen. Det gjør så forferdelig vondt å tenke tilbake på!

Jeg tok opp dette i dag på en av samtalene, og fikk til svar at det er blitt gjort endringer i regelverket/rutinen siden sist jeg hadde keisersnitt, og at de nå strekker seg veldig langt for at mor og barn skal få god tid til hilse på hverandre rett etter operasjonen. Dette gjorde meg fryktelig lettet, og jeg håper at jeg kan ha lille Noah hos meg så mye som mulig rett etter fødselen, før han må til barselavdelingen med Fredrik når jeg i mellomtiden må ligge på oppvåkningen til bedøvelsen er vekk.



Den første tiden er så dyrebar, og jeg vil så gjerne få hilst ordentlig på gutten vår rett etter at han er kommet til verden ♥

12 kommentarer
    1. Lykketil med fødselen som snart kommer. Jeg har også gjennomført keisersnitt med han eldste, så jeg kjenner til det å ikke få nok tid med den nyfødte. Men veldig bra hvis du får mulighet til å holde gutten din en stund rett etter keisersnittet! ;D

    2. Lykke til! 🙂 jeg tok keisersnitt i desember (hastekeisersnitt). Hos meg fikk jeg først se barnet med en gang, så gikk de ut for å veie og måle og deretter kom far og barn inn til meg igjen. Jeg var såpass dårlig at jeg måtte selv be de gå ut å vente 🙁 ble for mye for meg.. men, fikk baby på brystet nesten med en gang jeg kom opp på oppvåkning og der var han en god stund før jeg fikk en pause. Så kom de opp igjen senere 🙂 håper det blir likt for deg og at du får masse tid med gutten din

    3. Lykke til med fødselen. Kos dere masse og nyt tiden sammen
      .
      Har selv hatt to keisersnitt, og var en kjempe god følelse å kunne få kose med min lille baby direkte etter han kom. Det fikk ikke vi heller gjort med første keisersnitt. Så veldig glad at rutinen ble endret der vi fikk våre søte små

    4. Må bare kommentere my storyen din i dag, for kjære vene så nydelig Leo er! Smelter:)
      Masse lykke til med fødselen når den tid kommer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg