JEG HAR EN INNRØMMELSE Å KOMME MED

God dag, alle sammen.

Jeg kjenner mye på følelsen av maktesløshet om dagen, men i natt kjente jeg den ekstra godt. Vi bor jo i en leilighet i et hus og har hele førsteetasjen for oss selv, mens det bor noen andre i andreetasjen. Klokken nærmer seg 02:30 og Noah hyler fortsatt utrøstelig. Jeg gjør alt jeg kan for å trøste ham, men noen ganger er det ingen verdens ting som hjelper. Fredrik har akkurat gått noen runder med ham og bysset ham, men det ser ikke ut som det hjelper stort heller. Og akkurat når jeg tenker at ting ikke får blitt noe verre oppe i all babygråten, så hører vi tydelig at noen dunker i veggen.

Det gjør vondt å i det hele tatt skrive dette, enda mer og innrømme det, men jeg skal være helt ærlig med dere nå. Jeg er rett og slett redd. Redd for hva naboene tenker når de hører lille Noah gråte utrøstelig. I hele dag har jeg tenkt på det etter i natt. Hva tenker de? Hva tenker naboene når de hører at han hyler sånn? For jeg vet godt at han som bor i overetasjen neppe er den første som har hørt Noah gråte slik om natten. Og jeg vil bare hyle ut at jeg gjør alt jeg kan og at han har kolikk. Jeg får ikke gjort noe med det, jeg gjør allerede alt jeg kan.

Noen netter er vi heldige og kan få roet han med hjelp av bæring eller byssing. Andre netter har vi ikke en sjanse – enda hvor mye vi trøster, koser og bysser.


For jeg vet at når han gråter som verst, så trenger han meg som mest ♥

63 kommentarer
    1. Prøvd bæresjal? Det anbefaler jeg på det sterkeste. Det er så absolutt vert en forsøk ialefall. Er ikke alle det funker for, men som sakt, vert et forsøk😊

    2. Elisabeth: Hei Elisabeth!

      Vi har hittil brukt en bæresele som til tider kan roe han. Men den er ikke helt optimal i forhold til bærestilling, så jeg har bestilt ergobaby adapt som jeg venter på 🙂

      Takker for tips<3

    3. Kjære Jessica. Vet godt hvordan du føler det,men vet du hva? Blås i den “jævla naboen”! Det er ingenting du,Fredrik eller noen andre får gjort med dette. Du skal ikke bekymre deg over hva naboen eller andre tror. Dere har et kolikkbarn og det er en enorm belastning,noe vi som har hatt det vet,noe helsepersonell vet,og barnevernet vet,hvis du skulle bekymre deg over det.
      Naboen får kjøpe seg ørepropper,de virker faktisk godt,bruker det selv da jeg må sove etter nattevakt,og jeg hører ikke barna som skriker og skråler i vår hage. Så naboen får ta litt ansvar for natteroen sin selv.
      Håper det blir bedre for dere alle snart.

    4. legg et brev til dem i postkassen med ørepropper, og hvor du beklager og forklarer at han har kolikk å hva det er..
      Du klarer deg så bra, og dere er kjempe flinke!
      prøv å ta han med til en osteopat 🙂 verdt forsøket

    5. Hei!
      Høres ut som noen tøffe netter dere har.
      Leste i et tidligere innlegg at du har vært hos kiropraktor med Noah.
      Vil likevel anbefale deg å lese et innlegg i Stavanger Aftenblad om behandling av babyer hos kiropraktor.
      Har vært “heldig”å sluppet unna kolikk hos mine barn men syns det var veldig interessant å lese allikevel.
      Håper det snart går bedre og at dere får en god natts søvn.
      Klem fra meg.

    6. Hei. Husker da en vi begge kjenner var liten, og hadde kollik, da var det mye bæring.
      Husker det pleide å hjelpe å legge magen hans ned mot armen, så han fikk litt press på magen, da prompet han mye 😉
      Glem naboen, og husk når det er som verst, at det går over 😊
      Dere er flinke, stå på! 😊

    7. Har du forsøkt å holde deg fullstendig borte fra mat som inneholder melk, melkeprotein eller har noen form for spor av melk?
      Min søster gjorde dette etter flere uker med konstant hylgråt fra 17 på ettermiddagen. Etter en liten stund på streng “melkefri-diett” ble den lille jenta en helt ny baby. Det er fryktelig mye du ikke kan spise, men det er virkelig verdt et forsøk!

    8. Stakkars liten 🙁 Du har sikkert fått 1002 gode råd, men hiver meg på jeg og… Har tenkt på dere! Varmeflaske på magen og 12% sukkervann kan hjelpe! Altså å gi ham litt sukkervann! 2-5 milliliter.
      Og så ville jeg snakket med naboen, forklart.

    9. Snakk med naboen.
      Og har dere prøvd halde han på melkefri erstayning/deg på melkefri diett? Om det virker bør det merkes etter 3 dager – et par uker..

    10. Regner med dere har prøvd alt! Men manuellterapeut hjalp oss. Også bære i bæresele mens man støvsugde! Og minifom dråper

    11. Celine: Hei Celine! Holder på med dette nå 🙂 Ingen melk, og ingen matvarer med det minste spor av melk. Har levd på denne “melkefrie-dietten” i en uke i morgen, håper på bedring snart – selv om helsesøster sa det kunne ta noen uker 🙂

    12. Venninnen min har en datter som hadde kolikk og ho fikk råd av helsesøster om å gå på apoteket og kjøpe noe der som hjalp, husker ikke hva det heter men etter 1 uke eller 2 så gikk det over 🙂

    13. Kjære Jessica og Fredrik.
      Det er sjeldent jeg kommenterer på blogger, men dette traff meg midt i hjertet. Jeg har ingen råd å komme med, men vil bare fortelle hvor flinke, trygge og gode foreldre dere er for Leo og lille Noah. Dere gjør virkelig deres ytterste, det er det ingen tvil om, og dere fortjener all ros i verden! Stå på og snakk med naboen. Tror det vil lette litt på følelsene du har (som du forøvrig ikke trenger å ha, men forstår det er vanskelig. Han burde virkelig ta seg sammen og ta ansvar for egen nattesøvn!)
      Sender dere varme tanker og en god klem!

    14. Dere gjør en god jobb selvom det kanskje ikke føles sånn når lille Noah gråter til tross for trøst og kos, men som jeg har sagt i et tidligere blogginnlegg, – så hjelper dere Noah mer enn dere tror. 🙂
      Jeg ville absolutt prøvd rådet som Hege ovenfor har skrevet om bruk av varmeflaske og sukkervann. Det skal visst hjelpe mye!
      Jeg har veldig stor forståelse for at dere blir urolige og kanskje stresset over de andre som bor i bygget, men det ikke uvanlig at barn gråter. Noen barn gråter høyt og MYE, mens andre barn kanskje gråter mindre, men barn gråter allikevel og det er normalt. Gråt er jo barnets eneste form for kommunikasjon i starten. <3
      For å lette på din egen samvittighet så kan du kanskje skrive et brev til naboene hvor du forklarer situasjonen, at lille gråter mye grunnet kolikk, men at dere gjør deres beste og at du håper på forståelse for situasjonen.
      Jeg sender lille Noah masse gode bedringer! Håper han blir bedre snart! <3 Mange varme klemmer til dere alle sammen!

    15. Det er tøft, og sånt blir det til barna er rundt 2-3 år (egen erfaring med to tette).
      Er Noah kald på føttene? De ser ut til å være litt blå.

    16. Hei! jeg tror jeg hadde en lignende situasjon som deg, og jeg vil bare si hva som hjalp for oss!
      Vi har en jente på 9mnd som i de første 2,5 mnd hylte og skrek fra vi skulle legge henne i ca. 7-8 tiden til kl 3 om natten. Fredrik(pappan hehe) var overbevist om at hun hadde kolikk, men jeg nektet og overbeviste meg sev om at hun hadde da ikke grått såå lenge vel??
      Vi prøvde ALT. Vi bysset henne, gikk rund med henne, strøk henne i ansiktet..Vi matet henne også, men jeg hadde utrolig vondt i brystene. Jeg hadde både eksem på brystvortene, og så tror jeg at jeg hadde en påbegynt brystbetennelse i tillegg, så det var ekstremt vondt utover dagen å amme. I tillegg så følte jeg at brystene ikke fylte seg skikkelig opp, og at det eneste måltidet hun ble mett av var frokosten.
      På 6ukers kontrollen viste det seg at hun ikke hadde lagt så mye på seg, og helsesøster ville ha litt hyppigere kontroller pga. dette. På de neste kontrollene hennes gikk kurven bare nedover og nedover.
      Etter mye gråting på kveldene pga. at jeg ikke klarte å amme henne(og jeg som nektet å begynne med MME fordi jeg SKULLE få dette til), så begynte vi med MME, men kun på kveldene. Alt ble mye lettere etter dette og hun sov hele natten gjennom og har gjort det helt fram til nå.
      Det viste seg altså at jeg ikke klarte å produsere nok melk gjennom hele dagen, som da vil si at hun har gått sulten om kveldene, noe jeg har ekstremt dårlig samvittighet for! (jeg sier ikke at det er det som er grunnen til at Noah gråter mye, men at det viste seg at det var det som var grunnen her når vi selv(eller fredrik) trodde det var kolikk!)
      Ting som hjelp av og til å roe henne i denne perioden var å høre på konstante lyder: “white noise” på youtube/ apper(hennes favoritter var fosser og vifter), eller at vi lagde konstante lyder selv, f.eks aaaaaaaaaaa.(det er selvsagt ikke alle som roer seg av dette og vi er veldig heldige som har en datter som gjorde det)
      Til slutt vil jeg bare si at nå som dattera vår er 9 mnd tenker jeg over at 2,5 mnd ikke var så mye og at det faktisk gikk fortere over enn det jeg tenkte der og da, for det føltes som en evighet! Jeg vet det sikkert ikke er til noe hjelp nå, men det blir bedre, og dere kommer til å se tilbake på det og tenke at wow vi kom oss faktisk igjennom det!
      (sorry hvis det ble rotete)
      Naboene kan forresten skaffe seg litt empati og heller sove med ørepropper, fordi det er ikke noe dere kan noe for!
      Klem! og håper det blir bedre fort, og at dere finner ut av det!

    17. Hei Jessica! Så du skrev at dere har vært hos kiropraktor og at alt så fint ut. Jeg kan anbefale på det varmeste at dere kontakter en manuellterapaut. Jenta vår var ekstremt urolig (gråt ikke da), ville ikke sove eller ligge i ro. Vi var hos flere som ikke “fant” noe, men jeg gav meg ikke og tok kontakt med manuellterapaut etter anbefaling. Hun fant TYDELIG stivhet i nakke/rygg som hun behandlet, og vi fikk en mye roligere jente. Ser Noah har en “favorittside” ut i fra bildene, og det hadde også jenta vår. Så ikke gi deg helt enda. Kan jo så klart være kolikk, men verdt å sjekke. Jeg heier på deg <3 Klem fra Maria

    18. Minifom hjalp vår datter! I tillegg til at hun hadde låsninger (KISS) som ble oppdaget av en manuellterapeut… verdt et forsøk! 😊

    19. Ifht den naboen synes jeg du skal legge en lapp i postkassen der du skriver at babyen din dessverre har fått kolikk, og det er grunnen til at han gråter på nettene. Det er ingenting hverken du eller andre kan gjøre noe med så det håper jeg han har forståelse for!

    20. Anbefaler minifom:)
      Det som var hormonforstyrrende i minifom er fjernet og det er trygt og bruke.
      Eventuelt litt malt på skje!

    21. Hei! Ser noen over her nevnte melkefri diett, værdt og prøve det. Men da må du inngå alt av melkeprotein. Det finnes tiligmed melkeprotein i div kremer og tannkremer. Så sjekk grundige på hver ting! Melkeprotein henger i kroppen opptil 8uker. Bæresjal er også et bra tips:-)
      Lykketil!

    22. Slapp av, pust med magen. Naboen tenker sikkert ikke på stort mer enn at han/hun vil sove. De fleste oppegående mennesker vet babyer skriker, naboen var sikkert bare desperat etter litt søvn selv, uten at dette er deres problem 🙂

    23. Jeg pleier å lese bloggen din, men har ikke lagt igjen noen kommentar før nå. For dette innlegget traff meg virkelig. Lillemann her hadde også kolikk første året (for å gi en trøst, så er det veldig sjeldent det varer så lenge altså), og som foreldre er det grusomt å ikke føle at noe hjelper. Nå har jeg sterk melkeallergi, så jeg har jo hele tiden gått på total melkefri kost. Men jeg fant ut at en av de verste triggerne her var hvis jeg spiste noe med mye sukker i. Og etter første amming etter å ha spist det, så var gråten hans i gang leeeeenge. Jeg måtte også holde meg unna mat som kunne gi luft i magen som bl.a. løk og brokkoli. Det hjalp noe her ihvertfall. Veldig kjedelig kost mens jeg ammet, men heller det enn utrøstelig gråt. Og selv om det ikke føles sånn nå, så vil det gå over. Ta vare på dere selv oppe i dette, og prioriter å få sove når dere kan. Her så ikke huset ut det første året, men det fikk heller være. Søvn er viktigere 😉 Og når det gjelder naboen, så vil jeg si som de andre før her nå, gi han ørepropper 😉 Evt tilby han/henne å ta over nattevåket hvis han/hun mener dere gjør det feil 😉

    24. Har du prøvd å skru på støvsugeren? Det høres sikkert rart ut, men jeg kjenner flere som har sagt at babyen roet seg til den jevne duren 😀

    25. Kjære vakre snille deg. Du er en så god mor, så la de tenke hva de vil (selvom de mest sannsyigvis ikke tenker noe som helst). Synes det var ganske unødvendig av de over dere å banke i veggen. De har garantert ikke barn. Eventuelt får de finne ett annet sted å bo, om de ikke takler at en liten baby gråter grunnet kolikk. Da bør man vurdere å flytte. Du kan ikke noe for dette, ikke baby heller.
      Kolikk er ikke noe moro, og det er verst for mor (og far). Prøv å ikke tenk på de tullingene son måtte banke i veggen (utrolig barnslig, når de vet det er en liten baby på noen uker).
      Lykke til <3

    26. Hei!
      Jeg hadde kolikk og brukket krageben da jeg ble født, og min far pleide å bære meg rundt i bæresele i store sirkler, og det pleide å hjelpe på meg. Ble også tatt med til kiropraktor jevnlig! Utrolig kjipt å høre at dere sliter med dette, men det kommer til å bli bedre. Tok en liten stund før det gikk over for meg, men det gjorde det. Og i det øyeblikket det gikk over var jeg en ekstremt lykkelig baby. Så ikke vær redd eller flau, dette kan hverken du eller Noah noe for, så hold ut og lykke til. Mange klemmer <3

    27. Går igjennom det samme her i hus, men mini roer seg veldig i vognen og hvis vi bærer han. (Han blir forresten 3 mnd 1. Desember) Om du ikke har prøvd sukkervann, ville jeg gitt det et forsøk og massere han godt på ryggen når dere vender han på magen ☺️!

    28. Så noen sa noe om sukkervann her. Må bare si at det er advart mot sukkervan fordi det er påvist at barnet fortsatt har smerter, det bare tier stille. Så det har vondt, men får ikke uttrykt det. Og får dermed ikke trøsten de trenger så sårt da.
      Mange tror sukkervann hjelper siden det ser ut som de er smertefrie, men hjernescanninger viste at smerten fortsatt er der.
      Anyway: du og dere gjør en helt utrolig bra jobb! Jeg har aldri hatt kolikkbarn, så jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det er. Husker fortsatt den første gråtetokten han hadde, for jeg grein også, for ble så fra Meg av maktesløshet.
      Så kan tenke meg at dette er veldig slitsomt for dere. Og naboene skal du drite langt i. Virkelig. Dere er flinke, dere er helter <3 Dere ER der for Noah, og han får så mye god nærhet og lærer at mammaen og pappaen hans ER der for han når han er redd eller har det vondt. Han er ikke alene, og det er så fint <3 Dere er kjempeflinke. HUSK at dette går over. Snart. Og da vil dette bare være et minne.
      Så pust, og husk at det er lov for dere å bruke øreklokker. Ikke for å ignorere han, men for å ikke få for å ikke få hodepine når dere bærer og bysser på han. 🙂

    29. Hei. Jeg vet at dere har sjekket Noah på helsestasjonen, men jeg anbefaler av hele mitt hjerte at dere tar ham med til manuell terapeut.

    30. Det kommer mange tips her, jeg vet flere har nevnt det også, men minifom dråper har jeg hatt veldig gode opplevelser med. I tillegg til bæresjal, hadde også bæresele fra ergobaby, men bæresjal var bedre.
      Min gutt på 1,5 år hadde også kolikk, og det er veldig tøft å se barnet ha så vondt uten å kunne gjøre noe. Heldigvis går det over! Og det er en trøst når det står på som verst.
      Jeg venter selv en liten lillesøster på nyåret❤️ Gleder meg masse, selv om jeg vet det blir slitsomt med 2 barn under 2 år!
      Jeg ønsker dere masse lykke til videre, fine familien😊

    31. Lenge siden jeg hadde bebi, 28 år siden faktisk. Men min datter begynte å skrike ved 2-3 ukers alder, hun skrek fra 2100- 0500 hver kveld/natt. Jeg gikk til kiropraktor når hun var rundt 7 uker og han fant ingen ting som tilsa kolikk, men han hadde en mistanke om for lite mat/næring i melken.. han anbefalte å prøve å gi melkeerstatning når hun skulle ha kveldsmat,.. første kvelden jeg prøvde det.. da sov hun hele natta. Jeg fortsatte å amme på dagtid, det funket helt greit… Lykke til da…

    32. Uff! Vet hvordan det er. Har selv en jente på 1 år. Hun hylte ustanselig i begynnelsen. Kiropraktor fant ingenting. Vi fikk anbefalet Marc på Balderklinikken i Oslo (manuellterapeut). Han er Norges beste på spedbarn. En tur til han og vi fikk en helt ny jente. Anbefaler deg på det sterkeste å ta turen til Oslo. Han har hjulpet ufattelig mange jeg vet om. Lykke til:)

    33. Så vondt når de små ikke har det bra 🙁 Kanskje du skulle lagt et brev i postkassa til naboen eller eventuelt snakket med han? Han forstår nok ikke og har kanskje ikke hatt små selv. Jeg vet at du gjør en fantastisk jobb med guttene og tror absolutt Noah får nok nærkontakt<3 Kjipt at det var nr 2 som fikk kolikk når dere også har Leo og ta dere av.
      Håper det begynner å gå bedre etterhvert! Ønsker dere alt godt!<3

    34. Kjære Jessica! Jeg synes det er så trist når folk ikke har forståelse for at så små barn gråter om natten. Utrolig lite raust! Du og Fredrik er fantastiske foreldre <3 Håper dere snart går en lettere tid i møte med tanke på kolikken, både for dere voksne, Leo og ikke minst lille Noah <3

    35. Uff da så trist, tror naboen din viser forstårelse hvis du forklarer han/henne hvorfor det er slik, tror ikke de/hu/han tror dere er slemme

    36. Alle oppegående personer burde skjønne at en baby ikke gråter uten grunn. Om de syns det er slitsomt så går det vel an å skjønne at det er 100 ganger verre for foreldrene og ikke minst babyen. Banke i veggen? Ærlig talt. Da hadde jeg banka tilbake. Noe jeg forøvrig gjorde da vi var i omtrent samme situasjon når min var liten 😉 Lykke til og håper dere snart finner noe som kan hjelpe lille Noah til å få det bedre. Å være mamma og ikke kunne hjelpe barna når de har det vondt er grusomt. Om det er en liten trøst, det blir bedre og om noen et par år vil det bare være minner. Hilsen en mamma som vet hva du går igjennom <3

    37. Og du som fraråder sukkervann kan komme med kilder ang det du skrive eller slutte å uttale deg om ting du ikke vet. Sukkervann brukes på alle nyfødt intensiv avdelinger i landet og er ikke et bedøvende middel som har en så stor effekt som du påstår. Det er bare dumt å komme med sånne påstånder som kan gjøre det verre når man allerede er usikker og har det tungt.

    38. Prøvd å ta han i vognen eller i bilen for å se om han roer seg da? Vi var ute av huset med mini, på skift slik at resten av huset fikk sove. Om ikke MÅ dere få dere slyngevuggen. Vår var rolig i den selv om den måtte gjynges, men da var det jaffal stille og alle andre fikk sove.

    39. Jeg hadde kolikk som baby og noen som funket for meg og mine foreldre var å kle på seg og bare gå ut på terrassen! Frisk luft er medisinen for mye 🙂
      Ha en fin kveld videre 🙂

    40. Bekymringene om at unger skal være irriterende for folk har ikke stoppet dere med å lage barn 😂 LOL

    41. Hei.
      Jeg har spurt søsteren min om råd som har hatt ei lita med kolikksmerter.
      Hun vil sterkt anbefale å kjøpe en treningsball som du kan ha i stuen som du kan sitte hoppe forsiktig på med barnet (Noah) tett inntil deg, da sparer du deg selv for mye krefter istedenfor og gynge og babyen slapper av.
      Vil og anbefale og spør legen om å få miniform til Noah som skal tas før hvert måltid.
      Og har du mye melk, ta gjerne å hold 2 fingre på brystet imens hun drikker, slik melken ikke kommer så fort for da svelger barnet og enda mer luft.
      Så vil jeg og veldig gjerne tipse om bæresjal, ser du har en babybjørn. Men bæresjal så ligger ungen slik den lå i magen stramt og tett inntil deg, som gjør det trygt og godt og ved vær bevegelse du tar så gynger det godt for barnet oppi der.
      Masse lykke til videre, du gjør en fantastisk jobb ikke tenk på de som kan synes det “bråker” de har ett problem . Be dem kjøpe ørepropper, ungen din har luftsmerter kan du ingenting for – og du gjør alt det du kan.
      Ha en god kveld!

    42. Har dere prøvd kiropraktor på han?? Har ei venninne som hadde baby med kolikk lenge, helt til de gjekk til kiropraktor. Etter 3-4 ganger var det ikke EN skrikelyd lenger!👍 Anbefales virkelig!! Vet om flere andre også, og de også ble helt bra igjen:)

    43. Hei! Har selv hatt kolikk baby som gråt i 6 mnd, det eneste som hjalp for oss( og vi prøvde alt) var å vippe i baby bjørn vippestol ☺ vippa dag og natt og var stille hele tia

    44. Hei!
      Jeg har selv hatt en baby med kolikk! Han begynte og gråte da han bare var 3 dager gammel, og holdt det gående til han var nesten 4 mnd.. Så jeg vet godt hva kolikk er, hvor ufattelig slitsomt det er, og ikke minst hvor forferdelig det føles og ikke kunne roe sitt eget barn. Det er så lett og klandre seg selv, ikke føle seg god nok, men du må huske at det er du! Du gjør alt du kan, og det er godt nok! Glem aldri det!
      Min baby var som et frimerke på meg hele døgnet, og bæresjalet ble vår “redning”. Ellers prøvde vi kiropraktoren, massasje, varmt bad om kvelden, minofom dråper, melkefri diett osv, osv.. Uten at vi følte noe egentlig hjalp! Men plutselig en dag så var det over, og han sovnet plutselig på kvelden, i stede for og hyle fra kl 20-04. Og da glemmer man plutselig alt, heldigvis! <3 Det blir bedre! Husk det 🙂
      Tilslutt vil jeg tipse deg om en app, som hjalp oss. Babysleep heter den, det er det lyder som kan spilles av hele natten i gjennom, den fungerte for oss. I kombinasjon med at babyen lå oppå meg, det var den eneste plassen han fant ro 🙂
      Lykke til! Jeg føler med dere, og sender en god klem.

    45. Prøv malt! Hadde selv et kolikkbarn som gråt hele dagen fra klokken 5 hver morgen.. på det verste tok jeg litt malt på en smokk og ga han, det roet han så mye at han sovnet. Han brukte aldri smokk ellers så det var kun de gangene han fikk malt. Noen butikker har det stående ved barnetingene og ellers tror jeg det er ved bakevarene. Anbefales virkelig!! Her stoppa kolikken da han var 6 mnd..

    46. Huff, husker kolikken på førstefødte her med gru.. hvor desperat man blir etter litt søvn. Vi kunne ikke forlate huset etter kl 15 om dagene, så mye for den permisjonen. Eneste som funket: byssing med knebøy, helst under ventilatoren på kjøkkenet. Hvit støy var gull for oss. Alle mulige apper med det nå. Eneste trøst er at det går over! Lykke til 🙂

    47. Har du kanskje for mye melk? Du skrev en annen gang at Noah hadde gått opp 2 kilo siden fødselen og det er endel. Om du har for mye mek går de fort opp i vekt for de får mest formelk som er mest sukker (laktose) i. Det kan gi de store luftsmerter når det kommer ned i tarmen. Ammehjelpen har oen gode artikler om det. AnbefLer deg å sjekke det ut og se om det høres kjent ut!

    48. Prøv manuellterapeut 🙂 ser han ligger på samme måte som min sønn gjorde. Som en c. Og han hadde kiss syndrom. Det er veldig vanlig, og man får ofte beskjed om at det er kolikk. Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått meg en time til en manuellterapeut så fort jeg kunne:) hvis dette er tilfelle, så har han en låsning i nakken, som de kan hjelpe med. Hvis ikke så er manuellterapeuter også flinke med kollik barn. Lykke til:)

    49. Hei.
      Føler med deg veldig. Siste barnet jeg fikk hadde også kolikk og han var det umulig å få i ro, men så prøvde jeg å masere magen hans hver kveld i sirkelbevegelser over navlen med litt babyolje også kokte jeg opp anis vann og gidde det masse i løpet av dagen. Ha i litt sukker for å få vekk luft i magen. Anis vannet med sukker i skal ikke være kaldt, la det være litt varmereenn lunken. Disse tingene hjalp veldig masse.
      Håper det blir bedre etter hvert.
      Naboen kan du bare glemme. Tenkt på barnet ditt og dere. Naboen kommer seg uansett. : )
      Lykke til. Håper noen av tipsene hjelper deg/dere.

    50. Huff.. jeg var heldig å ha en baby som gråt lite som nyfødt, men jeg var hele tiden redd for at naboene hørte det når han først gråt.
      Siden din lille gråter så masse så ville jeg lagt igjen ett brev i postkassen:) skriv at du legger merke til at de dunker i veggene og forklar situasjonen med kolikk. Jeg hadde fått veldig dårlig samvittighet om jeg var naboen..

    51. Hei !
      Dette høres veldig slitsomt ut.Har dere prøvd probiotika? Det kan hjelpe. Jeg vil også anbefale manuelterapeut.Har opplevd flere ganger att barnet har fått en låsning under fødsel og har blitt bedre etter bare noen få behandlinger.Lykke til ! Dere gjør en kjempe jobb.

    52. Hei,
      Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere. Men leste en artikkel for ikke så lenge siden om en mor som slet veldig med at barnet hadde kolikk, hun hadde prøvd det meste men ingenting funket. Det viste seg at strengen under tungen på barnet var for stramt som kan føre til denne konstante gråtingen, dette er visst veldig vanlig men i Norge er dessverre for lite kunnskap om det. Men det er sted i Norge som de kan mye om akkurat dette da, husker ikke helt hvor. Men du kan jo eventuelt nevne det for helsesøster/lege 🙂
      Bare et lite tips
      Hilsen ei venninne av din store søster

    53. Faren til min babyen hadde kidnappa babyen fra meg etter jeg hadde fått hjerneslag. Han fikk hjelp fra barnevernet med kidnapping. Har 2 måneder jeg hadde ikke sett min babyen på 4 måneder 😭😭😭😭

    54. Faren til min babyen hadde kidnappa babyen fra meg etter jeg hadde fått hjerneslag. Han fikk hjelp fra barnevernet med kidnapping. Har 2 måneder jeg hadde ikke sett min babyen på 4 måneder 😭😭😭😭

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg