I DAG HAR JEG TERMIN!

Men her sitter vi jo med gutten vår, og han har vi fått gleden av å ha her allerede i 8 dager nå! Det var så morsomt, men samtidig rart å se termindatoen dukke opp på kalenderen vår i dag. Den blir jo nevnt titt og ofte i graviditeten på alle kontroller, legetimer og øvrig oppfølging – så jeg følte på en måte at det virkelig symboliserte at nå var svangerskapet over for godt. Siden jeg gikk på minipiller når jeg ble gravid, vet jeg ikke når menstermin egentlig er. Men ultralydterminen som vi har fulgt ble flyttet flere ganger i løpet av svangerskapet. Først fikk jeg beskjed om 13 oktober, så 15 oktober, før den ble flyttet for godt til 18 oktober på ordinær ultralyd!

Tenk at om jeg ikke hadde hatt keisersnitt, så kunne det hende at jeg fortsatt hadde sittet her med den store babymagen. Det er absurd å tenke på nå som vi har møtt ham allerede. Noah var jo faktisk 4000 gram når han ble født 8 dager før termin, så tenk hvor stor han kunne blitt om jeg hadde gått på overtid! Jøye meg. En jordmor på sykehuset sa at det kanskje var like greit det ble keisersnitt, ettersom hvis jeg hadde gått en del på overtid kunne han jo fort blitt 5 kg, og da var det visst ikke sikkert det hadde vært mulig å føde ham på naturlig måte for meg.


I dag har vi i hvert fall vært på en liten trilletur ute i høstværet. Den første ordentlige trilleturen hadde vi i går, da gikk vi en liten tur ned på butikken. Det var så koselig å bruke den fine vognen igjen som Leo også brukte når han var baby! Fortsatt like god å trille som det vi husket fra når Leo var liten baby for et og et halvt år siden.

Lille skatten sov så godt i vognen sin underveis, og vi fikk gått oss en liten tur ned til byen. Ellers blir dagene våre nå stort sett tilbrakt hjemme, det er så uendelig godt å ha Fredrik hjemme med oss. Masse tid til å bare bli kjent med den lille og til å nyte hver eneste time sammen. Jeg synes det er så utrolig trist at Fredrik ikke har ordentlig pappapermisjon denne gangen heller, men sånn er det bare og da må vi gjøre det beste ut av det. Vi har i det minste dagene sammen frem til mandagen før Fredrik skal tilbake på jobb igjen!

Nå sover minstemann og Fredrik er ute for å hente Leo i barnehagen, så nå sitter jeg bare og gleder meg stort til det kommer en smilende gutt løpende inn dørene her som forhåpentligvis har hatt en veldig fin dag i barnehagen i dag. Nyt tirsdagen!

18 kommentarer
    1. For et koselig innlegg!
      Lurte på om du kunne skrive et innlegg om hvordan du kler Noah før dere skal ut på trilletur? Er førstegangs, og venter en liten i desember, så all informasjon og tips er spennende og greit å ha! <3 Kos deg masse videre du også!
      Klem <3

    2. Marianne: Nei desverre har ikke alle rett på pappaperm!! Det har litt å gjøre med f.eks. familiesituajonen, hee er far student/lærling og mor jobber hjemmefra. Da yngste tntegutten min ble født for drøye 5 1/2 år siden, var mor student og far i jobb. Dermed hadde ikke han rett på pappaperm fordi mor var student og ikke i ordinær jobb!! Dog ga hans arbeidsgiver ham likevel noen uker fri til å være hjemme med mor og barn. Men det er desverre ikke en rettighet, men et gode arbeidsgiver valgte å gi far. Vil tro det er mye det samme her, som student/lærling har man desverre ikke de samme rettighetene som man har i en ordinær jobb. Idiotisk, men sant!!! Dog den gang gjorde lånekassen mors lån om til stipend i 10 mnd, da ble det som en inntekt i stedet for lån. Det var det eneste godet hun fikk. Om far fikk lønn de ukene han fikk hjemme vet jeg faktisk ikke. Og man må jo ha inntekt for å klare seg. Synd regelverket er så firkantet!!!

    3. Nå vokser jo ikke baby så veldig mye på selve slutten av sv. skapet, så at Noah hadde endt opp med å bli en hel kilo ekstra ved at du hadde gått overtid er vel å ta liiitt hardt i? 😅

    4. ^ Jeg skrev den, sendte litt for fort! Må legge til at du har (nok en gang) fått verdens vakreste gutt. Og han her var jammen lik deg altså! Liten mini kopi hver dere to ☺️💕

    5. Så skjønn han er
      Godta meg som venn på Facebook?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
      DU GODTAR ALLE ANDRE SOM FACEBOOKVENNER UTENOM MEG
      HVORFOR??????????????????????????????????????????
      HAR DU EGENTLIG LÆRT DEG Å SNAKKE SIDEN DU ALDRI SVARER DET SER IHVERTFALL IKKE UT SOM DET

    6. Til deg Jessica du r utrolig pen og kanksje snill i virkeligheten,men d er utrolig ufforskammet til meg og mange andre som aldri svarer lengre
      Eg er veldig glad på dine vegne at du har fått lykken av å bære frem to barn i magen din også videre, men tror ikke at barna dine kommer til å få ett godt liv pågrunn av at du er altfor ung til å bli mor og du kan ikke engang ta vare på deg selv
      OG at du så mye har sagt på bloggen din at det er feil å si at barn aldri skal få barn, det er det ikke, barn skal nemlig aldri få barn
      Barn skal være barn og ha det kjekt med det og ikke bli foreldre i noen tilfelle tror eg nok at andre kan gjøre en god jobb som forelder som 16-åring men du er absolutt ikke klar for å ta vare på barn
      DU må slutte med bloggingen din og ta heller vsre på Leo og Noah
      Fredrik bare bruker deg
      han bryr deg ikke om eg, han har jo stukket av fra deg og Leo når han ble født og levd sitt eget liv mens du satt aleine med Leo
      er sikker på at barnevernet kommer til å ta barna fra deg snart hvis du ikke slutter å bruke så sykt mye tid på bloggingen og glemme at Leo skal ha oppmerksomhet 24/7
      Barn er jo aldri ett leketøy og det må man altid huske

    7. Åh, ja snakk om firkanta regelverk! Skjønner godt at det er kjipt, og dessverre får man jo ikke gjort noe med det..har fått noen sånne bakdeler selv med tanke på utbetaling av permisjonspenger med tanke på at jeg er frilans. Håpløst!! Og skikkelig kjipt. Klart man trenger inntekten sin..utgiftene forsvinner jo ikke selvom situasjonen endrer seg 🙁 håper dere får en fin barseltid uansett <3 Noah er kjempefin 🙂

    8. Haha, så nå at det ikke var du som svarte..er synd det er så mange som opplever sånn urettferdig behandling!

    9. Serine: Hei Serine!

      Det kan jeg helt sikkert gjøre! Husker jeg var så usikker de første gangene jeg skulle ta med Leo ut når han var nyfødt, men det kom veldig av seg selv når vi fikk gått ut noen turer og jeg ble kjent med ham. Jeg tok alltid med ekstra tøy ut, og kjente i nakken hans om han ble for varm. Nå i dag brukte Noah body, bukse + sokker i merinoull, og ulldress fra lillelam over. Over der igjen har han den tykke og gode vognposen sin, og selvfølgelig lue <3

      Klem!

    10. Så herlig Noah er! På det øverste bildet ser det ut som han ligger og gir peace-tegnet, haha! Kos deg masse med guttene dine <3
      God klem! <3

    11. Hei Jessica!
      Gratulerer med enda en nydelig liten gutt.
      Jeg syns Leo er veldig lik deg, og at Noah foreløpig er ganske lik Fredrik!
      Du er en flott mor Jessica. Jeg heier på deg.
      Selv har jeg tre tette barn, og jeg husker den første tiden med to små som intens men også ganske harmonisk. Håper den kommende tiden blir fin for dere!
      Jeg ser på bildene at Noah har hodet til samme side. Det kam selvsagt være helt tilfeldig, men det er verdt å merke seg. Spesielt ved litt komplisert KS, hvis jeg ikke husker helt feil. Min eldste frøken hadde låsninger i nakken etter å ha ligget for lenge nederst i fødekanalen. Vi fant det ikke ut før hun var 10 mnd, og vi kunne spart henne for mye om vi visste det tidligere. På bildene fra babytiden ser vi at hodet er til samme side. Ellers var det liksom ingen tydelige tegn. Ville bare dele erfaring.
      Ha en fin uke!

    12. 18.10.2016 kl.18:45 :
      I all verden får deg til å lire ut av deg så mye surmaga ufint dritt? Må du skrive sånn til en nybakt familie for å føle deg bra? Det var overhode ikke nødvendig å kommentere! Håper inderlig foreldrene dine tar en prat med deg om nettvett så du ikke viderefører dette.
      Jessica: jeg håper det går bra med deg etter KS, og at dere har det fint. Blir helt matt av hva enkelte får seg til å skrive… er det mulig! Er sikker på at du er den beste mammaen Leo og Noah kunne ha fått, kos deg ned dine to små og nyt nyfødt tiden 🙂 så sender jeg over en klem til deg 🙂

    13. Nydelige gutar begge to <3
      Kjenne eg blir heilt sjakkmat over enkelte av kommentarane du får... Håpa du ikkje tar deg til deg på dagar du er sliten og trøtt og en er ekstra sårbar for det som blir skrive er jo tull. Du e flink og dyktig, det er dokke begge to. Dere imponerer stort og det trur eg dei fleste ser 🙂 Kos deg med gutta-boys! Ha en fin Onsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg