ET LESERSPØRSMÅL SOM GÅR IGJEN..

Hei alle sammen.

Håper dere har hatt en veldig fin helg! Det hadde jammen meg vi, barna har storkost seg og det er virkelig ingen bedre måte å avslutte helgen på, enn ved å vite akkurat det. Mamma og søstrene mine dro hjemover igjen tidligere i går på søndagen, og de lurer stadig vekk på om jeg ikke kunne tenkt meg å flytte nærmere dem. Vi bor jo flere timer fra hverandre, og har jo gjort det siden jeg flyttet hit.

Dette med flytting er faktisk et leserspørsmål som har gått igjen også, siden min familie bor såpass langt unna hvor vi bor, og siden jeg bor veldig langt unna det som for ikke så lenge siden var hjemme for meg, og som i tillegg er hvor jeg har vokst opp selv.

Det er helt uaktuelt for meg å flytte tilbake. Som med alt annet her i livet, så kan jeg jo selvfølgelig ikke si at jeg med sikkerhet aldri i verden ville ha flyttet tilbake uansett hva som hadde skjedd. Så bastant har jeg lært at jeg ikke burde være. Men jeg kan likevel si at det ikke er aktuelt for meg nå. Om omstendighetene tilsier at jeg av en eller annen grunn må flytte i fremtiden, så vet jeg ikke om Gjøvik vil være så langt oppe på den listen. Det er jo uansett så uendelig mange muligheter! 

Det er ikke det at jeg ikke hadde en god oppvekst i Gjøvik, for det hadde jeg utvilsomt. Men nå som jeg har skapt meg et liv her, og ikke minst med tanke på hvor viktig det er med stabilitet for barna. Nå mener ikke jeg ved å flytte en gang, så vil det gjøre at barna ikke kjenner på følelsen av stabilitet. Jeg tenker mer på at det er en fin regel å forholde seg til, at det skal være en grunn til at man skal flytte og at ikke bare blir gjort for moroskyld, eller fordi det er spennende for meg. Det er barna det handler om, og som mamma lærer man seg raskt å sette barna før sine egne behov og eventuelle ønsker.

Barna og jeg har jo alt vi trenger her i Larvik, selv om det selvsagt er trist av og til å bo langt unna min familie. Bare tanken på å ta Leo ut av barnehagen med alle vennene sine og alle menneskene han er så glad i, gjør at jeg nesten får litt vondt. Min tid i Gjøvik er virkelig forbi. Det føles ikke ut som hjemme for meg i det hele tatt nå, nå er det Larvik som er hjemme. Derfor skal det nok veldig mye til for at jeg skulle ha flyttet tilbake dit nå!

Søsteren min og Noah ♥

11 kommentarer

Siste innlegg