NÅR NOK ER NOK

Hei alle sammen!

Jeg skriver dette med tungt hjerte. Jeg føler meg helt nødt til å skrive dette nå, selv om det gjør meg utrolig lei meg, ettersom bloggen er noe jeg setter fryktelig høyt. I tilfeller som dette skulle jeg ønske at det var satt opp kameraer her hjemme slik at dere fikk et lite innblikk, slik at det var enklere å forstå, og enklere å se for dere. 

Den siste tiden har tatt pusten fra meg. Jeg sover lite, og har ikke et eneste ledig øyeblikk før sene natten. Når jeg først har det og skal jobbe med bloggen, skal jeg produsere inspirerende og godt innhold her på bloggen – også er jeg egentlig helt ferdig i både kropp og sinn.  I tillegg skal jeg ikke skrive for mye om akkurag det, for at jeg ikke skal “klage” og “sutre” for mye her inne. Det høres voldsomt ut, og det høres ut som at jeg overdriver.. Men tro meg. Jeg gjør ikke det.


Jeg må få pusten tilbake og komme meg tilbake på beina før jeg kan fortsette bloggingen. For det viktigste nå er at Fredrik og jeg ikke går fra hverandre, og det er det jeg må sette først. Jeg nekter å se på at familien min går i oppløsning.

Klem. <3

66 kommentarer
    1. Stå på, er så fryktelig tungt med to små at det er vanskelig å sette ord på. Å med en med kolikk blir det utrulig mye mer tøffere. Synes du er rå flink! Det er virkelig ikke lett å sette forholdet først i hektiske hverdager, men det er så viktig å ta tid til det! Det er tøft å være småbarnsforeldre, å det setter virkelig forholdet på en prøve. Håper dere tar dere tiden til å slappe av å tenke på dere også, beundrer deg!

    2. Legger til at alle trenger en pause i blandt, det er jo trossalt permisjon for en grunn! Dette får du jo ikke med bloggingen, så alle forstår hvis du tar en pause!

    3. Kjære kjære dere <3
      Jeg har akkurat vært igjennom det samme som dere med to små tette gutter,men dog, her var det nr 1 som hadde kolikk, men nr to er også veldig krevende. De første par mnd tenkte jeg at nå går forholdet til skogen for dette er drepen på alle måter. MEN alt jeg kan si er Hold Ut! Nå er minste 5,5 mnd. Det er fortsatt kjempe tungt og slitsomt med to minier, men vi har virkelig fått et sterkere forhold enn på lenge. Bli enige om at uansett er det ikke et option at det blir slutt mellom dere før dere er over den verste babyperioden hvertfall. Å ha den trusselen over seg i tillegg til alt annet nå er forferdelig. Dere har to små vakre i deres felles prosjekt, det er tøft som pokker nå, men det er så verdt det i lengden å stå sammen. La blogg være blogg, dere to er de viktigste for deres to barn og det er det eneste som betyr noe her nå. Stå på kjære dere, dette må gå bra!! Stor klem til fine folk <3

    4. heisann, hadde kolikkbarn med nr 2 selv. meg og min mann gikk nesten fra hverandre mangen ganger. men jeg lover dere at ting blir mye bedre når kolikken er borte!!!Nå 1,5 år etter kolikken tok slutt og jeg og min mann står sammen i tykt og tungt. kolikk tiden er ingenting og spøke med! og hvertfall ikke hvis barnet har astma i tillegg som min gutt ble født med (dårlige gener 😛 ) men alt blir bedre! håper du kommer sterkt tilbake! og håper du får en god pause <3 hilsen ung mamma som gikk i en søvnløs periode i 6 mnd med kollikk<3

    5. Søte lille, du tar et helt rett valg. Livet ditt er ikke helt bra nå, og jeg tror at tiden for å ta en pause er helt rett.
      Kommer du tilbake til bloggingen en gang er det koselig, hvis ikke så ønsker jeg deg alt godt i livet.
      Jeg håper du og Fredrik klarer å stå i det, at noen i familien kan hjelpe dere slik at dere klarer å holde ut.

    6. Familie og egen helse kommer alltid først. Vi har sett hvor hardt du har jobbet og hvor tøft det har vært den siste tiden, og du fortjener absolutt en pause. Som anonym sa over, man har permisjon for en grunn. Både blogging og det å være hjemme med små barn er fulltidsjobber, og kolikk gjør det ikke lettere å skulle sjonglere de to. Så ta deg en pause med god samvittighet. De faste leserne dine er nok her når du kommer tilbake, og vi heier på dere! <3

    7. Ta en tur til fastlegen og snakk ut! Pappaen har faktisk rett på sykemelding, noe jeg er veldig lei meg for at jeg ikke visste om! Vi gikk nesten fra hverandre også, og vi hadde bare en baby å tenke på.. <3

    8. Ta godt vare på deg selv og din familie. Ønsker dere alt godt og håper det vil gå fint med dere.
      Vi heier på dere. Dere er fantastiske og gode foreldre.
      Stor klem

    9. Kanskje Fredrik skulle sykemeldt seg en periode! Ingen av dere må slite dere ut unødvendig
      Det er selvfølgelig ikke bare bare å sykemelde seg, det skal man ikke ta lett på! Men jeg mener dette er en god grunn! Helse og familie først, uansett hva!

    10. Kjære Jessica. Det er beintøft å stå i det dere står i. Hvis dere klarer å stå i det til Noah er over den verste bøygen, så tror jeg det vil bli noe “lettere” å ta en veloverveid avgjørelse på det med forholdet. Søvnmangel er helt krise for de fleste, og over tid blir det helt uholdbart. Vi kranglet om hvem som sov mest og minst, hvem som gjorde mest, hvem som var mest sliten osv. Vi valgte å få ekstern hjelp (parterapi) etter å ha strevd over for lang tid. Det kan være til uvurderlig nytte når man står oppi slike ting. Endel retter seg også mere når ungen SOVER og gråter mindre. Da blir man gradvis mindre sliten, og etter hvert kan kommunikasjonen bedre seg, fordi begge får mer søvn osv, det er min erfaring. (Selvsagt ingen fasit, men tror det blir unntakstilstand på mange plan når babyer ikke sover og gråter over tid.) Lykke til, Jessica. Prioriter det som er viktig og (beklager ordbruken) drit langt i bloggen nå. Gode tanker til dere!

    11. Fryktelig slitsom den perioden dere er I nå. Kolikk er et mareritt. Men hold ut. Det blir bra igjen selv om det føles håpløst nå. Ta med lille til kiropraktor hvis det ikke er prøvd ut.Jeg og mange jeg kjenner har har god erfaring med det.Verdt å prøve ihverfall.

    12. Det går bra Jessica! Selvsagt kan du ta en pause om du trenger det. Det ER travelt med to små barn Jeg syns det ofte er travelt med bare én. :-)) Håper dere får en fin helg og at dere husker å kose dere selv om det ofte føles som man ikke har tilstrekkelig med tid igjen alltid. <3

    13. Blogging er ikke livet, livet er dere. Ta imot hjelp og avlastning. Det trenger alle iblant og ihvertfall når man ikke har det så greit. Håper Noah får det bedre snart og dermed dere også.

    14. Huff så utrolig tungt 😢 Hvorfor ber dere ikke sykhusinnleggelse? Så du får hvilt deg.
      Vet at mange av mine nærmeste med kolikk barn har bedt om det, å da ble dem innlagt på barneavdelingen.
      Masse lykke til! Prøv alt av akupunktur, kiropraktor, manuellterapeut osv osv. Alt er verdt å prøve 💕💕

    15. Alle: Blir helt rørt av alt det fine dere skriver. Tusen tusen takk for all forståelse og for klemmer. Jeg tenker selvfølgelig ikke at jeg er ferdig med blogging, men akkurat nå rekker det ikke en gang opp på prioriteringslisten.

      Jeg må bare tenke på oss akkurat nå. <3

    16. Hei kjære dere!
      Ville bare tipse dere om en ting en venninne av meg og mannen gjorde da det stormet som verst. Hun ble sykemeldt fra Mamma permisjonen og han fikk overta en del av hennes permisjon til ting roet seg litt! Det er jammen ikke lett å stå midt oppi det og måtte gå på arbeid i tillegg :-/

    17. Ta deg en velfortjent pause, og pass på dine i en ekstrem tung tid. Vi er her når du kommer tilbake!❤️

    18. LG: Du vet om mange som har fått tildelt rom på barneavd. grunnet kolikkbarn? Sitter du å dikter opp fantasier i ditt eget hode for å kunne servere ‘nyttig råd’? Norges barneavdelinger har ikke hverken tid, penger eller generel kapasitet til å ta seg av slitne foreldre med barn som strengt tatt er friske og oppegående – til tross for mye gråt.
      I sånne tilfeller er det avlastning en har krav på, og har ikke Jessica og Fredrik sin familie mulighet til å stille finnes de avlastningsmumigheter hos kommunen, dvs Barnevernet. <- Det er de som styrer dette, for foreldre som SELV søker etter det, for dere hysteriske som tror jeg tenker BV burde være innkoblet. De eksisterer ikke bare for 'ansvarsløse foreldre'. Ellers ønsker jeg dere alt det beste, Jessica. Det er tøft akkurat NÅ, men prøv å minn dere selv på at kolikk perioden er ikke for alltid! Likte det noen andre nevnte, bli enige om å holde det gående til 5-6 måneders alderen når kolikken garantert er forbi - så kan dere fokusere og diskutere hvordan forholdet deres er der og da. Kanskje dere (en av dere) fortsatt ønsker å bryte, ikke vet vi. Men kanskje også innser dere at det bare var en tøff periode som dere kom dere forbi. Hva enn det ender opp med, så fikk dere i hvert fall diskutert det i normale omstendigheter. Kan forresten tenke meg at dette nok er Fredrik som ønsker igjen, og jeg håper du Jessica, så beintøft som det er - ser fra hans side også. Han har to barn, nettopp fylte 18 eller hva det er? Det er annerledes for oss mødre, så urettferdig som det er 😉 Jeg fikk selv barn når jeg var 17. Jeg og bf splittet kort tid etter, men traff hverandre igjen når jenta vår ble tre år. I dag er vi gift, hele syv år etter. Han var ikke klar på den tiden, og jeg på min side var klar for både hus, forlovelse og alt en guttunge på knappe 17 kunne håndtere. Han måtte vokse litt på egenhånd for å se hva han hadde og hva han ønskte. Kanskje trenger Fredrik også det. Ikke slippe unna ansvar, selvfølgelig! Men være litt i fred å se på avstand hva han kan miste. De aller fleste av oss søker til familien til slutt. Vi må bare se det selv. Stor klem.

    19. Var det ikke dere jeg så på butikken i går? Hadde så lyst til å gi dere et oppløftende smil, jeg var også ung mamma for lenge siden. Og selv om deres lille tydeligvis var misfornøyd med å være på handletur, så syns jeg dere taklet det så fint! Flinke og flotte unge foreldre, er dere! Ønsker dere alt godt og håper dere finner ro til hverandre.
      Heier på dere!
      Klem

    20. Tar vare på hverandre dere, og prøv å kose dere som best dere kan, dette blir bedre, selv om det er så vanskelig å klare å se ❤❤

    21. Det tror jeg er veldig lurt <3
      Vi mammaer med "vanlige" jobber har jo permisjon fra jobben - tid til å puste, ta vare på seg selv og de andre i familien - den tiden fortjener også du.
      Det er vilt når man står midt oppi det, men det kommer bede tider og da vil jeg tro dere er veldig glade for at dere klarte å stå sammen i stormen 🙂

    22. Kjære deg, ta all den tiden du trenger! Vi lesere forstår at du har et liv utenfor bloggen også, et ganske travelt liv 😅 Sender deg en stoor klem fine jessica ❤️

    23. Kjære deg, ta deg en pause fra bloggingen for eksempel i en helg…eller noe sånt. Men jeg ønsker dere masse lykke til! Kom tilbake til bloggingen når du er klar! <3
      Kos og klem!<3

    24. Leser mange av kommentarene på dette innlegget, og syns det er så flott at de aller fleste er så forståelsesfulle og kommer med råd <3 Du er flink, og det du går igjennom med kolikk barn er tøft! Ta deg en pause, kanskje du trenger resten a 2016, eller lenger? Så gleder vi oss til å høre fra deg når du har det bedre hjemme og med deg selv <3

    25. Ønsker deg virkelig god bedring og håper dette løser seg for dere. MEn denne Fredrik bør kunne sykemelde seg og hjelpe til . Han hjelper nok til , men du trenger å slappe av. Vet akkurat hvordan du har det, og mannen her måtte sykemelde seg. Ellers hadde jeg endt på galehus.
      Klem

    26. Kjære Jessica, du er beintøff! Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for dere, eller si noe som kunne gjøre det bedre for dere. Jeg sender dere en stor klem, og ønsker dere alt godt ❤️ Krysser alt for at det ordner seg.

    27. Dere må faktisk ikke tenke at dere skal være kjærester oppi alt dette. Dette er ikke en tid for å prioritere hverandre. Men en tid dere kun må “overleve”. Å gå fra hverandre i en slik periode er jo uaktuelt, dette er dere to om, og når ting har roet seg om noen mnd kan dere jo sette dere ned å evaluere. Mange par går fra hverandre på heeelt feil grunnlag. Småbarnstiden ER tøff, og da er det lett å glemme hvorfor man ble sammen osv…
      Men nå må dere legge alt annet til side og fokusere på å komme dere igjennom dette.
      Kolikk går over. Men dere skal være foreldre resten av livet.
      Oddsen for at dere holder sammen så lenge er vel ikke så høy, men hold nå ut dette sammen ivertfall, såpass skylder dere hverandre.

    28. Maila: Hva slags tøv er det du kommer med? De må jo prøve å ha det fint sammen, hvis ikke merker barna det, spesielt eldstemann! Det er VIKTIG at de ser hverande og pleier forholdet, det gir hele familien styrke! Oddsen for at de holder sammen er ikke så høy? Jævla drittsekk, håper du er smartere enn det virket som i kommentaren! At det går an!!

    29. det forstår jeg helt 100% <3. selvsagt skal du kjempe for fredrik og få ting til og orde seg <3. skjønner dere ikke har det lett fortiden <3. dere er så vakre alle 4.
      lykke til og snakkes når du er klar igjen 🙂

    30. Kjære Jessica, la bloggen vente så lenge du trenger, det viktigste er at du og familien din har det bra og akkurat nå forstår jeg at det blir veldig mye for dere med lille Noah og hans kollikk samtidig som Leo også skal ha sitt og at du og Fredrik ikke får tid til hverandre. Plei kjærligheten og barna og prøv å nyt julen så best dere kan og ikke minst HVIL når du får muligheten.
      Jeg vil bare si at jeg synes det er utrolig BRA at du er så ærlig på hvordan du/dere har det med ett lite barn med kolikk og hva det kan gjøre med en. Det er alt for mange mammabloggere og mødre der ute som maler alt rosenrødt, det at DU ikke er en av dem er så utrolig bra!
      Lykke til med Noah, Leo og Fredrik. Så vil jeg til slutt ønske dere en riktig god jul og ett godt nyttår. Måtte alt bli bedre for dere inn i 2017. Så er vi klare for å følge dere når DERE er klare for dere. FOR en fantastik herlig familie dere er og så FLINKE dere er i foreldrerollen tross deres unge alder. Det står så mye RESPEKT i det! <3

    31. Her hadde mini 12 mnd kolikk. Jeg ble så gal at jeg vurderte å hoppe på sjøen. Mannen sykemeldte seg, det hjalp mye!!! Anbefales! Ellers måå du teste slyngevuggen og reis til Brask i Fredrikstad!

    32. Uff, dette gjør vondt å lese.. Kan ikke so at jeg forstår, for det tror jeg ingen kan uten å ha vært i deres sko. Gjør alt for å forenkle hverdagen så langt det går, i det minste. Har dere prøvd kolonial.no? Dagligvarer levert på dør. Helt genialt konsept sol jeg definitivt skal bruke neste barseltid. Sov på skift, Fredrik har nok rett på sykemelding i en sånn periode, så dere kan få sovet ordentlig ut en natt hver. Sender dere mange klemmer, maken til flotte foreldre dere er!

    33. Min førstefødte hadde kolikk. De var så ufattelig tungt. Forholdet ble virkelig testet. Det er en tøff periode psykisk og fysisk. Men EN dag går det over! 🙂

    34. Kjære deg! Ta deg en velfortjent pause fra bloggen så lenge du føler for det selv! Håper virkelig at situasjonen bedrer seg raskt for dere. Sender dere mange gode klemmer <3

    35. så trist at du føler dere kanskje kommer til å gå fra hverandre pga tøffe stunder! Skjønner utrolig godt det med bloggen, den er helt uviktig i en slik tid og noe du virkelig burde nedprioritere, noe jeg er glad du gjør! Viktig å sette dere selv først, og ikke minst barna! Stå på det blir bedre.

    36. Kjære deg! Det er fullt forståelig, respekterer avgjørelsen din 100%. Kommer til å være her når du kommer tilbake! Sender deg mange gode tanker og klemmer, og håper ting roer seg litt snart, og blir bedre! <3
      Du er så sterk, og en kjempegod mamma. Stolt av deg. <3

    37. Synes det er på tide at Fredrik manner seg opp nå… enn å holde deg sånn på vippepinnen gang på gang :-/ Enten får han støtte deg sånn dere kan klare dette sammen eller så burde han bryte forholdet (ikke med barna så klart) og bestemme seg for det. Dette blir for dumt.

    38. Dette klarer dere sammen. Hold ut. Tenk dere hvor flott dere vil få det om noen få mnd. Tenker på dere. Ta så lang pause du bare vil, leserne klarer å vente på deg en stund. LA FREDRIK SYKEMELDE SEG!!! Full rett på det i en slik situasjon. Klem og god jul til deg og dine.

    39. Sammen blir dere sterkere<3 ta imot all avlastning dere kan få. Det er absolutt ingen skam å spørre familie om de vil ta med på trilletur eller bare passe minsten en times tid. Dere har godt av å få bittelitt pause. Og det er lov å bruke hørselvern når skriketoktene er som verst. Selvom du trøster såklart. Syns malia sin kommentar var litt fin. Ikke tenk så mye på å være kjærester akkurat nå. Sett det litt til sides og tenk heller på at det får dere tid til siden 🙂

    40. Enig med flere over; kanskje kan Fredrik være hjemme en liten stund? For å få hodet over vannet? Det er lov å syns synd på seg selv! Sender en klem 💙

    41. Ta opp bloggingen igjen når du har overskudd, lyst og tid nok. Vi forsviner ikke. Vi skal daglig sende deg og guttene varme tanker og positivitet <3

    42. Kjære deg ! Dette gjør meg vondt og høre. For jeg vet så inderlig hvordan du/dere har det. Har selv to gutter. På fire og to år. Begge hadde sterk kolikk i over et år da de ble født. Noe som ennå henger igjen den dag i dag. Svært dårlig sove mønster på de begge to! Det er fullstendig utmattende , jeg gren sikker hver dag over flere år. Var helt utslitt og vi var på nippen til å gå fra hverandre . Hver gang jeg “klaget” og fortalte folk om situasjonen bare fnyste de. “Sånn er der å ha små barn”. Folk har overhode ikke peiling hvordan de er å ha slike krevende barn. Høre på hyl skriking og sutring døgnet rundt . Å gå å bære på et barn 24/7. Jeg var på randen til å bli deprimert en periode . Kunne ikke være med på barselgruppe , gå på kjøpe senter eller kafé . Med hylende unger holder du deg for det meste innendørs. Gikk lange turer hver dag og hørte på musikk mens ungen lå å skrek i vognen 80% av tiden. Måtte melde meg ut inni mellom. Men ingen “trodde” meg…. ikke familie, ikke helse stasjonen og ikke lege. ” kan det være så ille da sa de” . Er jo ikke noe i veien med han/de. Nå etter 4 år i totalt kaos er det begynt å komme seg. Men det er fremdeles kaos. Vi går inn og ut fra barnerommene 10 ganger mellom 19-07 om morningen!!! Føler så sinnsykt med deg.

    43. Stakkars Noah å stakkars dere 😥 Fryktelig vondt når det er slik.
      Hååper så inderlig det går snart over❤️❤️ Du er utrolig flink og ikke minst sterk❤️

    44. Sorri altså. Men syntes det er litt rart at hvergang det blir “litt” (har hatt kolikkbarn, så vet ABSLOUTT hva det innebærer) hardt så risikerer det ett mulig brudd?? Hva med å bite tennene sammen igjennom denne perioden, og støtte hverandre. Og han samboeren din, hva med en sykmelding for å være hjemme å hjelpe til med avlastning. Dere kan ta “vakter” en stund. Det har han faktisk krav på. Han er faren!!

    45. Synes Fredrik skal ta seg sammen og manne seg opp. Du gjør ALL jobben virker det som. Og gang på gang forsvarer du ham. Kan ikke han sykemelde seg og hjelpe til hjemme? Dere har like rettigheter og ingen av dere skal passe på barna mer enn andre. Kan ikke han sykemelde seg og du dra ut av huset 8 timer til dagen, så kan han sitte igjen alene?
      Blir så irritert på Fredrik som behandler seg sånn. Han oppfører seg som en liten guttunge. Du må tenke deg godt om Jessica, du fortjener bedr

    46. Ser at du har satt deg som singel på facebook 🙁 Vondt for dere alle når det blir sånn! Men dette klarer du, om du må stå alene eller med F!

    47. Synes det høres ut som helt riktig beslutning! Ta deg en pause og la den vare akkurat så lenge som du vil. Du er tøff! Og du virker som en kjempegod mor. Fokuser på det som er viktigst nå og ikke slit deg ut med blogg, bloggen er ingenting sammenlignet med barna. Stå på 🙂

    48. Om det hjelper no på, så har Mathilde mista mange venner etter det som skjedde. Nå vet ikke jeg om dette bare er rykter, men da startet jo ryktene for en grunn uansett. Vi er mange som støtter deg, J. Og du vil finne deg en god kar. Tro du meg, ei kjernejente som deg vil ikke få det vanskelig der.
      Aldri tvil på at du ikke er bra nok, at du ikke vil klare dette alene. Du er fy så sterk, og mmmamateriale av de syv sjeldne. Du er rett og slett rå, husk nå det!!

    49. Jeg har sånn respekt for dere flerbarnsforeldre, som tar denne jobben som babytida er, om og om igjen! Det er jo å rykke tilbake til start hver gang med de skjønne små! 💗
      Hilsen ettbarnsmor.

    50. Det er tøft med små barn og det er tøft med to tette. Hold ut, det blir bedre (selv om det er mager trøst). Du fortjener virkelig en mann som står ved din side og backer deg 100% i en slik vanskelig situasjon. En kolikkperiode er unntakstilstand for alle forhold og jeg mener nå at ja man skal pleie forholdet når man har overskudd til det, men at man ikke skal kreve for mye av hverandre hva gjelder forhold i denne perioden. Da blir det bare mas/forventninger og dårlig samvittighet når man ikke klarer å levere det man ønsker. Barnas behov og egne grunnleggende behov (mat og søvn) kommer først. Ta vare på hverandre og lykke masse til!

    51. skjønner dere utrolig godt!! Bare stå på og husk å be om hjelp av familie/venner før det er forseint.Heldigvis går kolikken over, bare hold ut og tenk at dette er en tung periode dere kommer dere igjennom!

    52. Fredrik…… Jeg sier ikke at det er Fredrik det står på, men han må bli MANN. Han gjør sikkert så godt han kan, men jeg blir helt fortvila her… Det virker som at du gjør all jobben med ungene her, Jessica. Du lager mat, du rydder, du lar han få være med kompiser ++.. SELVFØLGELIG skal han få lov til å være med kompiser, men når var du sist med venninner? Når lot han deg ta en skikkelig pause? Jeg håper ting blir fremstilt litt feil på bloggen, for det virker som at han ikke gjør så veldig mye.. Han jobber og leker med Leo, men hva annet gjør han? Lager han middag fra bunnen? Rydder han? Lar han deg ta en pause i ny og ne? DU TRENGER EN PAUSE. Da mener jeg ikke bare med bloggen, men med alt. Jeg håper han lar deg sove ut noen ganger, og tar både Leo og Noah en gang i blant. Han har rett på sykemelding, hvorfor prøver dere ikke den løsningen? Da sitter du ikke aleine med barna hele tiden. Hvorfor får dere ikke familie til å passe barna en gang i blant? Jeg vet at din familie bor i Gjøvik, men hva med hans familie? Jeg vet at dere er fast bestemt på at dere skal klare dette selv, og at dere ikke vil ha hjelp (dette har du skrevet tidligere), men ALLE har godt av en pause innimellom.. Han er en flink pappa, det tviler jeg ikke på, men han må faktisk ta litt ansvar her. Om det så ikke er med barna, så kan han lage middag og rydde. Da har du hvert fall litt mindre å tenke på Jeg kommer sikkert til å få litt hat for denne kommentaren, og det forstår jeg godt. Jeg prøver ikke å angripe noen i denne situasjonen, og jeg har respekt for dere begge to! Jeg håper bare du får ta en pause en gang i blant, og at han faktisk hjelper til mer enn det ser ut som på bloggen. Ta deg en lang pause fra bloggen, det fortjener du. Få Fredrik til å gjøre litt for deg, be om hjelp fra familie. Du trenger en pause, Jessica.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg