ET ORDENTLIG SVAR:

Hei igjen dere! Tror aldri jeg har skrevet et blogginnlegg så sent på kvelden, men i dag har det vært så hektisk at det bare måtte bli sånn. Jeg tenkte jeg skulle svare på en kommentar som jeg fikk her forleden. Jeg ble ganske sjokkert av den, men fremover vil jeg gjerne vri det negative jeg får her inne, om til noe positivt, og noe som forhåpentligvis kan være fint og koselig å lese.

Anne skriver “Likte bloggen din før du begynte å skrive om meningene dine. Er uenig i nesten alt, liker deg ikke lenger pga det. Pluss du skriver som om Noah og Leo er guder eller no når de utvikler seg helt normalt. Slapp helt av, tror alle har sett penere barn og vært borti barn som kan både det ene å det andre. Mine krabbet når de var 5 mnd (tvillinger) pleier ikke skryte av det. Synes det blir litt for mye. ALLE mødre tror at AKKURAT dems barn er best og finest, men hallo? Ro ned, har sett bedre selv.”


Du skryter kanskje ikke av barna dine, slik at andre ser og hører det? Jeg skryter uhemmet av barna mine, og jeg er så stolt av dem at det faktisk gjør litt vondt. Haha! Det har ikke noe å si for meg hvilket tempo de utvikler seg i. Alle barn fortjener skryt. Jeg tviler på at den stolthets-følelsen jeg kjenner på hadde vært noe mindre om Leo hadde begynt å gå senere enn hva han gjorde, eller om Noah hadde begynt å krabbe noen måneder senere. Jeg håper og tror at de fleste mammaer kan si det samme.

For den enorme kjærligheten man får for sitt barn, og stolthetsfølelsen man sitter på når de klarer noe nytt, sier et nytt ord, eller lærer nye ting – den avhenger ikke av hvor tidlig eller sent ute de er i utviklingen. Jeg elsker dem og er stolt av dem uansett, og det skal de alltid vite ♥

Vet dere hva jeg tror? Jeg tror det er sunt å ikke være enige med alle. Jeg har venninner som mener ting jeg er nokså uenig i, og jeg mener helt sikkert en god del ting som de er uenige i også. Jeg liker dem ikke noe mindre av den grunn, det har faktisk vært utelukkende positivt for meg. Det har lært meg å ikke bare se en vei, men begge. Å klare å se flere sider av en sak, reflektere, og å ikke alltid være så bastant. Verdien av det er stor! Jeg skal gi deg et godt råd, det finnes få mennesker der ute som kommer til å være enige med deg om absolutt alt i fremtiden. Du sparer deg selv for mye irritasjon, og ikke minst så sparer du mange potensielt gode vennskap, om du heller bare velger å akseptere det  – og se forbi det.

Hvis du vil forandre noe, så må du alltid starte med deg selv. For du kan aldri forandre andre mennesker, sett bort i fra deg selv. Jeg håper oppriktig talt at dine tvillinger oppnår mye i livene sine, og ikke minst at de får massevis av skryt. For det fortjener de, på lik linje med alle andre barn. Jeg håper at når de kommer springende til deg for å vise hva de har klart, at de ikke får samme respons som jeg gjorde her: “Ro ned, har sett bedre selv” sitert deg.

Ønsker dere alle en fantastisk kveld videre, og “Like” gjerne blogginnlegget på knappen under om du likte det!

11 kommentarer
    1. Selvsagt skal man skryte av barna sine! Det får man faktisk ikke gjort nok av. Skryt og ros og generelt framsnakking trenger vi mer av her i verden!:)

    2. Oi, sist jeg sjekket var det bare bra at mennesker har ulike meninger. Jeg kan si at enkelte meninger blant annet du har (å skrevet om) er jeg ikke enig i, men jeg liker fortsatt både deg og bloggen din. Spesielt når man er i en situasjon som din der meningen kommer ut til såpass mange, synes jeg det er tøft å skrive det. For det er alltid noen som ikke er enige å kommer med stygge kommentarer 🙂
      Selv synes jeg skryt er viktig i en oppvekst, man er jo såklart stolt av barna sine! Her var frøkena ikke den raskeste til å gå, men den følelsen man får som forelder er ubeskrivelig. Husker selv jeg satt på fødestuen å skulle vise hver jordmor som kom inn øret til datteren min, var nemlig så kry at det så ut som en fugl :`) Bare fortsett med den supre jobben du gjør 🙂

    3. Heilt ening me deg! Har en på 7månder han snudde seg når han var 6 månder å er så vanvittig stolt!! Er stolt av de å bare se på an smile! Folk skal kunne skryte av barna sine til andre, det hjelper også på selvtilliten når barna vokser opp. Bare det at barna får vite at foreldrene er stolte av di er mye av jobben gjort 😍

    4. Synes det er fantastisk å skryte av barna! Mi jente var ikke den raskeste til å lære å gå, men gud så stolt jeg var når hun begynte å gå!
      Tenk for en kjip følelse å være mor, men ikke kjenne at man blir stolt av barnas prestasjoner… Det er jo høydepunktene i hverdagen å se barna klare noe nytt og ikke minst kjenne på den stolthetsfølelsen overfor dem!
      Stå på, og fortsett å skryte masse av barna dine! 😁😁

    5. Dette innlegget der slo ann. Du er så fantastisk. Håper Anne leser innlegget. Hun får seg nok en på trynet da. Tror barna hennes kommer til å føle seg misslykket og usikre på seg selv om de ikke blir skryter av. Det hadde hvertfall jeg følt som barn og hvertfall hvis min mor hadde sagt ” har sett bedre “

    6. Jeg synes du er veldig klok til å være så ung, og du har så rett i at hvis man vil skape endring så må man begynne med seg selv 🙂

    7. “Anne” likte bloggen din før du begynte å skrive om meningene dine? Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Gud forby at Jessica faktisk har en tenkende hjerne, og retten til å bruke sin ytringsfrihet, akkurat som alle andre her til lands. Synes synd på vennene til “Anne”, hun må være en skikkelig kjip person å henge med. Stå på videre Jessica, vi er mange som heier på deg 😀

    8. Du har ett godt poeng! Skryt er viktig!
      Og den stolthetsfølelsen du snakker om kjenner jeg godt igjen💖
      Stå på, du skriver så bra😀 Ikke bry deg om all misunnelsen der ute, den kommentaren hun sendte deg sier mest om henne som person!

    9. Kjære Anne!
      Hva i all verden får deg til å være så utrolig negativ og snerpete? Om du ikke liker bloggen til Jessica etter hun begynte å skrive meningene sine, hvorfor sitter du å leser den da? Og vet du meg hva, du sitter ikke og skriver til en annen mamma at du har sett unger som “ser bedre ut” – det gjør man bare ikke!! Alle barn er flotte og unike på hver sin måte, og Jessica sine er to skjønne gutter som mest trolig vil oppnå noe stort en dag i livet – nettopp fordi at de vokser opp med skryt og gode komplementer. Jeg er selv mor, til to skjønne jenter med 7 år i mellom – og selv om hun første krøyp over gulvet i kjempe fart før hun var 5 mnd så ble jeg ikke noe mindre stolt når hun minste ikke klarte det før hun var over 8 mnd. Jeg har så stor kjærlighet for barna mine at jeg skryter de opp i skyene hver dag, for vet du hva? Skryt får de aldri nok av..
      Jeg håper virkelig du kan gå inn i deg selv å kjenne på hvordan det hadde vært for deg om noen hadde skrevet noe slik om tvillingene dine, for DET gjør man bare ikke..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg