HVA SKULLE JEG GJORT UTEN DEG?


 

Badekos. Alenetid. Leo og mamma tid.

I dag slo det meg. Det er faktisk ikke lenger enn ett år siden jeg gikk hjemme i permisjon med Leo. En tung tid, jeg var singel, og kikket på leiligheter til leie på Finn. Aldri har jeg kjent mer på følelsen av at jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten Leo.

Og dette året, med en lillebror som trolig har kolikk. Leo skjønner ikke hvorfor Noah bråker så, og dekker ofte ørene sine med hendene. Han kommer bort til Noah og meg på sofaen og prøver å trøste lillebroren sin. Han stryker på ham og gir han klemmer. Det er tøft. Og aldri har jeg kjent mer på følelsen av at jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten Leo.

Mange tror tydeligvis at det å gå gjennom tøffe stunder med barn gjør ting verre. For meg har det gjort det motsatte. Leo holder meg oppe. Setter ting i perspektiv. Jeg finner så mye trøst i ham. Leo får meg til å huske på at uansett hva som skjer, så går det bra til slutt.

Og at hvis det ikke går bra enda, så er det ikke slutt enda heller.

18 kommentarer
    1. Kjære deg!
      Min eldste er 30 år og jeg har ett råd: hold ut!Det går over, men søk hjelp fra noen som kan trille en liten tur så du kan få hvile litt.
      God klem fra meg, Hanne 🙂

    2. Vet at mange andre har kommentert det, men har du vurdert bæreskjal? Det avlaster veldig for armene og de roer seg ofte lettere der, selv de med kolikk. Håper det går fort over..

    3. Hei!
      Må berre legge igjen ein kommentar og sei at eg synst du er så utrulig flink! Eg veit at det er så tøft så tøft akkurat no, men for kvar dag som går så er de nærmare at kolikken skal ta slutt for vesle gullet. At du i det heile tatt orker å skrive innlegg på bloggen synst eg det står stor respekt av! Det er nok sant som dei seier; å bli mamma er å få superkrefter 😉 husk å ta vare på dykk sjølve og <3

    4. Skjønne Leo’en din. 💙 Til å være så liten, så er han likevel så stor. Du er heldig som har han, og han er heldig som har deg.

    5. Fine Leo. Men jeg har et ønske innlegg, kan du kanskje skrive et innlegg det du sier hvem av leserne du liker veldig godt eller…noe lignende, for eksempel: brit, jeg liker det fordi …(Bare et eksempel;) Det hadde jeg syntes hadde vært litt morsomt eller kult<3

    6. Hei!
      Jeg må barre spørre fordi jeg ikke forstår helt… “jeg var singel, og kikket på leiligheter..” Har du ikke vært sammen med Fredrik hele tiden? Han er jo pappaen til begge to? 🙂
      Koselig blogg forresten.

    7. Anonym: Hei anonym!

      Hvor leser du at jeg fikk barn fordi jeg hadde et kjedelig liv? Jeg tror nok du har misforstått. Jeg ble jo ikke en gang gravid med vilje!

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg