ET TREDJE BARN MED EN ANNEN PAPPA

God kveld, alle sammen! Det er relativt vanlig i dagens samfunn at man kan få barn med forskjellige fedre. Det sier ikke noe om deg som mamma, som omsorgsperson, eller som menneske. Det sier rett og slett bare at du ikke er sammen med den eller de første du fikk barn med, og at sånn er det bare. Det er helt greit, og det bør da virkelig ikke være noen sak å akseptere i 2017! Det er veldig enkelt for meg som har to barn med samme pappa å si at jeg ikke synes man skal skamme seg over å ha barn med flere ulike fedre – men jeg tror dessverre at det er mange der ute som gjør nettopp det.

Livet blir ikke alltid som man tror, og det er så utrolig mange grunner til at noen kan ha barn med ulike fedre. Kanskje skar det seg med far til første barnet, og kanskje skar det seg igjen neste gang. Hva som ligger bak hvorfor det ikke gikk, trenger heller ikke ha en eneste ting med kvinnen i forholdet å gjøre – men siden naturen er sånn at det kun er kvinner som skal kunne bære frem og føde barn, så er det ofte de som får høre det om de har barn med flere.

Jeg synes faktisk det er modig at man med fordommene i bakhodet klarer å se forbi det, og likevel bære frem barnet både en og to ganger tross ulike fedre på barna, om man ønsker barnet. At man lytter til seg selv!

Nydelige Noah og pappaen sin ♥​

Mange er opptatt av å fortelle meg at det bare er et tidsspørsmål før det blir slutt mellom Fredrik og meg siden vi for det første har vært sammen en stund, og at vi for det andre fikk barn tidlig og ble sammen tidlig – så da er det en selvfølge for mange at jeg blir en av de jentene som får barn med flere ulike fedre. Jeg vet hva statistikken sier og den er ikke på vår side. Jeg håper selvfølgelig det aldri blir slutt, for jeg elsker Fredrik og familien vi har skapt sammen – men vet dere hva? Hvis jeg noen gang skulle få barn med flere fedre, så burde ikke det ha noen verdens ting å si. For jeg vet at det ikke endrer noe annet ved meg, enn antall barn jeg har ♥

24 kommentarer
    1. jeg savner de dagligdagse blogginnleggene, hvor du simpelthen sier hva du har gjort på idag, legger ved noen naturlige ikke oppstilte bilder. Er veldig imponert over at du reflekterer så bra, og jeg liker slike innlegg veldig godt. For min del ville jeg bare likt å se litt hverdagslige innlegg, litt oftere.

    2. Helt enig med det du skriver! Synd at så mange skal mene så mye.. Og når det gjelder overskriften handler jo den om akkurat det samme som innlegget?
      Ha en fin tirsdag! 🙂

    3. Bra innlegg! 🙂 Du har mange gode poeng.
      Bare lurer på hvorfor Noah bruker sko inne? Mener å ha lest at det ikke er så bra for bevegeligheten. Kan jo vere dere bare tok det på for bildet sin skyld, så jeg mener ikke å kritisere på noen måte 🙂

    4. Gå på hvilken som helst skobutikk og få vite at barn ikke skal ha sko på føttene før de har gådd selv i minst 1 mnd..

    5. Anonym: Helt greit om du mener det er tilfellet – tror for øvrig det er veldig lenge siden jeg har skrevet om dette temaet.

      Men istedenfor å skrive en slik kommentar, som ikke er noe til hjelp i det hele tatt for meg, kan du ikke heller komme med forslag om hva du ønsker å lese her inne? Jeg er som folk flest ingen tankeleser, så det er til stor hjelp for meg som blogger om dere gjør det istedenfor å fortelle meg at blogginnlegget jeg har skrevet er “gammelt nytt” 🙂

    6. Det er bare teit ,hvorfor ska man ha unger med flere stk da??? Hva er vitsen med det ? Syns jenter som gjøre det er kult eller noe ?

    7. Jeg er delvis enig med deg,for meg forstår jeg at folk kan bli skilt eller ikke få det til og funke hvis de har vert sammen lenge,men det jeg ikke forstår er at noen bevist får flere barn med flere, kjenner i alle fall 2 stk som har det sånn, ene har 6 barn med 4 forskjellige menn, mens den andre har 6 barn med 6 forskjellige, tenkt så mye rot det blir for barna, skjønner hvor du vil med dette innlegget,men er ikke alltid bra heller

    8. 6 barn med 6 forskjellige var voldsomt 🙂 Men om man er ung i et forhold som ryker kan det fort bli flere forhold med flere barn gjennom et liv… Det ideelle er selvsagt samme far og mor men ikke alle får til det..

    9. Jeg vil bare begynne med å si at jeg har lest bloggen din i over ett år nå, omtrent på den tiden jeg selv ble gravid. Jeg personlig synes du reflekterer og skriver så vanvittig bra og du virker som en oppegående, moden og klok kvinne. Og ut i fra det jeg har sett på bloggen er du den beste mammaen og samboeren guttene dine kunne drømt om! Dere er en fantastisk flott familie og du burde virkelig være stolt av deg selv, både som venn, datter, mor, kjæreste osv, men mest av alt bare Jessica 🙂
      Dette innlegget traff meg, kanskje mest fordi jeg selv som enslig mor tenker disse tankene om skam, til tross for at det er 2017 og vet at jeg kommer til å få flere barn med forskjellige fedre..Uansett, jeg ser du får en del stygge kommentarer i kommentarfeltet ditt og jeg beundrer deg som står for det du mener og svarer dem tilbake med samme mynt. Jeg, selv med bare ett barn skjønner ikke hvordan du klarer på bloggen samtidig som du har to barn, husarbeid og alt som hører til når der krever så mye og bare ha en! Hehe 🙂
      Beklager for en lang kommentar, men du fortjener all ros du kan få, og enda litt mer! Stå på, du gjør en fantastisk jobb <3
      Godnatt, klem fra alenemamma 21.

    10. Du er en fantastisk mamma ikke ta deg nær av alt hva folk sier du vet selv hva som er best for deg og barna dine er super stolt av deg at du er så ung 2 barns mor jeg er 19 år gammel snart 20 og kjenner jeg har nok med en . Så stor respekt til deg ass. Og det du skriver er er veldig sant ,min store søster har 3 barn med 3 forskjellige fedre av spesielle grunner men det svekker ikke hvem hun har vært eller hvem hun vil være ovenfor ungene sine fordi om det har faktisk talt bare gjort henne Til en bedre person . 😁 You go Girl . Du er super flink . Og for noen fine små tasser du har de er jo bare helt nydelig 😍
      Ha en fin dag vennen og kos deg masse 😁
      Ta gjerne en titt på min blogg .
      Mammatilprinsesselinea.blogg.no

    11. Min mor ble mamma som 16 åring, å har Idag født 5 barn, å vi alle har samme far, å de er fremdeles gift. Jeg tror man bare må være sterk å stå sammen når man har det som værst! Så går det somregel bra! Jeg heier på dere 🙌🏻

    12. Kan du skrive litt mer middagstips og oppskrifter? Syns du virker til å lage god og sunn mat så vil gjerne ha litt oppskrifter fra deg gjerne med bilder og fremgangsmåte

    13. Selv om det kanskje er lenge siden du skrev om dette temaet, så har du fortsatt skrevet om det før. Noe som vi ofte ser på denne bloggen, gammelt innhold som er skrevet om og publisert på nytt. Har sett flere skrive at de heller vil lese om hverdagen deres, istedenfor slike innlegg. Likte deg godt før, men syns det har blitt mye negativt her inne, og veldig mye clickbait..

    14. Har 6 søsken til sammen, kun en helsøster haha 🙂 aldri gjort meg noe, så hva har det å si da..? Glad foreldrene mine fant lykke igjen

    15. Gratulerer med dagen, flotte og oppegående kvinne! Håper du har det fint og smiler fra øre til øre 🙂 Du er verdifull!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg