OM LØGN, GRAVIDITET, OG KJÆRESTETRØBBEL

God kveld! 

Nå i det siste har jeg fått mail fra mange som ønsker råd. Det har egentlig skjedd med jevne mellomrom siden jeg startet bloggen, men jeg har sett en økning nå i det siste og jeg prøver selvfølgelig å svare alle utfyllende og ordentlig. Jeg vet ikke hvorfor så mange vil spørre meg etter råd, men jeg tar det som et stort kompliment, og tar det også veldig på alvor.


Ofte handler det om graviditet, om unge jenter som er blitt gravide og som ikke aner hva de skal gjøre. Som lurer på hvordan de kan og eller om de i det hele tatt skal fortelle foreldrene sine det, og som ikke vet helt hva de vil. Ofte også om hvordan Fredrik og jeg kom oss forbi bruddet vårt for et år siden, eller råd til hvordan man skal klare å holde sammen i småbarnsperioden når man bare føler at ting går nedover. Andre ganger, ganske ofte dette også, er det noen som spør om råd når det kommer til at kjæresten deres lyver og har vært utro, at de har små barn sammen og at de ikke vet hva de skal gjøre, at de ikke vet hva som er «riktig» å gjøre – og noen ganger legger de til at de trenger råd fra noen utenforstående, en nøytral tredjepart.

Andre ganger der igjen er det mer “uskyldige” ting – som hvilke råd jeg ville gitt til en annen førstegangsmamma, om hva jeg ikke hadde klart meg uten av utstyr eller barnerelaterte ting når guttene var nyfødte eller bare babyer, om legging av små barn, og hva slags råd jeg vil gi til noen som skal bli ung mamma.

Jeg setter veldig stor pris på tilliten, og som dere skjønner er det jo faktisk veldig mye forskjellig. Siden det har blitt så mange i det siste tenkte jeg at dette er noe jeg av og til kan svare på i blogginnlegg. Hva tenker dere om det? Det blir selvfølgelig anonymt, og siden flere lesere har savnet noe som fast dukker opp på bloggen i løpet av uken, tenkte jeg at det kunne være noe fint jeg kan bidra med.

Jeg har jo ikke så veldig mye livserfaring, og det legger jeg overhode ikke skjul på – men likevel har jeg jo opplevd litt av hvert, også mye jeg aldri har delt her inne på bloggen, men som jeg gjerne bruker til å gi andre råd om hva som har hjulpet meg i ulike situasjoner. Jeg har jo spesielt fått en del erfaring som mamma! Jeg vil bare legge til at jeg absolutt ikke tror jeg kan og vet alt, men jeg tror jeg har litt jeg kan bidra med på mange områder likevel. Og tror jeg ikke at jeg kan gi noen gode råd, så skriver jeg rett og slett bare det. Jeg er ingen bedreviter og jeg virker heller ikke belærende. Det lover jeg, altså!

Jeg er selvfølgelig spent på hva dere tenker, dette er jo kanskje ikke noe som treffer alle i like stor grad, men. Hvem vet?

God klem. Nyt søndagskvelden!

14 kommentarer
    1. Ja, syntes deg hørtes ut som en kjempe bra ide 🙂 skal bli mamma for første gang i august, så hadde vært kjekt med litt råd om ting man burde å ha osv.

    2. Det virker spennende. Kan du legge ut litt middags oppskrifter? Det jeg har laget fra bloggen din smaker såå godt

    3. Ja! Kjempegøy, har selv akkurat blitt mamma for første gang. Trenger tips til å holde romansen gående, must haves for småbarnsfamilier og gjerne litt om unødvendige ting. Det er jo ikke alle oss unge mødre som har super solid økonomi, men vi føler kanskje litt kjøpepress. I forhold til å måtte ha siste skrik innen babyutstyr å lignende. Følte du på dette presset? Gleder meg til å lese!

    4. Hei!
      Kunne du ha skrevet noe om amming vs. flasking? Hva som kan sees på som fordeler når man får til ammingen, og hvilke fordeler man kan ha om man blir nødt til (eller velger selv) å ty til flaske..
      Lurte også på om vi kan få se hvordan takkekortene etter dåpen blir seende ut, og hvordan Leo sine så ut! Trenger litt inspo fra en kreativ sjel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg