UKENS SPØRSMÅL: INTIMGRENSER, UTROSKAP ++

Har du strekkmerker på magen etter graviditetene? Synes du strekkmerker er stygt?

– Nei, jeg har ikke fått noen strekkmerker på magen. Selv har jeg stusset over det siden jeg gikk veldig raskt opp i vekt og fikk stor mage i begge svangerskapene. Fikk litt strekkmer bak på leggene (haha) samt littegrann øverst på venstre lår, og noen på sidene av rumpa. Plager meg ikke i det hele tatt, de har uansett bleknet helt. Jeg synes det er rart jeg ikke har fått flere ettersom graviditene også var såpass tette. Strekkmerker er ikke stygt, det er helt normalt og den desidert største delen av verdens befolkning har det i mindre eller større grad.

Bruker du mye sminke?

– Jeg vil si jeg bruker en del, men ikke voldsomt mye. Jeg bruker stort sett bare tre produkter: Foundation, pudder, og lipliner. Jeg bruker ingenting på øyenbrynene mine fordi jeg synes de er finest naturlig, de er veldig mørke naturlig også. Føler nesten et press på at jeg måå ordne brynene mine “on fleek” med dip brow og hele pakka, men det bryr jeg meg ikke om. Liker de slik de er naturlig! Ellers setter jeg på meg løsvipper da, men det regnes kanskje ikke som sminke? Bruker for øvrig ikke løsvipper hver dag, og det samme med selvbruning.

Heei! Lurer litt på hva du synes om innlegget til rosablogger Stina om intimgrenser mellom henne og kjæresten?

– Så gøy at du spurte om dette! For dere som ikke har fått det med dere, så skrev denne bloggeren et blogginnlegg om hvilke intimgrenser som fantes i hennes kjæresteforhold. Deriblant at de har hvert sitt bad, at de ikke sitter på do foran hverandre, og at de ikke vasker hverandres klær. Dette har hun fått masse kritikk for (ikke så veldig overraskende, bloggere flest får kritikk for det meste, og spesielt om det er snakk om valg som ikke er helt A4) Jeg synes det er kjempefint at de har funnet en løsning som fungerer for dem. Er det ikke egentlig det kjæresteforhold handler om da? Å finne ut hva som fungerer for seg og sin partner – og det har åpenbart dette paret gjort. Jeg vasker selv klærne til hele familien her, men jeg raper ikke en gang foran Fredrik, og går i hvert fall ikke på toalettet foran han. Men igjen så handler dette om hva man selv er komfortabel med. Synes det er kult av henne å være åpen om noe hun helt sikkert visste hun kom til å få kritikk for, dette er jo deres valg og skader ingen. Men det er min mening da 🙂

Du skryter av at du ikke har fikset på utseendet ditt, men er jo ganske lett å se at du har gjort endringer med utseendet ditt når man ser hvordan du feks så ut i 2015?

Jeg har ikke fikset på utseendet mitt. Har nok bare blitt flinkere til å sminke meg, fått lengre hår, etc. Og bare vokst litt opp, rett og slett. Jeg var 16 år i 2015, nå er jeg 19 år og det er klart man forandrer seg naturlig på 3 år 🙂 Ser du ut som da du var 16 år?

Kan du starte med videobloggene dine snart?

– Ja, men jeg lurer på hva dere har mest lyst til å se. Med Fredrik, uten Fredrik? Gjerne kommenter under dette blogginnlegget om dere har noen ønsker!

Hva synes du om å bruke pels?

– Det synes jeg er motbydelig og jeg håper ingen faktisk mener at det er nødvendig å bruke pels når vi er kommet til år 2017. Pelsindustrien burde vært lagt ned for lenge siden, for vi trengte kanskje pels før i tiden når menneskeheten ikke hadde så mye valg, men Ingen trenger pels i 2017. Det er rett og slett bare tull og tøys. Jeg må si jeg stiller meg undrende til hvorfor noen mennesker enda velger å bruke det når det i bunn og grunn er å drepe dyr for forfengelighetens skyld. Statussymbol kanskje? Jeg bruker mye heller fuskepels samtidig som jeg får beholde nattesøvnen min.

Hva hadde du gjort dersom Fredrik hadde vært utro mot deg nå? Og kan du spørre Fredrik hva han hadde gjort om du hadde vært utro?

Det vet jeg ikke, det hadde kommet veldig an på. Nå vil jeg bare understreke at det ikke er noen grunn til at vi skulle gjort det mot hverandre, men jeg kan svare ut i fra om det hadde skjedd. Det er jo litt forskjellig hva man definerer som utroskap. Jeg synes det er veldig vanskelig å skulle svare på, jeg føler på et ansvar for å lære guttene mine at det er uakseptabelt å gjøre mot noen man er glad i. Jeg har skrevet litt mer utfyllende om dette i et blogginnlegg tidligere som du kan lese HER.

Fredrik: “Jeg hadde blitt lei meg, veldig såret og sint, men hadde ikke gått fra Jessica. For det hadde jeg aldri i verden klart.”

Håper dere likte svarene i denne ukens spørsmål. Klem!

5 kommentarer
    1. Hei. Angående videoer!
      Jeg har ingenting i mot at Fredrik joiner! Det er bare koselig! Trivelig og fin person er han og og jeg er glad du har en så fin mann i livt ditt.
      Uansett så har jeg ve ledig lyst å ha videoer av barna dine, sånn noen minutter med Leo og noen minutter med Noah. Også at du og Fredrik snakker om dem. Det hadde vært så trivelig!
      Jeg skal til Guatemala snart og da må jeg leve uten nett i sju uker så har mye å ta igjen når jeg kommer til Norge. For din blogg er virkelig den fineste og jeg bare må lese den❤️

    2. Hva synes du om å bruke dyretestet sminke/skjønnhetsprodukter? 🙂 Bare lurte siden du tar sterk avstand fra pels, om du også har samme syn på dyretestet sminke ol. siden det også bare er for forfengelighetens skyld, og ikke noe man trenger (og det finnes jo cruelty free sminke/produkter). 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg