EN STOR OVERRASKELSE!


Herregud, gjett hva?! I går da vi ventet på at moren til Fredrik skulle komme og passe barna mens vi skulle ut på en liten bursdagsmiddag på kvelden, så banker det på døren. Barna skulle sove før hun kom, siden de har sovnet så fint om kvelden i det siste (og vi har jo tross alt kun spist ute alene sammen to ganger det siste året) – og derfor tenker jeg automatisk at det var moren til Fredrik som bare kom litt tidligere enn planlagt. Jeg haster derfor inn på rommet vårt for å finne klærne jeg skal ha på meg for å ha det klart til vi skulle dra litt senere. 

Plutselig er det noen som røsker opp døren inn til soverommet vårt mens jeg står med ryggen til og leter etter klær, og jeg skvetter som bare det og rekker kun å tenke at jeg lurte på hvorfor i alle dager Fredrik røsket døren opp sånn, før jeg snur meg og ser at mamma og pappa står der! Mamma hadde kommet rett fra ferien sin i Hellas, og pappa hadde tatt seg fri fra jobben – noe han mildt sagt sjeldent gjør. Jeg ble altså så overrasket at jeg sto og måpte!

Så da kom de jammen meg til bursdagen min likevel! Det var så uforventet, men jeg ble så overrasket og glad! Og dette hadde både moren til Fredrik og Fredrik visst om hele tiden. Haha! Og gjett om det var noen gutter som ble over gjennomsnittet glad for å se besteforeldrene sine igjen. Leo ble så glad, og har jo siden sist lært seg å si både bestemor og bestefar, noe han stolt har gått rundt og sagt et par ganger i løpet av det siste døgnet for å si det sånn. Haha! Så da dro vi likesågreit ut på bursdagsmiddag alle sammen. Alt i alt fikk jeg en fantastisk bursdag, hvor jeg fikk meg tidenes overraskelse!

Nå drar foreldrene mine hjem igjen i kveld, og siden de vanligvis kun er her på helg – så har jeg fått en skikkelig helgefølelse. Derfor er det så utrolig deilig å vite at helgen ikke starter før i morgen, og at vi har en kjempefin helg i vente!

14 kommentarer

Siste innlegg