KLE PÅ DEG, DU ER MAMMA!

Helt siden jeg startet opp bloggen min, så har jeg ofte fått en del bemerkelser på at jeg burde kle på meg. Spesielt i løpet av sommermånedene, når jeg naturligvis har lagt ut bilder av meg selv med mindre klær enn heldekkende burka sammen med barna.

Dumme meg skjønner jo ikke at jeg ikke burde gå lettkledd med barna i nærheten! Tenk om de skulle se mammaen sin om morgenen i, Gud forby, undertøy?!  Mammaen deres som har satt dem til verden, og det skjedde ikke da jeg hadde på meg et fulldekkende plagg for å si det sånn. Nei, herregud, det er jo faktisk helt krise! Kan jo ikke akkurat risikere at de får et sunt forhold til kropp, eller at de lærer seg at man ikke MÅ seksualisere kroppen hele tiden i alle mulige settinger.

For det er tydeligvis slik at i det du blir mamma, så kan du plutselig ikke kle deg som du vil lenger.  “Du kan ikke kle deg sånn, du er jo mamma!” Hva med det? Kan jeg ikke gå med en shorts og i en topp jeg liker, fordi jeg er mamma? Hvorfor er det at jeg er mamma relevant her? Er det sånn at jeg plutselig må kle meg på en spesiell måte fordi jeg har barn? Jeg sprader ikke rundt på kjøpsenter med shorts som knapt dekker rumpa eller en topp hvor puppene spretter ut av, men det hadde jeg da ikke gjort uavhengig om jeg hadde hatt barn eller ikke. Alvorlig talt, jeg er da ikke helt blottet for sosiale antenner heller.

Jeg er mamma, men jeg kler meg faktisk i akkurat det jeg vil og føler for. Om jeg ikke utelukkende vil bruke kjempelange kjoler, så kan jeg gå for en litt kortere en. Om jeg vil bruke en shorts hvor man kan se lårene mine, eller en kjole som viser at jeg har former, så er det mitt valg. Forandrer det hvilken mamma jeg er for barna mine? Selvsagt ikke. Blir jeg en bedre mamma om jeg aldri går lettkledd? Jeg tviler. Jeg blir vel heller bare ekstremt varm om sommeren.

Hva jeg ønsker å gå kledd i er mitt valg. Det samme med hva du ønsker å kle deg i. Om du synes at man aldri kan gå lettkledd når man er er blitt mamma, så er det faktisk ditt problem, og heldigvis ikke mitt.


En måned etter jeg hadde blitt mamma for første gang.

8 kommentarer
    1. Helt enig, kle deg slik du ønsker!
      Toppen på bildet er helt nydelig, hvor er den fra?
      Klem fra meg og stå på videre ❤️

    2. Anette: Tusen takk, den er fra Ebay! <3 søkte på red cropped top eller lignende:-) Kjøpte den for 3 år siden nå, men er ganske sikker på at de selger den enda!

    3. Helt enig! Kle deg akkurat sånn som du vil og føler for. ikke bry deg om hva noen andre mener! Du er helt fantastisk❤
      Og forresten til dere som lurer på toppen, jeg fant den ikke på eBay men jeg fant akkurat samme på wish appen😊👏🏽

    4. Kle deg slik du vil!😊 Du er kjempefin på bildet forresten!😄 Hvor har du kjøpt klærne hen?

    5. Enig!! Æ e ikke mor sjøl no! Men uansett om man har barn eller ikke så må mann få klæ sæ akuratt som man sjøl vil! Å det e bare bra at barn får et sunt forhold til kroppen! Syns virkelig derre hva bra skrevet !
      Syns det e synd at folk enkelte må tråkk ned eller kommenter på andre sitt liv og kosn man klær sæ! E viktigere ting å fokuser på her i livet!
      Du e flink!!🤜 stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg