DET KOMMER TIL Å BLI TØFT

God formiddag alle sammen! Nå jobber jeg med å klare å få ut to nye og gode blogginnlegg til dere hver dag, så da begynner jeg å blogge tidligere på dagen også. Håper det er noen av dere som har savnet det! Nå sover Noah luren sin, så jeg fikk litt ekstra tid til å oppdatere dere. Det er litt under ett år til jeg begynner på skolen, og kun noen måneder til jeg må søke meg inn for tredje gang. Denne gangen forhåpentligvis uten gravidmage eller baby når skolestart er et faktum. Først og fremst skal jeg selvfølgelig bare nyte det siste hjemme-året mitt med lillemann, men jeg ser unektelig også frem til å få startet på utdannelsen min som jeg føler jeg har snakket om i evigheter nå. 

Noen av venninnene mine har sagt: HVORDAN skal du rekke alt? Du skal ha tid til to barn, til kjæreste, hus og hjem, bloggen, og gå videregående samtidig. “Jeg er stolt av deg Jessica, men du er bare ett menneske, og det er bare 24 timer i døgnet” sier de. Jeg ser selv at det blir knapt med tid, og at det kommer til å bli tøft å få rukket alt. Og det ser jeg allerede før jeg begynner å tenke på at de 24 timene også skal dekke timene jeg må sove, tid med venner noen dager, og ikke minst måltider.

Jeg er ikke i tvil om at det blir tøft. Dette er en del av pakken som fulgte med da jeg tok valget om å få barn tidlig for 3 år tilbake i tid. Den gangen jeg for første gang sto med valget om å beholde eller ikke beholde, med alle ulemper og fordeler som fulgte med hvert av valgene. Det blir tøffere å få tatt seg en utdannelse. Men jeg ser på det som en utfordring, og jeg vet at jeg kommer til å klare det. Jeg er ikke bekymret, selv om jeg vet at det blir travle år. Det at det er så “kjent” at  mange unge mødre og foreldre generelt dropper ut av skolen og aldri skaffer seg utdannelse, motiverer meg til å vise både meg selv og andre at dette går an å få til, selv om man har fått barn som 16-åring!

Klem

14 kommentarer
    1. Hei!❤️
      Jeg vet at dette ikke passer helt til innlegget ditt …
      men kunne du ha sagt hva man skal ta med til føden for ungen? Jeg har snart termin, og kan ikke så mye om dette. Hadde vært hjelp visst du kunne sagt litt om dette❤️

    2. Ville anbefalt deg å kanskje ta et fag eller to som privatist nå. Så slipper du å ha fullt opp med skole første året. Det vil gjøre overgangen mellom å være hjemmeværende mor til student + mamma enklere.

    3. Jeg fikk unge da jeg nettopp var ferdig på 1. Året, og vi kjøpte oss hus som var et evig oppussingsprosjekt. Til tross for at jeg hadde bare én unge var jeg også aktivt med i Heimevernets ungdom og jeg pusset opp hadde jeg bestandig litt tid til overs med lekser og leking. Jeg angrer absolutt ikke på at jeg tok siste skoleåret i en smell, for da startet jeg rett som lærling etterpå. Det vil gå bra skal du se 🙂

    4. Det går nok bra! Jeg fikk masse motivasjon etter jeg fikk barn. Selv er jeg i fødselsperm med lillesøster, og jeg tar 30 SP nå i høst ( nettbasert). Jeg gjør det kun fordi jeg synes det er gøy, Jeg er sykepleier i bunn. Man får til det man vil! Lykke til på veien videre.

    5. Dette kommer du til å klare så fint! ❤️ Studerer selv nå (gravid i uke 30) med nr 3 ❤️🤰🏼 Er tungt og ikke alltid lett, men du klarer det du vil! Du virker som en super flink jente som får til det du vil👌🏽 Masse lykke til!😊

    6. Jeg tok min første bachelor da jeg ble gravid (22 år). Hadde leilighet og jobb ved siden av. Fullførte med glans. Da sønnen min var 2,5 år, begynte jeg på min andre bachelor. Ble gravid mellom 2 og 3.klasse. Denne gangen med hus, og jobb ved siden av. Fullførte bacheloren med to barn, hund og enebolig, og jobb ved siden av. Syns det var tøft da det stod på, men det skulle vise seg å være myye tøffere å jobbe fullt enn å være student. Stå på! Dette klarer du!

    7. Stå på Jessica! Alt går hvis man vil det selv 😊 Selv har vi gård med melkekyr (20stk), tre hester, en hund, 30 høner, 1 katt og lillegutt på 1,5 år. Jeg går på veterinærhøgskolen i Oslo som ligger to timer hjemmefra. Er der 5 dager i uka og kjører frem og tilbake hver dag for å tilbringe tid med gutten min 😊 Videregående kommer til å gå helt strålende!!

    8. Dette får du så aldeles til. Vet om flere som har klart utdanning med små barn når de er unge og som forsatt er unge. Så dette går bra. Og du er jo heldig for dere er to. Er mange som er alene som må klare det.
      Men hva skal du studere?

    9. Det går helt fint, alle andre klarer jo seg på jobb 8 timer om dagen, litt overtid her og der og hus og barn. Jobber selv turnus 100 prosent, har to barn og to hunder, kjøpt oss hus og en samboer som jobber fult og jeg studerer også ved siden av, nettstudier da så jeg kan kombinere med jobb og det er helt topp syns jeg.

    10. Jeg tok 3årig bachelorutdannelse på høyskole, alenemor med tre barn.. Så jeg tror du skal klare videregående med to barn og samboer 😉 Lykke til flinke deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg