JEG HAR GJORT NOE JEG ANGRER PÅ

Noen ganger får jeg litt sjokk av innse at dette er livet mitt nå – og at jeg har to egne barn. Det høres sikkert helt sprøtt ut for dere som har fulgt meg lenge og gjerne også gjennom begge graviditetene mine. Men av og til kan jeg faktisk få den følelsen. Det føles nesten ut som om at jeg henger litt etter, og at det ikke har gått helt opp for meg enda. Og eldstemann fylte jo 2 år i går, så det sier jo i grunn sitt. Haha! Jeg er ikke bare blitt mamma, jeg er det for resten av livet mitt også. For alltid!

Dere vet at jeg prøver så godt jeg kan å ikke angre på så mye ting jeg har gjort, eller ting som på grunn av mine valg har hendt tidligere. Her om dagen fikk jeg nemlig spørsmål om det er noe jeg angrer veldig på. Og det er det faktisk, for jeg som alle andre har gjort ting jeg angrer på. 

Det er mye jeg kunne tenkt at jeg angrer på – men det jeg kanskje har konkludert med at jeg har angret aller mest på er å tillate meg å bli overkjørt av andre, og det å la andre menneskers meninger få innvirkning i hvordan jeg har det. Det at jeg lot meg påvirke av andre, og resultatet av det noen ganger kunne være at jeg følte meg som en dårlig mamma, fordi jeg var ung. Man kan si mye rart om meg, men en dårlig mamma har jeg aldri vært.

Jeg sier “Angret” fordi jeg ikke gjør det lenger nå. Jeg fortjener å leve uten anger, det burde alle – selv om det er mye enklere sagt enn gjort. Jeg tror at når man sitter i den situasjonen at man angrer veldig på noe, så har man i hovedsak to muligheter. Man kan tenke at det er kjipt at man gjorde det, men at det er i fortiden, og deretter komme seg videre. Eller man kan dvele over fortiden og stadig vekk tenke over det du angrer på.

For til tross for at jeg også har gjort noe jeg angrer på i dag, faktisk opp til flere ting, så kan jeg ikke tenke på det i all evighet. Man må komme seg videre. Det er i fortiden, og noen ganger kan fortiden være både kjip og vond – men det er fortsatt i fortiden, og fortiden får man aldri gjort noe med. Det er kun fremtiden man kan forandre!

10 kommentarer
    1. “Jeg har gjort noe jeg angrer på” herligfred.. klikkbite. Og det syns jeg har blitt mye av i det siste. Jeg er ikke en hater og har aldri kommentert noe negativt på bloggen din før, men nå må du steppe opp gamet litt. Du burde lese litt på andre blogger og få litt ny inspirasjon for her er det så deppa stemning og kjedelige innlegg hele tiden.

    2. Jeg prøver å se det på en slik måte at det man har opplevd av både negative og positive erfaringer i livet er akkurat det som former og gjør en person til den personen de er idag. Med forskjellige erfaringer så blir man mer erfaren til livet.
      *Gratulerer så mye til lille Leo gull som har blitt hele 2 år! <3 Disse små vokser så fort! 🙂 *
      Håper dere får en fin helg! Klemmer til dere.

    3. Må si jeg har følt meg mye lurt av overskriftene dine i det siste. Liker bloggen din veldig godt, og derfor er det veldig dumt å få den følelsen.
      Stå på, du gjør en super jobb som mamma.
      Klem

    4. Du har alltid virket som en super mamma i mine øyne 🙂 Aldri la noen få deg til å tvile på deg selv! God helg<3

    5. Har alltid trodd du er en av de veldig få som føler du kan blogge uten å bruke clickbait overskrifter men nå i det siste virker du så desperat etter å få lesere og bli enda større blogger så du prøver å etterligne mammatilmichelle og alle de store bloggerne som har kommet høyt oppe ved å lage lure overskrifter. Skjerp deg! Du mister lesere. Og med de overskriftene så blir bloggen bare enda mer deprimerende fordi innholde er ikke slik overskriften tilsier. Du skriver i tittelen “jeg har gjort noe jeg angrer på” men i innlegget prøver du også å presisere at du “angret” altså du angrer ikke lenger. Hahah men sånn ellers var hele dette innlegge utrolig døvt og kjedelig. Du hr svart mange ganger på tidligere clickbaits kritikk at du ikke prøvde på det, og du prøver ikke å lure leserne osv, men tror nok du vet nøyaktig hva du gjør og det lukter desperasjon her…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg