FOR FØRSTE GANG…

God kveld dere! I år har Leo julekalender for første gang, og i dag når han kom hjem fra barnehagen åpnet han den første luken i julekalenderen sin – nemlig luke nummer 1. Han synes det var kjempespennende, men synes nok også at det var litt vanskelig, for han ville så gjerne åpne alle de andre lukene også. Aller helst nummer 24, som er den største! Hehe. Jeg konkluderte forresten med at det ville vært bortkastet å stelle i stand julekalender til Noah når han enda er så liten og har alt han trenger (Er jo begrenset hvor mye småting en baby har glede av eller trenger), selv om jeg selvfølgelig var inne på tanken om å kjøpe til ham også siden jeg er veldig opptatt av at det skal være likt.

                              

Fikk dette tipset av en leser, og tenkte jeg kunne dele det med dere også! Julekalenderen hans er simpelthen en pakke med duplo med 24 deler, som jeg fordelte ut i lukene på julekalenderen vi har på veggen her hjemme. På julaften har han altså et fullt sett! Enkelt og greit, men viktigst av alt: Leo elsker å leke med det. Han har noe fra før av også, og han liker det så godt! 

Her kan man jo bruke lego eller småleker av alle slag, egentlig.


Nå skal vi sette i gang med å finne ut hva vi skal kjøpe til barna til jul. Vi er litt usikre enda, nemlig! Håper alle får en veldig fin kveld videre ♥

Klem

14 kommentarer
    1. Så utrolig fin og smart julegavekalender!! <3 Jeg forstår godt at du gjerne vil gjøre det likt med guttene, men vi hadde heller ingen julegavekalender til Emily når hun var så liten. Nå derimot har hun fått en ganske fin pakkekalender som for det meste inneholder ting som hun trenger, blandet med litt småleker og familieaktiviteter som vi bytter på med frem til jul. <3 :-))
      Jeg håper dere finner ut av hva dere skal kjøpe til prinsene til Jul, det er jo ikke alltid like lett å finne ut av nøyaktig hva man skal kjøpe til disse små.
      Jeg leste forresten i det andre blogginnlegget ditt at Noah var blitt litt bedre nå og det gleder hjertet mitt å høre at lillegull er blitt bedre! <3 Så hyggelig nyhet! Jeg sender dere mange varme klemmer og håper dere får en fin kveld videre! <3 :-))

    2. Jeg syns det var en god ide og en veldig fin måte å lage kalender for en som er så liten. Sikkert kjempegøy for han å få en ny byggekloss å leke med hver dag.
      Syns heller ikke at Noah trenger noe kalender nå. Han er jo alt for liten til å ha glede av den nå, på samme måte som Leo var for liten tidligere. Syns du tenker helt riktig på at det skal være likt, men det blir det jo når Noah er stor nok til å ha glede av det. Begge guttene dine er utrolig nydelige, dere har jammen vært heldig! Tenk å få to stykker som begge er like perfekte! Kos dere i førjulstiden ❤️

    3. Utrolig smart kalender, og tid og pengesprende ikke minst! Vi har droppet kalender til våre gutter i år, da jeg ikke fant ut av hva slags kalender jeg skulle gå for. Det ble litt stressende å skulle handle inn i år rett og slett, også ønsker vi å gi barna andre verdier enn det materielle som de får i julegave uansett. Men din kalender synes jeg var et superfint forslag 🙂 Akkurat passe dyrt og veldig gøy for de små <3

    4. Så smart 🎅🎄 Og da føler Leo seg litt “stor og spesiell” oppi gråt fra lillebror, den minste får jo ofte mye oppmerksomhet, da er det alltid koselig for den største og få noe den minste ikke får ❤ ❤

    5. Så fin gavekalender Leo får. Noah er så liten at han har absolutt ikke bruk for kalender. Du kommer nok til å pakke nok kalendergaver i årene som kommer. Kjøp han heller en fin ting han trenger for pengene du ville brukt på kalender f.eks en ulltrøye eller en julepysj eller en julekule med gravert Noahs første jul 2016 feks.
      Her har vi gått for jule singsang kort (24 i en pakke) så hver dag inneholder et kort med en julesang som vi synger på morgenen før jobb og barnehage.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg