DET ER LITE SOM SLÅR DETTE!

… Etter en tung natt og dag ♥ Å hente Leo i barnehagen er noe av det aller koseligste jeg vet om. Lykkelige gutten min som er SÅ glad for å se mammaen sin etter en dag med masse lek og kos borte fra meg!







Dagene blir naturligvis bare tyngre og tyngre nå, så jeg nyter disse herlige høydepunktene så godt jeg bare kan. Jeg sover mye på formiddagene når Leo er i barnehagen, og det merker jeg at jeg virkelig trenger. Så vet jeg at jeg er så godt utrustet som mulig når han er hjemme fra barnehagen og veldig klar for noen timer med mammaen og pappaen sin! Det er rart hvordan smilet og nærværet hans kan gjøre min tunge dag så vanvittig mye bedre. Heldig er jeg!

Alenemødre som i tillegg går gravide… Jeg bøyer meg i støvet! Den siste tiden, spesielt nå de siste dagene når bare det å puste blir utfordrende, og jeg i tillegg har verdens fineste sønn fra før av som krever sitt, så har tanken slått meg mange ganger: Hvordan hadde det gått om jeg hadde gått gravid alene?

Det går forresten veldig bra med Leo i barnehagen. Jeg er blitt noen erfaringer rikere med å være gjennom barnehagetilvenning- og start allerede en gang, så nå føles ikke tanken på at minstemann skal i barnehagen etter hvert like tung, selv om det, heldigvis, er en god stund til enda. Leo overrasker oss veldig, og jeg er selvfølgelig fryktelig stolt av ham og hvordan han har taklet overgangen. Nå håper jeg bare overgangen fra å være alenebarn til å få søsken går like bra for ham!

Ellers er det jo mandag, igjen! En nydelig mandag har det vært hittil. Høstferie er det jo også for mange av dere, og i dag kom endelig høstværet hit og Leo hadde på seg lue og tykk jakke når han dro avgårde til barnehagen i dag tidlig med pappaen sin. Jeg kan med stor glede avsløre at dette er den siste mandagen i livet mitt hvor jeg ikke er tobarnsmamma ♥ Jepp, tanken er så god at jeg får bare lyst til å grine. Haha!

God mandag!

29 kommentarer
    1. Jeg blir i så godt humør av å lese bloggen din. Den bare stråler glede, selv om du har det litt tungt for tiden 🙂 Gleder meg til babyen kommer, masse lykke til <3

    2. C: Ja, det er virkelig spennende nå! Og tusen takk – føler veldig på at jeg skulle ha vært hos frisøren for evigheter siden, haha! Ikke lett å få tid til alt. Koselig å høre at du synes det <3

    3. Okei jeg må bare få si noe, du har blogget så lenge nå at du er seriøst NØDT til å lære deg å ta bedre bilder snart. Søk opp tips og triks for ditt type kamera og la deg inspirere av bildekvaliten hos andre bloggere.

    4. Stine: Kjente VELDIG på dette før jeg postet dette blogginnlegget, faktisk!

      Føler at jeg jevnt over har blitt bedre de siste månedene med å ta fine bilder, men det er ikke like lett alle dager og noen dager blir det dårligere enn andre. Skal fokusere enda mer på dette nå fremover 🙂

    5. Leste kommentaren til Stine ovenfor og må bare få si hva jeg mener.
      Jeg syns at bildene dine på bloggen er det kjekkeste. Du tar anderledes bilder og jeg syns det er unikt i forhold til alle andre toppbloggere som skal ha “perfekte” bilder med perfekt lys og alt det der. Føler at bloggen din er mer personlig når du tar de bildene du tar 🙂

    6. Synes du skriver så mye om respekten du har for alenemødre for tiden… er du sikker på at alt mellom deg og Fredrik er så bra? Jeg håper så klart inderlig det, og at du ikke misforstår meg her 🙁 men blir litt bekymra jeg…

    7. Anonym: Oi, har jeg kanskje nevnt det litt ofte? Haha, det er nok bare fordi jeg ser hvor mye det krever å ha et barn og samtidig skulle gå gravid, og at jeg ofte tar meg i tenke på nettopp det jeg skriver i innlegget, “hva om jeg faktisk var alene om dette”. Har en helt enorm respekt for alenemødre, og det har ingen verdens ting med forholdet til Fredrik og meg å gjøre, altså!

      Vi var jo gjennom noen tøffe uker i starten av denne graviditeten, det skal jeg virkelig ikke legge skjul på! Men nå er ting bare bra. Synes også det er kjempekoselig at du spurte <3 Etter bruddet og perioden etter når vi ble sammen igjen har vi begge kommet hverandre enda nærmere. Det er tøft å være foreldre, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg tror aldri vi har hatt det så bra sammen som det vi har hatt det de siste månedene, inkludert nå!

    8. Paula: Det var jo utrolig hyggelig å høre, da! Så flott at du synes det!

      Jeg føler selv at bildene mine ikke alltid strekker helt til, men jeg skal gjøre mitt beste fremover, jeg vil jo at alle leserne mine skal være fornøyde med bildene jeg tar 🙂 Men det kommer nok aldri til å bli helt plettfritt og helt perfekt, for jeg er virkelig ingen fotograf! Haha 😀

    9. Jeg får bare lyst til å gi deg en kjempe stor klem, for du er så flink! Heldige Fredrik, Leo og lillebror som har deg❤️Lykke til med siste innspurt!

    10. Spent på om lille Noah kommer i morgen 4/10, siden du skrev når dere fikk vite
      da dere fikk keisersnittdatoen at tirsdager er fine, og i dag
      skriver du at dette er siste mandagen før dere er tobarnsforeldre <3<3 Masse lykke til med fødselen av lille Noah. Gleder meg på deres vegne. Og Leo blir nok den stoltelse storebror 🙂

    11. Så koselige bilder av deg og Leo! 🙂
      Og så spennende at Noah kommer iløpet av den neste uken da!! Nå fikk jeg noe å glede meg til! 😀 Masse lykke til med siste innspurt, og fødselen! <3
      Stor klem! <3

    12. Synes ikke du tar dårlige bilder i det hele tatt jeg 🙂 liker alltid bildene du poster på bloggen 🙂 lykke til når fødselen står for tur, for ja et keisersnitt kaller jeg også for en fødsel! Gleder meg til du deler at lillebror er kommet!

    13. Hvorfor må alt være plettfrit når det gjelder fremstilling av seg selv på blogg? Det må det altså ikke være, og det gjelder også bilder. Fortsett å ta hverdagslige bilder som de fleste kan relatere til og som er genuin. Det er livet det. Ikke bilder som er perfekt (selv om det er fint å ha slike bilder til inspo eller lignende). Masse lykke til når lillebror kommer til verden!

    14. Enig med Stine over her. Altså at lyset og sånn ikke alltid er det beste bryr ikke jeg meg så mye om. Synest bare at det virker som du bruker to min på bildene til bloggen, og flere timer på innleggene. For eksempel; bilder der du blunker/lukker øynene, har pokerface/ikke smiler, eller rett og slett bilder som ikke gir oss noe som helst, som lekeplassen over her (nå er jo det langt i fra det verste da, men..). Det er ikke nødvendig å ha 10 bilder i hvert innlegg. Bedre med to bra enn 15 dårlige tenker nå jeg. Må si du har mange fine stemningsbilder der du/dere ikke legger merke til kameraet i det hele tatt. Prøv å dra det inn i de andre bildene også. Enten smil, eller se vekk fra kamera. For Jessica, helt seriøs; du smiler for lite! Smilet ditt (når du smiler skikkelig!) er nydelig! Bruk det 🙂

    15. Jeg må bare si at jeg har en enorm respekt for deg, Jessica. Det du har oppnådd i en så ung alder er veldig beundringsverdig. Det å kombinere kjæresteliv, et straks fullgått svangerskap, livet som småbarnsmor og jobb på én og samme tid – det er veldig bra gjort. Håper du er stolt av deg selv.
      Jeg følger spent med på oppdateringene dine, og gleder meg til den nye verdensborgeren kommer. Det blir sikkert en vakker gutt og et lite sjarmtroll, akkurat som storebroren.
      Lykke til med fødselen og tiden fremover. Du er bra!:)

    16. Nå er virkelig Noah rett rundt hjørnet. I og med at gårsdagen var den siste mandagen din før du blir praktiserende tobarnsmamma, så er det jo under en uke til:-) Uansett når han kommer, håper jeg dere nyter de siste dagene som en familie på tre, får ladet ordentlig opp til vidunderet som plutselig er her!, og at du Jessica får litt fri fra plager 🙂 <3 Gleder meg til å se episoden deres i morgen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg