15 SPØRSMÅL, 15 SVAR

1. Din favorittalder i livet så langt? – Jeg har litt motstridende følelser når det kommer til alderen jeg er i nå (21) Jeg liker definitivt livet mitt best i den alderen jeg er i nå, men jeg synes 18 år var en fin alder om jeg kun skal tenke på tallet (og at jeg ikke følte meg eldgammel)

2. Hvilken film så du sist? – “Once a upon a time in Hollywood” som jeg så forrige uke sammen med Fredrik♥ Herregud for en bra film, enda bedre er den om du har litt kunnskap om hendelsene den er basert på. Kan virkelig anbefales!

3. Når sto du opp i dag tidlig? – Våknet første gangen klokken 05:00 av en av guttene mine som kom inn på rommet til Fredrik og meg, men Fredrik sto opp, så da fikk jeg sove til 06:20 og sto opp da.

4. Hva gjør du akkurat nå? – Jeg sitter og blogger i sofaen med dyna og puta mi, haha. Beste stedet å blogge, synes jeg. Fredrik og jeg spiste kinamat til middag i dag, da vi hadde en sen middag vi spiste sammen rundt middagsbordet. Jeg gleder meg til å bli ferdig med all jobb jeg har før jeg kan gå og legge meg. Favorittdelen av jobben er å skrive på bloggen, synd det er det som tar kortest tid av alt jeg gjør!

5. Hva er typisk deg å si? – «Vel vel» og «Jaja, sånn får det gå» 🤷

6. Hva irriterer deg? – Når postdamen/postmannen eller hva enn som er riktig å si stapper hele postkassa så full av reklame (ikke regninger, KUN reklame) at jeg må demontere hele greia for å få reklamen ut! HVA er greia med det? La nå den stakkars postkassa mi få slippe om du ser at den er stappfull!  Sammen med folk som sniker i kø! Sistnevnte opplever jeg flere ganger i uken, og jeg tror de topper lista. Jeg er (dessverre) alt for godt oppdratt til å si ifra, for jeg tenker at det er smålig å påpeke at noen sniker – men det er jo ganske smålig å snike også. Det er jo ikke sånn at verden går under for min del om jeg må stå litt lenger i kø, jeg synes bare det er vanvittig uhøflig og vitner om mangel på folkeskikk. Det kan da ikke bare være jeg som tenker sånn?

7. Verste og beste fag på skolen? – Mitt verste fag er matte. Alt annet går veldig fint, men er veldig glad i samfunnsfag, engelsk og norsk.

8. Hva drikker du helst på Kafe? – Frappe med kaffe laget på soyamelk med karamellsmak! Klarer det ikke om de lager frappen for søt, da. Ellers er jeg også glad i iskaffe, den kan heller ikke være for søt. Jeg tror nok aldri jeg kommer til å bli en av de som drikker sort kaffe – det smaker jo høgg?

9. Når ble du sist fornærmet? – Jeg blir vel egentlig veldig lite fornærmet lenger, prøver å ikke ta ting så personlig når jeg er i denne bransjen.

10. Hvor mange steder har du bodd? – Jeg har bodd tre steder i Gjøvik, og tre steder i Larvik. Vi flyttet to ganger før jeg var 4 (eller 5?) år gammel i Gjøvik, så jeg bodde på samme sted fra jeg var 4 (eller 5) og helt til jeg flyttet ut som 16-åring. Det var veldig stabilt og godt at jeg alltid visste hvor hjemme var, så det ønsker jeg for barna mine også. Da jeg var 16 flyttet jeg til hybelen på 23 kvadratmeter her i Larvik, videre til leiligheten som var litt større på 73 kvadratmeter, og nå på 120. Husker overraskende mye fra jeg var veldig liten faktisk – og fra de stedene jeg bodde med søstrene mine og foreldrene mine før vi flyttet til barndomshjemmet mitt, som foreldrene mine for øvrig fortsatt bor i. Det er så gøy å tenke på tatt i betraktning at Leo nærmer seg 5, og at han derfor også kan huske ting fra det som skjer nå, når han en gang blir stor.

11. Har du noen gang fått en beskjed du aldri kommer til å glemme? – JA. Legen min som fortalte meg at jeg var gravid, første gangen jeg ble det.

12. Hva mener du er den perfekte aldersforskjellen mellom søsken? – Jeg tror ikke det finnes noe sånt som «den perfekte alderforskjellen» mellom søsken, men at det er fordeler og ulemper med så og si alle ulike aldre. Med det sagt, det kan godt hende det er noen aldersforskjeller som er mer ideelle enn andre. Jeg er veldig glad jeg fikk guttene mine med 18 måneders mellomrom – og ser at de har et sterkt søskenbånd allerede. Men jeg tenker også at det kan være fint med 3 og 4 års mellomrom, når storebror eller storesøster kan hjelpe litt til også (som sikkert er stor stas!) 

13. Hva er det rareste du har spist? – Under graviditeten da jeg fikk helt ville cravings spiste jeg mengder brødskive med brun saus, samt rå (ikke-kokt) pasta med masse Melange (altså smør) på. Kunne fint spise en hel pakke med ukokt pasta på noen dager. Blir kvalm bare av tanken når jeg skriver dette!

14. Hva spiser du helst til frokost? – Jeg spiser helst ikke frokost i det hele tatt egentlig, ettersom jeg alltid er kvalm om morgenen! (Nei, jeg er ikke gravid – har bare alltid vært sånn) men et par timer etter jeg har stått opp spiser jeg gjerne helst en stor grønn smoothie 🍏🍵

15. Hva gruer du deg aller mest nå? – Vet faktisk ikke? Det må jo være et godt tegn. Gruer meg litt til Leo skal starte på skolen i 2021 for da er han virkelig stor gutt – men gleder meg jo mye mer enn jeg gruer meg, så det er jo definitivt ikke det jeg gruer meg mest til akkurat nå. Jo, nå vet jeg det! Gruer meg mest til å ta opp 1p-matten neste år… Svært pensum. Men som dere vet, tviholder jeg på alt som kan gjøre at jeg tenker positivt, så jeg har begynt å øve allerede. Må gjøre det beste ut av de tingene man uansett må gjennom, så slipper man å gjøre det verre for seg selv enn det allerede er. Sånn prøver i hvert fall jeg å tenke!

Nyt kvelden deres videre, alle sammen!

9 kommentarer
    1. jeg synes bloggen din begynner å bli gørr drittkjedelig og synes du liksom godt kan få flere barn når du iallefall først har valgt å få 2 stykker liksom, kan jo få 20 barn,så blir denne bloggen mye bedre, du legger bare de samme bildene hele forbanna tiden og med de samme barna dine og de samme gamle gravidmagebildene dine og du prøver å lure alle folk til å tro at du er gravid igjen noe som du er overhodet ikke bare gi deg med å lure alle til å tro at du er gravid vi blir ikke lurt lenger bare før

      1. Hei du! Dette var en svært lite konstruktiv kommentar, men jeg skal ta alt du skriver seriøst og svare deg likevel.
        Jeg har vært litt dårlig på å ta nye bilder i det siste, fordi jeg har hatt mye å finne på. Dette er noe jeg absolutt skal bli flinkere på allerede i månedene som kommer fremover nå 🙂

        Jeg kjenner meg derimot ikke igjen i det at jeg legger ut mye gamle gravidbilder, dette er det første på veldig lenge om du blar deg tilbake i arkivet mitt. Jeg kjenner meg heller ikke igjen det at jeg liksom skal prøve å lure dere til å tro at jeg er gravid – jeg har jo faktisk gått ut og sagt i flere blogginnlegg de siste 6 månedene, at jeg ikke ønsker et nytt barn på veldig lenge. Dette har jeg poengtert ved flere anledninger. Tror du at du kunne vist til hva slags innhold jeg har produsert, som har fått til deg å føle deg lurt til å tro at jeg var gravid?

        Jeg er egentlig helt fornyød med at det ikke skjer så mye nytt, da jeg har en stabil hverdag med barna mine, Fredrik, skolen og jobben min. Og trives med det. Det hadde jo også vært feil dersom det skjedde noe nytt hele tiden, og da ville jeg nok blitt kritisert for det også. At det kan være kjedelig å lese om for noen har jeg full forståelse for, likevel har jeg de siste månedene hatt ganske mange lesere hver dag (flere i gjennomsnitt per mnd enn jeg har hatt på flere år) samtidig er jeg helt åpen for tilbakemeldinger fra lesere, men det er fint om vi kan holde oss konstruktive.

      2. Oi, har du så lite drama i livet ditt at du blir grinete når denne bloggeren ikke leverer det til deg? Hva med å skaffe deg en hobby? Blogge om ditt eget liv? Stikke ansiktet ut i sola så du får vitaminer til å smile litt? ☺️

    2. Hei

      Flott blogg 🙂 må si jeg berunder deg veldig, er var selv ung mamma, fikk første når jeg var 15 og andre når jeg var 19, har aldri angret, nå er jeg snart 28 og venter tvillinger i mars, skjønner godt du ikke vil ha flere på en stund, jeg var så heldig at foreldrene mine og min manns ( som jeg har vert kjæreste med siden jeg var 13 ) foreldre hjalp til, så begge fikk fullført skole selvom vi hadde 2 små, nå er han brannmann og jeg sykepleier.

      Ønsker du deg flere barn med tiden eller er du ferdig?

    3. Koffer linke du til sinnsykt gamle innlegg? Verste clickbaiten ever. Ser du ikke sjøl at du bare synk lenger ned på lista?? Foll går drittlei.

      1. Hei Ronja! Hva slags innlegg tenker du på? Det jeg delte på Snapchat skrev jeg klart og tydelig at “var et av mine mest leste blogginnlegg” -ergo er det åpenbart gammelt 🙂

        Du tar for øvrig veldig feil når du sier at jeg synker mer og mer på listen, haha. Er en slags hersketeknikk mange av de som ikke liker meg bruker mot meg, og har brukt mot meg i alle år. Har ligget jevnt og stabilt på listen i snart 5 år, tror ikke du skal bekymre deg for mine lesertall. De siste to månedene har tvert i mot faktisk vært de beste på flere år, så jeg er storfornøyd og har utrolig fornøyde samarbeidspartnere også – noe som er utrolig gøy <3 I går blogget jeg ikke en gang, og enda hadde jeg 4000 sidevisninger på bloggen.

        For øvrig har jeg helt fra start delt innlegg som ikke har vært helt nye både her og der, for at nye lesere skal få dem med seg om jeg feks er fornøyde med dem. Om du ikke synes noe om det, må du gjerne gi beskjed – men legg gjerne fra deg hersketeknikkene og vær hyggelig. Det koster ingenting å være hyggelig.

        1. Du svarer så godt til alt denne rablinga 🙄😂 Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan være hyggelig, for som du siee; det koster så lite. Hva er det uansett å være grinete for at ” du er kjedelig”? Kanskje de bare har lyst på slik suksess du har, egentlig?

          Jeg var forsåvidt en daglig leser i to-tre år hos deg, men nå sjekker jeg bare innom i blant.

          Personlig synes jeg at du kunne hatt litt andre temaer, det blir kanskje litt mye hverdag? Jeg klarer ikke like godt å interessere meg i andres liv. Derimot har jeg lyst til å høre dine tips om livet, med tanke på de ”utfordringene” du står ovenfor. Som for eksempel hvordan ha en best mulig barneoppdragelse, eller hvordan holde seg fokusert og organisert i en travel hverdag. Litt mer politikk gjerne, men der igjen så er det kanskje et fåtall av de som ønsker å lese slikt på bloggen din? Jeg hadde egentlig flere spesifikke temaer jeg vurderte å foreslå, men jeg husker det ikke akkurat nå. Håper dette hjelper deg mer enn at du tenker wtf. Det er skikkelig annoying as.

          Håper dere alle får en strålende dag! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg