DET ER INGEN SKAM!

God kveld! 

Litt sen oppdatering i dag, men sånn er det jo bare av og til. Noen dager er travlere enn andre – dagen i dag har ikke vært spesielt travelt, men jeg er litt treg likevel og fikk ikke ordentlig tid før nå igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt så utrolig fy-fy å skulle si at blogg er mye jobb. Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at jeg fortjener lønnen min som blogger like mye som for eksempel hardtarbeidende leger og sykepleiere, men jeg lyver jo om jeg sier at bloggen ikke krever noe av meg. Jeg vet selvsagt ikke hvordan og hvor mye andre bloggere jobber, men jeg legger mye arbeid i det jeg gjør, og sier meg sjeldent fornøyd med å gjøre noe halvveis.

Men samme kan det være, det var jo ikke det jeg skulle skrive om i dag 🙂

Leo sover hos farmoren sin i natt – mammaen til Fredrik, min snille “svigermor”. Hun ville så gjerne ha litt besøk av han, og jeg vet at han storkoser seg hos henne.  Det sitter så forbanna langt inne for meg å skulle be om hjelp med barna, og det har jeg merket ekstra godt nå etter at Noah sin kolikk ga seg og jeg ser tilbake på den tiden. For meg har det nok i hovedsak handlet om at jeg har vært redd for at andre tror at jeg setter av barna mine hos andre når de er mitt ansvar, når det allerede er ganske “kjent” med den stereotypen med unge foreldre som bare setter av barna sine hos besteforeldre og diverse for å selv dra ut og feste. Men jeg vet jo at vi aldri i verden ville gjort det, og man kan ikke hele tiden gå og være redd for at andre skal tro ting som de ikke en gang har noen grunn til å tro. 

Og den eneste det har gått utover, er jo i grunn meg selv. Det har gjort at jeg har blitt enda mer sliten enn det jeg hadde trengt å bli i en allerede meget fysisk og psykisk krevende periode. For det er absolutt INGEN skam å be om hjelp! Jeg er sikker på at alle en eller annen gang i løpet av livet trenger litt hjelp – enten på den eller på den andre måten. 

Om jeg kunne skru tiden tilbake til rett før han fikk kolikk og vi hadde alle disse grusomme nettene og dagene foran oss, så ville jeg bedt mye mer om hjelp. Ja, kanskje uavhengig av om han hadde kolikk også. Jeg hadde nok uansett blitt sliten, for å ha små barn er i grunn ganske slitsomt (det er jeg også ganske sikker på å ikke føle meg alene om) men å ha små barn som skriker flere timer hver dag, ja, det er hakket verre. Be om hjelp, jeg skulle ønske jeg gjorde mer av det. Jeg er alt for dårlig på det, og jeg tror faktisk at det er enda en ting jeg ikke er alene om.





Så her i kveld har det bare vært Noah, Fredrik og meg – og vi har kost oss som bare det. Kjempekoselig med litt kvalitetstid med bare minstemann også ♥ 

Jeg håper dere også har en fin kveld, og at dere nyter resten av helgen!

Klem!

13 kommentarer
    1. Så herlig da. Viktig det å av og til ta i mot litt hjelp eller å få litt avlastning. Trenger jo ikke alltid være lenge men bare en liten stund. Så du får gjort litt annet. Det må ikke være noe dumt, det kan være noe sånt som husarbeid, handle eller noe annet. 🙂 Du er kjempe flink til tross for at du ikke har brukt så mye hjelp osv. Stå på videre. 🙂 Husk, ta i mot litt hjelp av og til, sånn at du ikke sliter deg helt ut, for det er du for god til. 🙂 Og ikke hør på det andre sier, tilbyr noen seg å hjelpe, og du da føler selv at du trenger det. Så takk ja. Ikke tenk på hva andre sier. 🙂 💕
      Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    2. Herregud, er ingen skam å be om litt avlasting av og til. Jeg er 30 og mormor til barnet mitt har hun 1 kveld i mnd, samt en dag i uken ett par timer. Godt for barnet og godt for meg og godt for mormor. Helsesøster anbefalte det faktisk, da blir barnet litt mer uavhengig. Og oppi det hele skal man faktisl være kjærester også, det er så viktig for å være gode foreldre. Man skal tross alt være ett team!

    3. Aldri vær redd for å be om hjelp. Svigerbroren min er 22 og ungen hannes som er 4 kommer en gang i uka og sover hos farmog farfar, og det er bare koselig! Det viktigste er at foreldrene holder seg friske og raske, og ALLE trenger litt pause i ny og ned. God klem til dere alle<3

    4. Det er sikkert bare super stas for Leo å få farmor sin fulle oppmerksomhet, og bli bortskjemt litt! Så heldig han er som har en farmor han kan kose seg hos! <3

    5. det er bra du ber om hjälp av og til, jeg og trenger det av og til ,selvom jeg har bare en :).
      Så nydelige bilder av Noah 🙂

    6. Har du aldri smakt alkohol? Er Fredrik avholds? Eller er dere det begge 2? Det er isåfall flott:) Syns dere er skikkelig flinke som er i den alderen dere er, og aldri prioriterer og gå ut på fest:) Tror ikke jeg hadde klart det i den alderen;) Jeg var slik som skulle ha med meg alt hver helg.. Heldigvis for meg, fikk jeg barn seint i livet og etter de kom til verden, har jeg helt sluttet og gå ut! Frister ikke litt engang:) Setter heller pris på familien og være med de alle helger:)

    7. Eg tenke litt at da e veldig kjekt både for besteforeldre og barnebarn og få tilbringa tid i lag 😊 da ser eg jaffal både på guten vår og på besteforeldro, kor kjekt dei har da når dei får vera litt på egenhånd😊 at da avlaste oss foreldre blir berre ein bonus så kjeme i tillegg 👍

    8. Koselig! Å det er viktig å spørre om hjelp litt!:) Alle her i verden trenger hjelp, både store og små<3 Så det må ingen tenke som en skam!:) Vakre bilder av minste mann<3

    9. Helt enig !! Ibland må man få lite hjälp !! Har skrivit lite om de på bloggen min också, folk har många meningar men jag tycker att man kan inte vara mer än människa sjäv. Så trenger man hjälp så trenger man hjälp =) Absolut ingen skam i de !! Från en annan mamma =)

    10. Herlig med litt barnefri 🙂
      Ingen skam at Leo sover over!
      Selv har jeg en på 7 mnd å en på snart 4. Han på 7 mnd har vore på en overnatting så meg og barnefar fikk “hentet oss litt inn” og størstemann er på overnatting flere dager i mnden 🙂 da er det forresten besteforeldre og gutten selv som ber om det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg