ØYEBLIKKET VI HAR VENTET PÅ

Det første møtet mellom storebror og lillebror. Vi har gledet oss så ufattelig lenge til de endelig skulle få treffe hverandre, og i går skjedde det. Leo kommer inn dørene på familierommet vårt her på sykehuset i full fart, og det første som slår meg er hvor ufattelig stor han plutselig er! Lille Leo er så absolutt ikke liten lenger, og det fikk jeg bekreftet så til de grader i går når jeg så han med Noah ved sin side.

Det går ikke lang tid før han får øye på lille Noah som ligger i sengen med meg, og da smiler han plutselig bredt. Jeg kjenner at jeg må ta meg sammen for ikke å gråte. “Se Leo, her er jo lillebror jo” sier Fredrik rolig når han kommer bort til sengen min med Leo i armene sine.




Og så måtte selvfølgelig Leo hilse litt ordentlig på lillebror! Han stryker forsiktig på Noah, og vi følger spent med. Leo kan være ganske voldsom av seg av og til, fordi han blir så glad og oppskaket. Men han mener jo aldri noe vondt med det selv om han kan være litt voldsom, og det hele går i grunn veldig bra. Jeg merker på hele han at han synes det er både spennende og skummelt. Endelig er øyeblikket vi har ventet så ufattelig lenge på her, og jeg må nesten klype meg selv i armen for å være helt sikker på at det faktisk er ekte.

Vi koste oss og nøt synet av dem sammen den tiden Leo var på besøk hos oss. Jeg skulle egentlig filme det hele og hadde pakket videokamera når vi skulle reise på sykehuset grytidlig mandag morgen, men det gikk helt i glemmeboken for jeg klarte kun å fokusere på guttene mine og å bare være tilstede i øyeblikket. Jeg tror aldri jeg har vært så stolt før noen gang tidligere! 

Savnet etter storebror Leo er stort hos både Fredrik og hos meg, og vi gleder oss noe vanvittig til å komme hjem til ham i morgen. Vi er spent på den første tiden og hvordan Leo vil takle at lillebror faktisk skal være med oss hjem og bo med oss. Da starter hverdagen som en familie på fire for alvor, og vi kan nesten ikke vente ♥

24 kommentarer
    1. En liten tåre i øyenkroken kan man si! Så nydelige dem er! Dere er gode foreldre, og gratulerer så mye til, mor, far og storebror ❤️❤️

    2. Fantastisk koselige og fine bilder! dere 4 (tenk det!<3) kommer til å bli en kjempe fin familie. Lykke til med lille prinsen!<3
      Klem!

    3. jeg ble helt satt ut. når jeg først nå ser att Leo er en stor gutt. jeg har altid pleid og tenke. se på lille Leo.

    4. Så nydelig de er <3 Han ser virkelig stolt ut på bildene, han kommer til å bli en veldig flink storebror <3
      Kos dere masse å nyt baby tiden å familie livet som 4 <3

    5. Hei. Fredrik kan nok være hjemme med Leo ja. Jeg ville ha samboer og barnefar på sykehuset som psykisk og fysisk støtte, og det var det rette for oss. Alle er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Gjør det som er rett for dere. Kos dere med et nydelig eksemplar. Ønsker dere en fin start på hverdagen med to barn. ♡

    6. Gratulerer så utrolig mye! For noen nydelige gutter ddu har ❤ Jeg er 19 og har selv en gutt på 1år, og venter en baby til i Juni. Jeg lurer på om du kunne skrevet et innlegg senere om hvordan hverdagen forandret deg fra å ha en til og ha to. :)?

    7. Hei Jessica
      Jeg har vært fast leser siden du startet å blogge, og er vel ca 6 år eldre enn deg. Jeg har selv ingen barn, men jeg vil bare skryte av deg og jobben du gjør! Har lenge tenkt at jeg ville se episoden din av kjære mamma, så i dag fant jeg den frem på sumo. Det var så rart å se dere, på en god-rar måte. Dere er så fine, så snille og gode. Jeg føler jo at jeg kjenner deg fra bloggen, men jeg ble likevel overrasket over personligheten din når jeg så deg på skjermen. Du virker så jordnær, avbalansert, god. Du er ikke en belastning for noen. Du klarer deg så fint selv, og du står i stormene. I tillegg er du helt utrolig søt! Jeg har tidligere oppmuntret deg til å smile på bilder, for Gud så fint smil du har! Når du snakket om energinivået ditt og hva du skulle gjort om du var 45, måtte jeg le. Du er jo bare så skjønn. Nå er du tobarnsmor og jeg har aldri vært mer overbevist om at du kommer til å takle det. Og selv om det blir tøft til tider, når stresset er som verst, så kommer du til å få det til. Ikke bare “god nok”, men veldig god mamma! Gratulerer med nummer 2. Ønsker all lykke til deg og din familie! Alle burde ha en mamma som deg.

    8. Gratulerer med den fine gutten. Gjør ingenting at du ikke fikk filmet, de fineste bildene er uansett de du ser med øynene, ikke gjennom en linse. Blir spennende å komme hjem til en helt ny hverdag.

    9. Det øyeblikket må være helt magisk, jeg får virkelig klump i halsen av å tenke på møtet mellom søsken for første gang. Nå får vi også en liten bror eller søster i juni, og da er min gutt litt over to år. Jeg gleder meg sånn!
      Nyt tiden sammen, dere er en nydelig familie 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg