ALENETID MED LILLEMANN

Endelig! De siste dagene har formen min gradvis steget, og blitt bedre for hver dag som har gått. Jeg er ikke lenger avhengig av smertestillende etter keisersnittet, og det i kombinasjon med at jeg er og føler meg mye bedre i tillegg føles veldig befriende. Det er ingen tvil om at keisersnittet begrenset meg mye den første tiden etter begge guttene var født. Det føles ikke noe bra å ikke kunne ta 100% ansvar for sin egen baby rett etter fødselen, når det eneste man vil er å gjøre nettopp det. Fredrik har heldigvis gjort alt for at det skal gå så greit for meg som overhode mulig, enda hvor begrenset jeg har følt meg – han stiller alltid opp. Denne gangen har jeg riktig nok kommet meg en del raskere, for allerede i dag, 2 uker og 3 dager etter fødsel, kunne jeg nemlig endelig ta meg en trilletur ut alene i høstværet med lillegutten. Skikkelig etterlengtet, og SÅ herlig!

Fokuset mitt er ikke på annet enn barna om dagen, så sminke, klær og hår blir mildt sagt bortprioritert. Det skal riktig nok bli godt å komme meg “tilbake til meg selv” med tiden, men akkurat nå stresser jeg ikke med noen verdens ting. Og det føles forbanna bra.

Når vi sto opp i dag tidlig lyste det, til en forandring, inn vinduene her i leiligheten. Det var ikke svarte natta slik det pleier å være – og det var så koselig! Spesielt de siste dagene har jeg følt at det er konstant mørkt ute, men det var det altså ikke i dag tidlig. Det ble bare enda bedre når vi omsider kom oss ut, selv om det fort ble mørkt igjen. Typisk! Det var likevel noe veldig spesielt med å gå forbi alle trærne som har så fine farger nå om høsten, og det å bare ikke ha tankene på hvor mye klokken er, eller om man har med seg mobilen eller ikke. Å gå turer er undervurdert, spesielt når man har en så nydelig liten tilskuer oppe i vognen som bare ligger og koser seg hele turen underveis ♥


Nå er de to andre guttene i mitt liv også hjemme, og vi er klare for noen deilige timer med innekos. God onsdag til dere alle!

7 kommentarer
    1. Hei du! Fast leser her 🙂 Først vil jeg si du har en fantastisk blogg og utrolig vakre barn. Kudos til deg som virker ut som en god mor <3 Men jeg bare lurte på om Noah ofte ligger med hodet til høyre?

    2. Marianne: Hei Marianne <3 Koselig å høre fra dere faste lesere, takk for fine ord! 🙂

      Vi har ikke lagt noe merke til at han ligger på høyre side noe mer enn venstre, men kanskje han gjør det? Jeg skal følge litt ekstra med nå fremover. Vil jo helst ikke at han skal få noen favoritt-side! 🙂

      Klem

    3. Så nydelig liten gutt <3
      Kos dere masse å nyt babytiden <3
      Her går jeg og bare venter på at lille prinsessa kommer ut, vil også trille turer og bare nyte mamma livet ( for første gang) Men må nok belage meg på å vente i alle fall 8 uker til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg