GJESTEINNLEGG: DET SOM IKKE SKULLE SKJE

Gjesteinnlegg av Fredrik

Påsken vår så langt har vært helt knall. Vi nyter dagene oppe på hytta til Jessica og hennes familie. Været har kanskje ikke vært helt på vår siden. men sånn alt i alt kan vi ikke klage. Hver påske så har min familie og jeg tatt turen opp på min hytte. Så det er veldig koselig å holde tradisjonen tro. (selv om det ikke er min hytte) Jeg digger påsken. Kjenner på hele kroppen at jeg lengter etter snø, hytta, lange skiturer med familien, knuse broren min i alle mulige varianter av kort og andre spill, god mat og påskeegget er selvfølgelig et pluss. Tror ikke barnet i meg forsvinner med det første akkurat. 

For ett år siden var det ikke akkurat enn sånn påske jeg fikk. Vi hadde nesten nettopp fått nyheten om at Jessica var gravid igjen, og i påsken var hun 11 uker på vei med Noah. Ikke akkurat den nyheten man vil ha før en av mine favoritt-tider på året, selv om selvfølgelig jeg ikke ser det som en kjip nyhet i dag. Husker vi satt der og var helt i sjokk.. Og fra før av så var ikke akkurat forholdet mellom meg og Jessica helt på topp, selv om hadde det greit. Vi krangla en del etter det som hadde skjedd tidligere den høsten og det å få denne nyheten rett før påsken var veldig ødeleggende.

Jeg husker vi satt og diskuterte at Jessica hadde blitt gravid igjen i sofaen vår hjemme og hva vi skulle gjøre, Jessica gråt og jeg var ikke klar for å bli pappa igjen. Rett før vi fikk vite at vår vakre Noah var blitt til, følte jeg at livet mitt var komplett. Jessica skulle starte på skole og endelig komme i gang med utdanningen etter at vi hadde fått Leo, Leo skulle i barnehage og jeg var halvveis i lærlingtiden min. Etter en tøff start så det ut som at alt skulle falle på plass. vi hadde vært gjennom fødsel, brudd og det som måtte finnes. Men endelig skulle ting roe seg og det “normale” voksen livet skulle komme.

Men den gang ei. Det slo oss seriøst som et lyn fra klar himmel. Skjebnen ville noe annet. Ikke forstå meg feil, det å få barn er verdens største gave og en stor velsignelse. Men det er ikke akkurat en ønskesituasjon å havne i som to ungdommer for andre gang. Selv om voksenlivet allerede hadde kommet til oss litt kjappere. Så var jeg definitivt ikke klar på barn nr 2 i det hele tatt. Vet jo at man aldri kan forberede seg på å få barn, men det føltes rett og slett umulig. 

Den gangen var det ikke like mye diskusjon som med Leo, etter at vi fikk Leo så var Jessica og jeg begge enige om at hvis vi i en fjern fremtid, skulle bli gravide, så skulle vi velge å beholde. Men at det skjedde så fort var ikke akkurat i planen.

Det var ikke en slik påske jeg så for meg i fjor, men i år kom det ingen overraskende nyheter heldigvis. Ville jo aldri vært foruten vår vakre Noah selv om det kom brått på.

Han, Leo og Jessica er min store kjærlighet i livet og jeg vil alltid ha dem i mitt liv.

Håper dere alle har hatt, har og vil fortsette og ha en god påske.

11 kommentarer
    1. Så utrolig koselig og ærlig innlegg. Er glad dere har hatt en super påske, og at det siste av den blir like bra for dere! Kos dere masse videre i påsken, dere er supre foreldre💛💛

    2. Dere burde brukt kondom istedenfor å lage barn når dte ende med å kje være sammen fysj for noen folk dere er

    3. Burde bruke kondom isteden for og lage barn?
      Er du helt på bærtur? Har ingen fortalt deg at ingen prevensjon er 100% sikker, og uansett om man går på p-piller, bruker kondom i tillegg og p-stav bare for sikkerhetsskyld så er ikke det ensbetydende med at man ikke kan bli gravid…

    4. Burde bruke kondom? Du virker som en skikkelig smart person! Virkelig imponerende at du kan så mye om det å ikke få barn;)
      Hilsen ho som har endometriose, EN eggstokk, Pplaster på armen og en sønn på 1 år! Det skal nesten ikke være mulig, sier alle leger! Men her er han lille perfekte prinsen 😉

    5. Burde bruke kondom? Du virker som en skikkelig smart person! Virkelig imponerende at du kan så mye om det å ikke få barn;)
      Hilsen ho som har endometriose, EN eggstokk, Pplaster på armen og en sønn på 1 år! Det skal nesten ikke være mulig, sier alle leger! Men her er han lille perfekte prinsen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg