HJEMMEBESØK AV HELSESØSTER

I dag har vi hatt besøk av helsesøster her hjemme! Noah og jeg våknet en liten halvtime før hun skulle komme, og vi fikk en rolig og fin start på morgenen, på en dag som bare skulle vise seg å bli enda finere.

Vi har jo samme helsesøster nå som det vi har og har hatt med Leo fra starten av, noe jeg er veldig glad for. Hun kjenner oss godt nå! Jeg føler jeg har vokst veldig mye siden sist gang vi hadde hjemmebesøk av helsesøster, som var når Leo var en uke gammel. Og det er kanskje ikke så rart heller, for det har jo skjedd en del siden den gang.

I dag er Noah 2 uker gammel, han skulle i dag endelig veies igjen, og det har jeg gledet meg veldig til – samtidig som jeg har vært litt bekymret. I grunn er jeg alltid bekymret, og jeg har ikke helt klart å sette ord på hvorfor jeg har vært bekymret, siden ammingen går så bra som den gjør og det ikke er noe som tilsier at han ikke skulle ha gått opp noe i vekt siden sist. Men sånn er det å være mamma, man er bekymret for alt og litt til. Haha! Han hadde i hvert fall gått opp veldig fint i vekt, og veier nå 4450 gram! Han veide 4015 gram forrige tirsdag, så man kan vel si det sånn at jeg ikke hadde særlig grunn til bekymring.

Det er alltid like lettende og godt å se at de små vokser så fint, og at de legger godt på seg. Det husker jeg fra langt tilbake med Leo også, og jeg kjenner fortsatt på den gode følelsen med ham også når vi drar på helsestasjonen for å veie ham sånn en gang i blant – og vi ser at han har vokst. Den aller beste følelsen ♥

Noen av alle de fine barselgavene vi har vært så utrolig heldige å ha fått til lillemann!


Etter at helsesøster dro har vi bare slappet av og kost oss, spist litt lunsj, og ligget på sofaen. Noah har vært litt mer våken nå de siste dagene, selv om han fortsatt sover en god del – og det er så herlig! Han kikker forsiktig rundt seg, og det er så koselig når han møter blikkene til Fredrik og meg.

Nå har Leo akkurat kommet hjem fra en morsom dag i barnehagen, og vi skal få litt ekstra kvalitetstid med ham mens lille sover. Ha en fin mandag, alle sammen!

15 kommentarer
    1. Så lik på Leo!! To nydelige sønner du har, Jessica <3 Du har all grunn til å være stolt! Lykke til videre

    2. Hei, jeg tenkte egentlig ikke at denne kommentaren trenger å publiseres, den er bare til deg 🙂 Fin blogg, festlig at du klarer å tjene penger på den, jeg vil tro du møter en del misunnelse. Ikke bry deg om hva andre måtte mene, du virker reflektert. Uansett, du skriver godt og det ser ut til at du tenker gjennom innleggene dine og ønsker å skrive korrekt. Sjekk derfor ut regelen for da-når. Du skriver konsekvent ‘når’, når det skal være ‘da’. Mange språkforskere spår at denne grammatikkregelen vil forsvinne fra språket vårt, nettopp fordi den brukes feil (ikke brukes) av så mange. Men, for meg som er gammel og sær, er det irriterende å lese når, når, når, når det burde vært da. Håper lærere fremdeles pirker på dette 😉 Stå på!

    3. 400 g på en uke er jo superbra!! Absolutt ingen grunn til bekymring i det hele tatt. Denne gutten har næringsvett 🙂

    4. Elisabeth: Siden du er litt opphengt i da/når så kunne du gitt J er lett huskeregel.
      Den gang da, hver gang når.

    5. Elisabeth: veldig mange bloggere gjør denne feilen og det er utrolig irriterende ja. Jeg tenker at de som lever av bloggen faktisk må kunne gjøre jobben sin 110 prosent. Jeg skal derimot ikke være frekk her. Jessica er ikke så altfor dårlig på dette her, men bedre det kan hun bli. Alle kan vi vel det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg