VILLE IKKE BYTTET DET UT FOR ALT I VERDEN!

Jeg kikker ned i fanget mitt, og der ligger han. Et perfekt bittelite menneske, som vi har visst om i 9 måneder, og som vi møtte for under to uker siden – men som vi allerede nå merker at vi ikke kan se for oss et liv uten. Det er rart hvordan noe så lite kan forandre så utrolig mye.

Bare noen timer etter at lillemann kom til verden fortalte jeg Fredrik at dette ikke kunne være siste gang vi var på sykehuset for å bli foreldre. Det føltes ikke riktig at jeg aldri skulle være så heldig å få oppleve å bli mamma igjen, og jeg tenkte (enda hvor sykt det høres ut) at en gang i fremtiden, så vil jeg gjerne ha flere barn. Selv rett etter jeg hadde vært gjennom den vondeste opplevelsen hittil i mitt liv, keisersnittet med Noah. Og selv etter legen hadde vært inne på rommet vårt og gitt meg streng beskjed om at hvis jeg skal ha flere barn i fremtiden, så skal de også tas med keisersnitt. 




Av og til, når jeg ammer Noah sent om kvelden, og Fredrik og jeg enda ikke har rukket å spise middag, samtidig som at Leo trasser og legger seg langflat utover stuegulvet mens han synger så høyt at jeg er redd han vekker naboene – så kikker jeg bort på Fredrik. Og så rister han litt på hodet mens han smiler, og så smiler jeg tilbake. For jeg vet at vi aldri ville byttet det ut for alt i hele verden.

Jeg legger ikke skjul på det: Jeg er sliten! Og vi synes ikke to barn føles som ti en gang. Likevel: Sliten og trøtt. Men jeg tror aldri jeg har vært så lykkelig før, som det jeg er akkurat nå ♥

18 kommentarer
    1. Så fine! Kan du fortelle litt mer om bakgrunnen til at legen sa at du må ta keisersnitt også ved eventuelt senere barn?

    2. Ida: etter to keisersnitt er det en ganske høy risiko for at livmoren skal sprekke under en vaginal fødsel.

    3. Vær forberedt på at det blir TØFFE tak når lillebror begynner å kreve mer. I begynnelsen er han bare der. To er som 10 når de når en viss alder 😬

    4. Hei, man er sliten og trøtt når de er små, og det krever masse når de er skolemoden og skal være med kompiser, aktiviteter og følge opp lekser, og når man må på jobb og få dem i barnehagen,rekke jobben til rett tid..Siden når de er tenåringer og om det blir noe ekstra som f.eks Dysleksi, ADHD..Men er sikkert en fordel å være så ung du er nå med så masse energi man
      oftest har som ung, så kos deg så masse. Tida med disse to vil du aldri få igjen 🙂

    5. har to tette selv å jeg kan ikke si jeg var så veldig lykkelig di første 3 månedene. Minstemann hadde kolikk å jeg gikk hjemme med begge to, altså eldste på 16 måneder gikk ikke i barnehage.

    6. Du er veldig heldig om du sitter med følelsen at du aldri har vært lykkeligere rett etter du har fått barn 🙂 Her har det vært en berg og dal bane med følelser de første ukene etter begge barna ble født. Har selvfølgelig vært veldig glad for barna fra første dag,men de første 6 ukene syns jeg har vært pyton begge gangene. Etter de har bikket 6 uker og vi har blitt godt kjent ble det veldig fint begge gangene 🙂

    7. Nydelige gutter begge to <3 vil du fortelle hvorfor du valgte keisersnitt og ikke vanlig fødsel? 🙂 Mulig du har nevnt det før altså, men jeg er relativt ny leser og vil bli litt kjent bare 🙂

    8. Grunnen til at ein må ha keisersnitt etter 2 keisersnitt er at når ein har skjært i livmorveggen 2 ganger så er den veldig tynn og faren er då at heile livmora eksploderer ved fødsel fordi den ikkje tåler påkjenninga av rier og press. Derfor blir og mange med keisersnitt barn av og til frårådet og få flere enn 3 barn, men dette vurderer gynekologen etter hvert ks hvor tynn livmoren er og om den vil tåle fleire svangerskap. I Norge er vi veldig heldig slik, dei gravide blir passa godt på 😊 En del får også tilbydd om sterilisering etter 3 ks barn nettop for at en ska unngå risikoen med et nytt svangerskap 😊

    9. Har to gutter med akkurat like stor aldersforskjell som dine, eldste er nå 3 år. Jeg synes den tøffeste tiden (hittil) var fra minste var ca 6 mnd. Først nå begynner det å bli litt bedre igjen. Men regner med tøffe tak fortsatt 😉 Men, er uansett det beste i verden 🙂

    10. Marianne: Så morsomt å høre fra noen som har samme aldersforskjell på barna! Kan tenke meg det blir hektisk etterhvert når de begge vokser til, ja 😀 Helt enig med deg at det er det beste i verden!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg