JEG VET IKKE HVA SOM ER RIKTIG Å GJØRE

God ettermiddag alle sammen!

I morgen er det helg allerede igjen, og jeg er så klar for helg atte hjelp. Denne uken har jeg virkelig følt meg som en levende zombie med mye mindre energi enn hva jeg har til vanlig, og jeg har ofte følt meg ganske sliten. Det er ikke likt meg å være sånn i det hele tatt, så jeg håper på en bedring etter litt mer søvn i helgen – snille Fredrik pleier nemlig å stå opp med barna hvert fall en dag i helgene slik at jeg får sove litt om jeg skulle trenge det. Sånn sett er Fredrik og jeg en perfekt match, han hater å sove lenge og vil helst komme seg opp rimelig tid for å føle at han får noe ut av dagen, jeg trives godt med å få sove ut et par timer ekstra når jeg har muligheten. Vinn vinn!

Til tross for lite energi, har jeg likevel klart å holde treningen i gang. Dere husker kanskje at jeg nevnte at jeg hadde fått nok i DETTE blogginnlegget jeg skrev i februar? At jeg hadde fått så nok av sukker og at jeg endelig skulle komme i gang ordentlig med treningen? Jeg hadde riktig nok en liten pause nå i påsken, men ellers har jeg virkelig klart å holde det i gang.

I ettertid har flere av leserne mine spurt etter om jeg kan skrive mer om trening, men jeg vil ikke bidra til noe press og vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skulle gjort det. Jeg er ikke en av dem som mener at bare jeg får til noe, så er det gitt at alle andre kan gjøre det samme. Jeg er ikke en av de som tenker at bare fordi jeg klarer å finne tid til å trene, så kan alle andre mødre gjøre det også.

Folk slenger rundt seg at “det handler om å prioritere” dette er svært provoserende når det kommer fra mennesker uten barn. Og ja, det gjør det nok i noen av tilfellene, men ofte tror jeg også det kan handle om så mye mer enn å bare det å gidde å trene. For jeg vet hvordan det føles når timeplanen er så stappfull som den får blitt, soverommet ser ut som tredje verdenskrig, klesvasken orker du ikke en gang å tenke på, og du har barn som skal lekes med, som skal få oppmerksomheten din, og som skal ha nok tid med mamma og pappa etter barnehage. 

Når barna er i seng er det jobb og du er konstant på underskudd med tanke på søvn, så partneren din (Les: Fredrik) sovner på sofaen mens han ser på fotballkamp på mobilen med middagen som ble laget klokken 20.00 i den andre hånden. Nå høres livet som småbarnsmamma sikkert helt nitrist ut, og det er det jo ikke, men det er hektisk. Ofte svært hektisk, om jeg får si det selv.

Jeg vet at mange av leserne mine er mødre, mange også relativt nybakte mødre, og jeg vil ikke at noen skal føle et press på å måtte trene når de leser bloggen min. Samtidig er det jo noe som er blitt en ganske stor del av hverdagen min nå, og som jeg har stor glede av. Jeg vet helt ærlig ikke hva som blir mest riktig å gjøre! Jeg tenkte jo egentlig at jeg skulle holde det meste av treningsnakk ute av bloggen.

Nå skal jeg lage kveldsmat til guttene mine før de skal sove. Håper dere har hatt en kjempefin torsdag! 

6 kommentarer
    1. Skjønner hva du mener 🙂 Jeg liker å slappe av med bloggen din når minsta er i seng, og liker veldig godt at det første som slår meg her inne aldri har med “tok 140 squats i kveld, hva er din unnskyldning for å la være?!?!” innlegg 😂 Men, når det er sagt!: selv trener jeg når baby sover, og skjønner hva du mener med at du er stolt av forandringene du har gjort, så er det jo din blogg – skriv hva du føler for, ikke tenk bare påoss andre 🙂
      Så jeg hadde ikke sett negativt på om du delte med oss, virkelig ikke! Del gjerne treningstips og hva du gjør for å holde deg i form, gjerne også måltid 🙂 Du trenger foreks ikke skrive hva du gjør den og den kvelden, men innlegg med gode treningsrutiner og måltid. Få folk motiverte ved måten du formulerer deg på (da det er sårt tema for noen, som du nevner) og ikke skriv negative tanker for at du unnlot en økt de dagenedu ikke orker. Det vet jeg du klarer fint 🙂

    2. Skjønner at du ikke vil føle at du presser andre, men kanskje du motiverer dem? Selv er jeg mamma til en liten jente på 7mnd, og ja! Klesvasken vil jeg ikke tenke på, soverommet ser ikke ut 😛 Men jeg har begynt og trene, og jeg tar meg tid til det og er veldig fornøyd med det! Så hadde vært kjempe gøy om du kunne begynt og blogge litt om det 🙂 trening er kjempe viktig for helsen, og en investering til fremtiden! Vi må slutte og bli så lett tråkket på tærne og sutre over ingen ting. Stå på!

    3. Jeg tenker at om du skriver helt konkret hva du gjør uten og vifte med pekefingeren og fortelle andre hva de burde gjøre så er det bare interessant å lese. Tror det er viktig å huske på at de som klager på bloggen din ofte er folk med veeeldig lav terskel for å klage. For majoriteten er det gøy å lese om hva du driver med 🙂

    4. Trening er jo ikke bare for å få en strammere kropp, men det er jo utrolig mange helsemessige årsaker for å trene. Hvis du skriver noe om disse så blir det nødvendigvis ikke kroppspress 🙂

    5. Tenker at det er ikke nødvendigvis sånn at du må oppmuntre ved å trene, men om du ikke har fått tid til mer enn en gåtur, så er det jo allerede bedre enn ingenting, og om du tenker mer på den delen så pleier det å være mindre kroppspress tror jeg. For hovedpoenget med trening uavhengig av hva slags trening er jo å bevege seg, og om man har gått en tur så er jo det bedre og kanskje lettere også når man har småbarn, fordi de kan jo trilles på tur i vogna samtidig som man selv får mosjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg