EN SPENNENDE TID I MØTE!


God kveld alle sammen! 

Nå tenkte jeg at det var på tide med en liten oppdatering her inne. Vi kom endelig hjem til den fine leiligheten vår tidlig på kvelden i dag – etter noen herlige dager på fjellet. Fredrik hastet deretter avgårde til en kompis og jeg var noen timer alene med barna. Vi pakket ut og slappet av etter en lang bilreise, og begge guttene sover godt i sengene sine nå her hjemme, etter en nydelig påskeferie sammen med familien min.

Hver gang jeg nevner at Fredrik har vært ute med venner, uavhengig av anledning,  år jeg spørsmål om hvorfor han har så mye mer fri enn meg, eller “når det blir min tur” For meg har det aldri handlet om å gjøre det jeg kan for å få “tatt igjen” de gangene Fredrik har vært ute. Nei, det passet kanskje ikke superbra at han skulle ut i dag ettersom vi akkurat hadde kommet hjem og jeg var sliten etter en lang biltur. Men er man glad i noen så er man raus, og for meg handler det jo også først og fremst om at barna skal ha det bra.

Mitt fokus ligger ikke på å komme meg mest mulig ut eller å «ta igjen» all tiden Fredrik har vært borte hjemmefra, det er ikke noe poeng i å gjøre det bare for å gjøre det. Jeg vil jo ha mest mulig tid med barna. Men jeg vet at hvis det dukker opp noe som jeg ønsker å delta på med venninner eller noe annet som skjer etter at barna er lagt, så vet jeg at Fredrik vil være hjemme og passe våre to små. Jeg vet at Fredrik også må si nei mange ganger til venner som spør om han kan finne på ting, nettopp fordi vi ikke vil eller kan sette oss selv først. Når det er sagt var ikke Fredrik veldig lenge borte, og nå skal det bli deilig med en fridag sammen i morgen alle fire.

Jeg synes påsken bare har flydd forbi og om to uker er vi endelig i mai! For en herlig og spennende tid vi går i møte! Det er så mye gøy som skjer fremover og jeg kan nesten ikke vente, jeg er et menneske som lever for våren og sommeren, det er jo en så fin årstid for barna også! Jeg vet ikke, men akkurat nå føler jeg bare at livet er skikkelig bra. Det er lenge siden jeg har følt det akkurat på denne måten, og det er så godt. Kos dere resten av kvelden, så snakkes vi senere!

9 kommentarer
    1. En spennende tid i møte…. Jada, kjempespennende med vår. Snakk om klikkh….. Du har virkelig lite å skrive om, kun overskrifter på deg. Tror ikke du holder på sånn lenge før du er fri for lesere.
      Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt om hvem av dere som har tatt førerkortet, du eller Fredrik?

    2. Men hvorfor forteller du at “Fredrik HASTET avgårde” med en gang dere kom hjem?
      For så å skrive at det passet kanskje ikke så veldig bra at han stakk på et slikt tidspunkt.
      Hva har leserne med denne situasjonen å gjøre? Du legger jo opp til konflikter igjennom det du skriver. Henger ut han som den “uansvarlige” parten og fremhever deg selv som den voksne som tenker alt til sin tid osv…
      Blir jo veldig rart.

    3. Anonym: Hvorfor jeg skrev at Fredrik hastet avgårde? Fordi han gjorde det, vel! Er det i seg selv noe negativt? Å haste avgårde betyr jo bare at man forter seg avgårde, dette fordi vi var litt forsinket og kom hjem senere enn planlagt, hvilket betydde at han hadde mindre tid til å komme seg avgårde 🙂

      Det er så rart at noen overanalyserer hver minste setning jeg skriver når jeg overhode ikke mener noe vondt eller stygt i det hele tatt..?

      Hvordan får du vridd dette innlegget til at det skal handle om at Fredrik er uansvarlig når jeg skriver det stikk motsatte?

      Som jeg har skrevet tidligere så får jeg aldri bestemt hvordan dere skal tolke det jeg skriver, det eneste jeg kan er å prøve å skrive og formidle det jeg skriver på best mulig måte. Nå ser det ikke umiddelbart ut som at det var mange her som reagerte på hvordan jeg formulerte meg her, så kanskje det bare var du som misforsto skrivingen min? I fremtiden er det helt supert om du heller spør meg om hva jeg mener, om noe jeg skriver i et blogginnlegg ikke er helt tydelig for deg!

      Ha en fin siste feriedag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg