DET MÅ TA EN SLUTT..

Hei dere!

Nå tenkte jeg bare å skrive akkurat hva jeg tenker, og noe jeg har tenkt på en god stund allerede. Man kan ikke få alle til å like seg, og det har tatt litt tid for meg å akseptere. Jeg har unngått å smile med tennene fordi jeg har synes at jeg er stygg når jeg smiler med tennene, selv om den usikkerheten bunner i at jeg har fått høre at jeg er stygg når jeg smiler på den måten. Jeg har alltid vært redd for å ta i mot barnevakt og hjelp med barna fordi jeg er redd for at andre skal tro at jeg setter bort barna mine for å være ungdom, jeg har vært redd for å kle meg i noe annet enn skjorter og sorte bukser fordi jeg er redd for at noen skal mene at det jeg kler meg i ikke er fint, at jeg kler meg feil til å være mamma, og så videre..

Så i dag når Fredrik skulle ta bildene av meg, tenkte jeg bare at nå må jeg gi faen. At nå må dette faktisk ta en slutt! Å bare smile med tennene uten å tenke, og å fortelle dere at Leo skal være borte fra oss i 2 fulle dager nå, fordi vi har hatt en så vond periode i forholdet vårt nå at vi sårt trenger litt ekstra tid sammen for å finne tilbake til hverandre. 

Det må ta en slutt at jeg bryr meg så mye om hva andre skal tenke, og at jeg hele tiden skal ta hensyn på forhånd for å forsvare meg selv – ved at jeg ikke kan gjøre enkelte ting eller kle meg på en annen måte fordi det er “feil”. Å holde på slik jeg har holdt på alt for lenge nå, ved å alltid skulle ta hensyn til hva andre tenker istedenfor å bare være meg selv, er jo faktisk litt som å si “Unnskyld for at jeg er ekte”. Jeg gjør feil og jeg er menneskelig. Det er så slitsomt å hele tiden føle at jeg må unnskylde, forklare, eller ta hensyn til hva alle andre synes hele tiden. Jeg må jo kunne være meg selv.

I dag kledde jeg meg i akkurat det jeg hadde lyst til å ta på meg, uten å tenke på at noen ville synes at jeg så horete ut. Jeg har smilt masse med tennene, og jeg turte å ta imot hjelp med barna og la mamma få låne Leo 2 dager for aller første gang. Ikke minst turte jeg å skrive dette, uten å være redd for kommentarene jeg kunne komme til å få. Det er tøft for meg å være så ærlig med dere, men jeg orker det rett og slett ikke lenger. Jeg vil ikke at bloggen skal være en arena for sutring, men jeg følte det var på tide å bare si i fra nå. Jeg er jo en veldig positiv og glad jente, men jeg føler det kanskje ikke har kommet så godt frem på bloggen, og tror at ting vil bli mye bedre fremover nå! Ønsker dere alle en fantastisk søndagskveld!

58 kommentarer
    1. Kjære deg.. Det gjør meg vondt å lese at du tenker sånn.. Du er nydelig!! Hva du velger å gå med har da ingen noen verdens ting med. Og det at du velger å smile med munnen åpen eller ikke er ditt eget valg. Du må gjøre det du føler er riktig ,og å gå i det du føler deg fin og bekvem i! At Leo får kose seg hos besteforeldrene sine i to dager er jo bare kos! Tenk så fint det er for Leo å få gode minner sammen med de som er uendelig glad i han. Han kommer til å ha det så fint, og kommer til å kose seg gløgg ihjel.
      Ha en super fin kveld videre! Og husk, du har to fantastiske barn som ikke kunne ha fått det bedre! <3 Sender en god klem til deg 🙂

    2. La noen andre passe barna i ny og ne, så dere får tid til dere selv og forholdet 🙂 Det er noe ALLE par trenger.. Uansett alder!
      Og du smiler kjempefint med tenner 🙂

    3. Tommel opp for deg. Har sett at du føler deg ubekvem på enkelte bilder og har tenkt h orfor det? Du er ei nydelig, ung jente. Og barnevakt? Ung eller eldre mamma, uansett har faktisk barna godt av å være alene i lag med besteforeldrene innimellom. Både barna og besteforeldrene nyter det, de koser seg – og tenk så flott for Leo å få være enebarn noen dager, få all oppmerksomhet, all kjærlighet som bare ei bestemor kan ha. Du aner ikke hvor stort bestemorhjertet er. Mammahjertet er stort, det vet du. Tenk deg da hjertet til Fredrik sin mamma, eller din egen mamma utenpå mammahjertet, da har du bestemorhjertet. Og vær deg selv, kle deg i det du vil, da har du det aller best med deg selv.

    4. Kjempe bra 👏🏼👏🏼 Sånn det skal være! Smil smil smil! Du er kjempe finnnår du smile med tennene 😊 Kle deg akkurat som du vil! Det er ingen fasit på noe av det! Ble så glad når jeg leste dette! Stå på! 😊 Håper alt ordner seg for dere også!!!!

    5. Jaa, vær deg selv! Huff, så kjedelig å bry seg så mye om hva andre tenker, bra at du prøver å blåse i det.

    6. Åå så fin du er, Jessica! Du har de fine, hvite tennene jeg alltid har ønsket meg. De kan du være stolt av og smile masse med! 🙂
      Tenker det blir fint for Leo og bestemor å få to dager sammen. Det er jo noe med det å få alene tid sammen, og bli kjent på en annen måte uten deg i nærheten. Du og Fredrik får kose dere så best dere kan 🙂 Håper alt ordner seg for dere!
      Stor klem ❤

    7. Noe av det beste jeg visste som liten var å få sove hos besteforeldrene mine eller tantene og onklene mine. Jeg hadde ikke vondt av det i det hele tatt, og nå som jeg er voksen selv skjønner jeg hvor mye det hjalp foreldrene mine at de fikk litt alenetid bare dem to en gang i blant! Forresten er du veldig vakker og har et nydelig smil, både med og uten tenner <3

    8. Herregud, jeg har sett bilder tidligere av deg på bloggen der du smiler med tennene, og syntes at du er helt nydelig, har alltid lurt på hvorfor du ikke gjør det oftere!

    9. Så nydelig smil!
      Husker selv at det alltid var såå stas å sove hos mine besteforeldre når jeg var mindre, så er sikker på at Leo kommer til å stor kose seg med bestemoren sin <3

    10. Jeg synes du har et vakkert smil når du smiler med tennene! 🙂 Så det burde du fortsett med! Og som tante, uten egne barn, må jeg jo si at det er kjempehyggelig når jeg får “låne” tantebarn en dag eller to, derfor er det jo supert at barna dine får sove borte av og til, til glede for resten av familien. 😉

    11. Alle: Herregud, nå ble jeg altså så glad og litt tom for ord! Tusen tusen takk for alle gode ord. Det betyr veldig mye å møte så mye støtte og godhet!

      Klem

    12. Jeg tror jenter og kvinner i stor grad har blitt opplært til å unnskylde seg for alt hele tiden – å være usminket, ikke være “pent” kledd, osv osv. Jeg unnskyldte meg utrolig mye selv før men innså sakte men sikkert at det å gi faen rett og slett er utrolig befriende. Du er nydelig, Jessica, og nå er det på tide at kvinner som deg og meg får gjøre det vi vil og se ut som vi vil uten å måtte forsvare det! Much love <3

    13. Du er nydelig når du smiler med tennene. Du kan kle deg i hva du vil, og bruk barnevakt for deres skyld og Leo sin skyld når dere trenger det. Det meste av usikkerhet sitter i oss selv, og det er sjeldent at det faktisk er slik folk tenker 🙂 Det blir lettere , tro meg . Man lærer på veien at det beste er å være seg selv 🙂

    14. Du er nydelig, og om mulig enda nydeligere når du smiler med tennene! se forbi de negative menneskene som ikke vil deg noe godt, det er ditt liv og dine valg. Og så lenge Leo er trygg skal ingen se ned på deg for å ha barnevakt eller at han er hos bestemoren sin noen dager, det er godt for både mor og barn. Nyt tiden med Fredrik og bruk den godt <3 dere fortjener ingenting annet enn en fin fremtid sammen. stå på!

    15. Ååå du er jo utrolig nydelig! Drit i hva folk mener! Nå går vi en herlig tid i vente- med forhåpentligvis mye sol! Flash them legs! And flash them teeth! 😄

    16. Så ærlig og godt innlegg. Godt å lese og støtter deg fullt ut. Leo kommer til å kose seg og forhåpentligvis gjør du, Fredrik og Leo det og. Ønsker dere fine dager sammen😊
      Og meget fine bilder av deg og av Leo😀Fredrik har gjort en god jobb med bildene av deg, kjekt at du la de ut på bloggen😊

    17. Du kler virkelig å smile slik, uten tvil! Du er nydelig tvers igjennom, og det er absolutt INGEN skam å ha barnevakt. Det er noe alle trenger iblandt <3

    18. Kan du ikke fortelle hvordan du klarer å gå ned i vekt? Plis! Jeg er 21 år har også to tette gutter. Den eldste blir to år i mai å minste er 7mnd. Jeg gikk opp så sinnsykt mye begge svangerskapene, å klarer ikke få av “baby kiloene”

    19. Hurra 😊 Fantastisk flott at du gjør som du lyster,endelig. Du har et nydelig smil,og ta i mot barnevakt når dere føler for det. Vi har barnevakt fast hver 6.helg,og da reiser mannen og jeg bort. Noen ganger sover barna hos besteforeldrene etter eget ønske utenom de helgene.
      Kos dere og ta vare på hverandre 😊

    20. Du kler og smile med tennene!
      Ikke bry deg så mye om hva andre tenker og mener, vet det er vanskelig, men det er ditt liv.
      Du er en like flink mamma selv om du har barnevakt i ny og ne, alle trenger en liten pause.
      Synes du er utrolig modig og tøff, og en fantastisk mamma til barna dine.

    21. Jeg har sittet og lest bloggen din, og jeg føler også at noen ganger så sluter jeg med det å skrive akkrat det jeg føler og tenke. Men dette er vel noe du har rett i det er det og bare gjøre det 🙂 heier på deg 🙂 ta gjerne en titt på bloggen min også http://www.annec.blogg.no og gi meg gjerne noe tips 🙂

    22. uff nå fikk jeg litt vondt,men dette håper jeg går fint <3.
      nydelig jente du er og så nydelig Noah er <3

    23. Alle tenker sånn, også vi uten blogg. Hva andre synest og tenker. Vi er sosiale “dyr” og er avhengig av (positiv) speiling av andre. Du har eit nydelig smil, alle trenger kjærestetid. Småbarnstiden er beintøff, overlever vi den – så overlever vi alt. Husk alt er en fase, det blir lettere etterhvert! Jobb dere gjennom det sammen, senk kravene og overlev istede :-):-)

    24. Kjære Jessica. Du virker som en fantastisk mamma og generelt en fantastisk person! Benytt dere av barnevakt, det er kjekt både for barnevaktene og ikke minst for Leo. Ikke bry deg om hva andre tenker, du er knall akkurat som du er. Nyt dagene til det fulle, selv om det ikke alltid er like lett. Beundrer deg veldig!

    25. Du skal ikkje ha dårlig samvittighet fordi dere trenger litt ekstra tid for til bare dere! Alle har godt av litt kjærestetid inn i mellom.

    26. Nydelige bilder av deg! Digga kjolen(?)/sjørtet!
      Kle deg i det du vil, smil som du vil, U DO U <3
      Ta litt barnefri , det skader ingen
      Du er en fantastisk mamma uansett <3

    27. You go girl! Vær den du er 😀 Og nyt barnefri! Og tenk så heldig Leo er som får være med mormor! Og for mormor som får ha barnebarnet sitt på besøk!

    28. Du er fantastisk og husk at du er verdifull. Vær deg selv og ikke bry deg hva andre mener. Jeg skjønner hva du mener, har hvert der selv. Heier på deg. 👏👍☀️Nyt og kos dere når Leo er borte, han har det fantastisk hos mormor. 🤗

    29. Fint innlegg, alle kommenterer jo alltid hvor flott du er når du smiler med tennene! Det er jo så finere og ekte! Det med barnevakt føler jeg nesten er du som har laget et litt stort poeng ut av og ikke ha. Alle i komentarfeltet har jo alltid sagt at barnevakt er bra osv, mens det har virket som at du absolutt ikke vil ha barnefri. Jada du er ung mor, men nå er du ikke 16 år lengre, du har hatt barn i 2 år nå og du trenger ikke beklage deg for og ha barnevakt eller gå med en sommerkjole! Gjør hva du vil, så kommer du til og bli så mye mere lykkeligere enn og gå og tenke på hva blogg leserne dine tenker.

    30. Vel, senest i går tenkte jeg at du burde smile mer med tennene. Du har et utrolig vakkert smil, og når du smiler med tennene når smilet øynene på en måte de ikke gjør når munnen er lukket. Du ER vakker Jessica, jeg håper du en dag innser det.<3

    31. Herreguud, nyyyt 2 fulle dager med barnefri! Alle trenger litt fri en gang iblant.
      Må ikke ha dårlig samvittighet for å ta imot litt hjelp, og spesielt i tøffe perioder. Heier på dere! Vil forresten bare avslutte med å si at du var utrolig pen når du smilte med tenne!

    32. Hei.
      Synes det var skremmende å fylle 30 år.
      Men en veldig viktig ting skjedde da….
      Jeg sluttet å bry meg om hva andre sa eller mente..
      Gjorde det jeg mener er best for barna. Er ikke lengre redd for å si min mening foran masse foreldre.
      Vil bare si at jeg håper du kommer til det punktet leeenge før du er 30.
      Stå på du gjør en god jobb med barna dine.
      Vi gjør jo alle det vi mener er best for våre barn, og andre gjør det de mener er best for sine. Alikevell er det ingen rett eller feil måte at andre velger å gjøre ting annerledes.

    33. Shit- du var jo kjempefin når du smilte med tennene! Altså om noen har sagt at du ikke kler det, så er det absolutt ikke sant. Det må være misunnelse eller random kommentarer det ikke ligger noe bak!
      Flott at du jobber med stoltheten og lar Leo være borte noen dager. Jeg er selv mamma på 25 år. Har “bare” en sønn på 3 måneder, men han har alt vært et par ganger noen timer hos besteforeldre. Vi har vært heldige med at han er lite krevende baby, men alikevel blir man sliten! det er gull å bare få et par timer for seg selv! og du har TO barn og et forhold å jobbe med, såklart du kan ha barnevakt litt med god samvittighet 😀 Dessuten tror jeg faktisk barna har mer godt enn vondt av det. Lære seg å forholde seg tll andre voksenpersoner, og se at mamma og pappa er der når man kommer tilbake. Tror man gjør de en bjørnetjeneste med å bare ha de selv i årevis, for da er det lett å bli skeptisk til andre. Selv om du har valgt å ta vare på barna så er det lov å be om hjelp!

    34. Du ser kjempebra ut når du smiler med tennene 😀 ikke la andre tråkke deg ned, du er kjempesterk! Som mor til en på 5 måneder kjenner jeg godt igjen hvordan hverdagen blir til en bergogdalbane man ikke har lyst til å sitte på. Man er sliten og følelsene svinger hele tiden og man vet nesten ikke opp og ned lenger fordi man er så sliten. veldig modig av deg å ta imot hjelp, å da tenker jeg på både barnepass og ellers. Det er utrolig vanskelig å si ja fordi man ikke har lyst til å være en “dårlig mor” (men det er man jo ikke!!) det er du ikke, du er helt fantastisk, står på døgnet rundt for alle mann!( til og med oss lesere)! jeg heier på dere og jeg heier på deg<3 Som de sa på hannah montana: det er i motbakker det går oppover 🙂 tenk hvor sterke dere vil bli <3 både sammen og evt.alene jeg kjenner flere som har flyttet fra hverandre en periode når barna var små, og så funnet sammen igjen etter kort tid. Kanskje man avogtil trenger et brudd for å innse hvor heldig man egentlig var?<3

    35. Jeg vil med hånden på hjertet si at du er en fantastisk mor. Hvem trenger vel ikke litt alenetid i blant? Alle trenger det, og det er ingenting å skamme seg over <3 du er mor, og du er ungdom. Syns du skal kle deg akkurat slik du vil, for det er jo faktisk du som skal føle deg vel, ikke alle andre! Forresten er smilet ditt nydelig. Stå på, og vær deg selv! Du er så flink uansett<3

    36. Kjære Jessica.
      Først vil vi si noe om denne ærligheten: Vi, Mons og Rita, her på Frogner, har nå lest samtlige av innleggene dine. Ett ord: Bravo! For ikke å si for mye, lever vi (særlig Mons) et liv preget av andres forventninger, tanker, som forhindrer oss i en høyrere og renere form for bevissthet. Vi tror det er viktig på den ene siden å lytte til seg selv og hjertet. Samtidig må vi huske på at den frykten vi har for at andre skal dømme oss, ofte står i veien for å se det gode i medmenneskene vår ? og i oss selv. Vårt ønske for helgen: At vi alle skal våge å møte hverandre med respekt og åpenhet, for vår egen sjel, så vel som andres. Ps. Ungene deres er nydlige. Gleder oss til å lese mer! Beste hilsen Mons og Rita.

    37. Jessica, du er NYDELIG!!! Jeg ble helt rørt av dette innlegget! Hurra! Du er NYDELIG når du smiler slik. Det er bare å smile masse! Med tennene! Du er så fin! <3 Og det mener jeg! 🙂 Smil, nyt livet som mamma, gi faen i andre, lev ditt eget liv og vær den skjønne jenta du er! Flinke Jessica!! Stolt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg