VERDENS BESTE FØLELSE

En smilende Leo går inn på rommet vårt hvor sengen hans står. Han har pusset tenner og gjort seg klar til å sove, og han har fått på seg den fine pysjen sin med bamser på. Jeg spør om han skal legge seg og sove i sengen sin, og responsen er klar: Nei, sier han – mens han rister på hodet sitt. Joda, sier jeg. Og uten kamp legger han seg faktisk ned i sengen sin, han får koppen sin med vann, og bilene sine som han absolutt skal sove med. Og bamsen hans, lammet. 

“Natta Leo, sov godt!” Jeg gir han en god klem. 

“Na Na!” sier han før han vinker til oss.


Det går omtrent to minutter før han begynner å romstere rundt i sengen sin, og før han prøver å krype ut av sengen sin og ned på gulvet. “Nei, Leo, nå må vi sove” sier jeg. Og han legger seg ned igjen og jeg brer dyna over han.

Jeg tar noen forsiktige steg bort til sengen vår, legger meg ned ved siden av en allerede sovende Noah – før jeg ser bort på Leo som ligger i sengen. “Mamma er glad i deg, Leo” sier jeg.

Og på dette tidspunktet hver kveld, etter at jeg har fortalt Leo at jeg er glad i han, pleier han bare å ligge rolig i sengen sin mens han snakker litt for seg selv på et uforståelig språk. Men ikke denne gangen. Denne gangen svarer han faktisk.

“Glad i dej”

Jeg stoppet opp. Atte hæ? Jeg ble helt sjokkert der jeg lå i sengen min. Sa han faktisk.. At han var glad i meg – for aller første gang? Jeg måtte se bort på Fredrik, og han satt om mulig med like store øyne som meg. Jeg kikket deretter bort på Leo som lå med øynene igjen i sengen sin. Aldri har jeg sovet så godt før, som jeg gjorde når jeg sovnet rett etterpå ♥

11 kommentarer
    1. Så herlig!❤Har en liten gutt selv, som er på nesten samme alder som Leo, bare min er noen mnd yngre.. Er helt urtolig hva som begynner komme av ord som sjokkerer vær eneste dag nå:) Du har 2 herlige barn, forstår at du er stolt 🙂

    2. Herlig! Min lille på 2 år synger nattasanger for meg før han legger seg om kvelden og sier før jeg går ut “God natt da, mamma, ælske dæ, sove godt mamma’n min” 🙂
      (Snakker ikke dialekt, men han sier likevel “ælske dæ”). Søte små <3

    3. Sover ikke Leo på eget rom? Mener du skrev et innlegg om det 🙂
      Å det er verdens beste følelse når barnet ditt begynne å prater <3

    4. Lene: Han gjorde en periode i sommer. De første ukene gikk det strålende (dette nevnte jeg også her inne) før han ble helt umulig å legge, kveldene besto av hylgrining og jeg satt inne hos han fra kvelden til solen sto opp igjen morgenen etter, i tillegg var jeg høygravid. Sånn holdte vi på noen uker, før jeg sa stopp og vi la han i egen seng på vårt rom. Er det noe vi har lært som foreldre, så er det at man må velge sine kamper – vi tenker også at det ikke er så alt for lenge til han vil synes det er stas å sove på eget rom 🙂

      Nå sover han i egen seng på vårt rom, og det går veldig mye bedre. Han sover godt og hele natten <3

      Ja, det er absolutt verdens beste følelse <3

    5. aww,så utrolig herlig, jeg sier alltid godt natt og love you, når han var ca 2 år svarte han,men nå sier han jeg elsker deg mamma, smelter jo helt,så skjønner du smelter <3

    6. Åå, *tårer i øyekroken* Nydelig liten gutt (begge) dere har. Så flink å utrykke seg. Tydelig at han får og har fått mye kjærlighet 💕

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg