DU KOMMER TIL Å ANGRE!

Noe jeg har tenkt en del på i det siste, er dette med folk som prøver seg på noen som allerede har en kjæreste. Det kan umulig bare være meg som synes det er helt ubegripelig. Hva er greia? Det finnes jo så mange bra og gode mennesker der ute. Det er over 7 milliarder mennesker på jorden vår akkurat nå, så hvorfor i alle dager velge noen som allerede har noen?

En gang så ødela jeg et kjæresteforhold. Det skjedde faktisk flere ganger enn en også. Jeg er ikke akkurat særlig stolt av det, jeg skammer meg faktisk veldig. Og hvorfor gjorde jeg det? Fordi jeg visste at jeg kunne. Kanskje det fikk meg til å føle at jeg var bedre enn jenta hans, og kanskje jeg var så forbanna usikker på meg selv at jeg følte jeg trengte den «bekreftelsen» Grunnen kan egentlig være det samme, for det finnes ikke en eneste god grunn til å gjøre noe sånt mot andre. For å være helt ærlig var jeg ganske idiot.

Hva skjedde med moral? Etikk?

Kjære deg som er sånn som jeg var.

Det er ikke kult å ødelegge andres kjæresteforhold. Uansett hva du tror.

Du kommer ikke til å være stolt av å ha ødelagt noe viktig for andre.

Du kommer ikke til å tenke i ettertid at det er noe du er glad du gjorde.

Du oppnår ingenting. Hvert fall ikke respekt. Kanskje aller minst for deg selv når du i senere tid innser hva du har gjort.


Men kanskje viktigst av alt,

Du er ikke bedre enn den andre jenta. Du er bare mer spennende.

Akkurat der og da.

18 kommentarer
    1. Anonym: Ja, eller det ble skrevet i midten av 2015, og siden jeg har fått så mange lesere siden den gang, så skrev jeg det om og gjorde om en del før jeg nå publiserte på nytt 🙂 (føler jo selv jeg har blitt flinkere til å skrive siden da) dessuten er det et viktig tema. Synes jeg da 🙂

      Håper det ikke er veldig kjipt for dere som har fulgt meg lenge? Tenker i hvert fall å ikke gjøre det mer i fremtiden – nå vil jeg bare produsere nytt innhold som skal være meget bra. Det lover jeg!

      Ha en god lørdagskveld <3

    2. Omg, håret ditt. Du er SÅ heldig. Vakkert 🙂 mitt hår er dessverre utrolig tynt og knekker lett. Må klippe det hele tiden, så det kan ikke bli lenger enn skulderlangt.. buhu

    3. “Men kanskje aller viktigst av alt,
      Du er ikke bedre enn den andre jenta, du er bare mer spennende.
      Akkurat der og da.” Dette er det beste jeg har lest på lenge! Det er så sant ..

    4. Så enig med deg, bra skrevet! 🙂 Og jeg synes ikke det gjør noe om du skriver om gamle innlegg, og poster de på nytt iblant, selv om jeg har følgt deg lenge.<3

    5. Tenker heller at vis noen prøver seg på typen min, at det ligger på han. Hva gjør HAN med d? Vis typen er lojal kan d ikke bare ødlegges at av noen prøver seg. It takes 2 to tango.
      Litt barnslig tankegang å skylde på den som prøver seg på typen, for det er kun en av de som har forpliktelser ovenfor DEG.

    6. Anonym: Leste du ikke alt?

      Skriver jo også følgende “Mange mener at “Det er den som er i et kjæresteforhold som har ansvaret for å ikke være utro, ikke den parten som er singel!” Og joda, det kan vel ligge noe i det. Men selv om man ikke er i et forhold og er utro mot noen på samme måte som det den andre parten er, så har man vel ansvar for hvilke valg man tar selv, og hva de valgene innebærer.

      Hva skjedde med moral? Etikk? ”

      God søndag!

    7. Så utrolig enig.
      Det er helt klart den personen som er i et forhold sitt ansvar å ta avstand fra et menneske som forsøker å ødelegge forholdet. Samtidig hadde aldri en slik situasjon trengt å oppstå i det hele tatt dersom den parten som er singel tenker seg om to ganger før han/hun går inn for å ødelegge et forhold.
      Og jeg er den jenta som var i et forhold hvor noen bestemte seg for å ødelegge. Det er flere år siden, og jeg har tilgitt og gått videre med samme mann. Problemet er bare at det ikke forsvinner helt, det gjør ganske vondt fortsatt, det går aldri helt over og det får meg til å tenke over om jeg egentlig er god nok ganske ofte…

    8. Ja, man trenger ikke ødlegge forhold på moro.. Men hva om man møter en perfect match. Han er i ett forhold, men er ikke gift, har ikke barn, og ikke ett bra forhold. begge forelsker seg og tror dette er noe varig..Man kan ødlegge noens forhold, uten utroskap, uten å være spennende bare noen dager som på barneskolen. ikke svart hvitt.. Livet og love er ikke lett, og man kan trå feil mange ganger selv etter 17 år. Men å stjele andres type bare fordi man vil ha han, og gå inn for utroskap er noe annet.. Skjønner du hva jeg mener? Klem

    9. Anonym: Selvfølgelig, det er mange nyanser her, som du sier ikke sort hvitt. Men det og bevisst gå inn for å ødelegge et forhold, stjele typen til noen som du sier, er ikke greit 🙂 Det er råttent.

      klem

    10. jeg selv mener at om man veit at fyren har kjæreste så holder man seg unna følelsesmessig også såvel som den fysiske utroskapen.
      Man kan selv respektere andre såpass å ha litt medfølelse for andre å sette seg inn i den andres situasjon ville en selv likt d. Er jo spesielt jævlig når d er følelser for den de er utro med. Hadde d kun vært fysisk så kan man kanskje tilgi å gå videre men om de har følelser også er d ikke like lett å glemme mener nå jeg. Har vært den parten som ble bedratt flere ganger så ut ifra erfaring så syns jeg all type utroskap er hinsides jævlig fra begges part. Både fyren man er i lag med men man innser jo som regel at de var ikke verd å samle på å at man kanskje ikke var helt en god match likevel så som jessica sier så er d faktisk sant at d finnes jo så mange der ute så sjansen er stor for at man finner en som respekterer deg nok til å fortelle deg om du begynner å utvikle andre følelser for andre eller før man er fysisk utro uten at partneren er klar over d… det er så lavmål

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg