INGEN BLIR OVERRASKET OM JEG BLIR GRAVID IGJEN

God kveld alle sammen!

Fredrik jobbet overtid i dag og kom hjem for en del timer siden nå. Han har fri i morgen, så da blir det noen timer ekstra søvn på meg i morgen. Det skal virkelig bli godt, etter noen døgn med lite søvn og veldig mye aktivitet med barna. Jeg har slitt med smerter nederst i korsryggen/magen i dag, så det har naturligvis vært ganske slitsomt! Jeg snakket med mamma istad og hun spøkte med at jeg sikkert “bare” var blitt gravid igjen. Haha! Familien min elsker å tulle med meg om ny graviditet. Jeg er bare glad for at vi alle sammen kan le av det. 

Det har jeg for øvrig liten tro på at jeg er, for å si det sånn! Jeg føler at hvis jeg hadde blitt gravid for tredje gang, så hadde ingen av dere blitt overrasket en gang. Familien min hadde trolig ikke blitt overrasket. Ikke vennene mine heller. Haha! Den som hadde blitt mest overrasket hadde sikkert vært meg, nok en gang. Mange av dere var ikke en gang overrasket når graviditeten med Noah ble offentliggjort, og jeg trodde jo det skulle komme som lyn fra klar himmel for dere, slik det gjorde for oss. Men neida!

Jeg har gått så mange flotte turer med barna de siste dagene i høstværet. Å gå tur sammen er virkelig undervurdert! Spesielt nå på høsten. Og på formiddagen, gjerne tidlig på formiddagen også. Da er det så få mennesker ute, kjemperolig og så fredfullt. Å pakke inn barna i ullklær, ulldresser og tepper. Jeg misunner ofte Noah i vognen, det ser alltid så deilig ut å ligge i den godt pakket inn nå som det begynner å bli så kaldt ute ♥

Nå skal jeg snart prøve å ta noen smertestillende mot smertene før jeg går og legger meg. Forhåpentligvis er det borte til i morgen! 

Klem

9 kommentarer
    1. Må den stakkars kjæresten din stå opp tidligere enn deg når han har fri, for å ta seg av barna, når du er den hjemmeværende parten (jf. “Han har fri i morgen, så da blir det noen timer ekstra søvn på meg i morgen”)? Jeg er også usikker på om du vet hva ordet “formiddag” betyr, ettersom du i forrige innlegg ønsket leserne “god formiddag” klokka 15:20. Formiddag betyr før klokka 12 om dagen…

    2. Hei Eli! “Den stakkars kjæresten min” gjør dette helt frivillig 🙂 Jeg vet ikke om du er fast leser eller om du bare ramlet innom, men jeg hadde satt stor pris på om du heller stilte spørsmål, enn å komme med bastante utsagn som at det er “stakkars min kjæreste” når han står opp tidlig de dagene han har fri helt frivillig.

      Jeg vil for øvrig understreke at selv om jeg er den hjemmeværende parten, så er ikke det dermed sagt noen automatikk i at han har noe mer rett til å sove på sine fridager enn meg. Skal love deg at det er hektisk slik det for eksempel har vært denne uken. To planleggingsdager i barnehagen, så dermed to små barn hjemme med meg alene og en samboer som jobber til halv syv på kvelden flere kvelder på rad. Spesielt når dagene starter fra klokken 05:00.

      Tidligere byttet vi på annenhver fridag med å sove ut. Men kjæresten min ikke er like glad i å sove som meg, ettersom han føler at han går glipp av hele dagen om han sover lenge. Det skjønner jeg veldig godt også, men han vet at hvis han skulle trenge å sove litt ekstra en dag så stiller jeg selvfølgelig opp på samme måte som han alltid gjør. Forrige blogginnlegg begynte jeg på før klokken var blitt 12.00, og det var også da jeg skrev det ettersom det er i 11-12 tiden at Noah sover luren sin. Blogginnlegget ble ikke publisert før senere av flere ulike årsaker 🙂 Er fullstendig klar over at formiddagen betyr før klokken 12 om dagen 🙂 Ønsker deg en god kveld (natt?) 🙂

    3. Eli: den kommentaren din.. Altså, har du barn? Har du en du elsker? Vet du at man i forhold, så gir og tar man? Vet du at det ikke er noe som heter å “passe” sine egne barn, hverken for mor eller far? I en velfungerende familie, som det virker som Jessica sin familie er, så hjelper man hverandre. Man er tilstede for hverandre. Er den ene parten sliten, så trør den andre parten til – og motsatt. Vet du hva.. Skjerp deg! Voks opp og slutt å ha et så utrolig svart/hvitt syn på livet (og på familiesituasjonen til Jessica). Jessica: du er en fantastisk mamma for guttene dine, ikke la noen noensinne fortelle deg noe annet! Alle kan se at du gjør en storartet jobb! Fortsett sånn og ikke la lettroll som Eli ødelegge for deg.

    4. God bedring!
      Hvordan er været hos dere egentlig? Jeg bor på møre og her har vi hatt strålende sol og 16 grader de to siste dagene😊

    5. Haha, ja stakkars kjæresten din som må stå opp tidlig og ta seg av barna. Huff og huff.. folk ass! Sånn gjør vi det her også. Når min samboer har fri står han opp med mini. I helgene tar vi som regel en dag hver. Tror det er veldig vanlig bortover. Sikkert lett for folk uten barn å snakke høyt om hva som er riktig og galt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg