LITE VISSTE JEG..

Dere vet når dere hører en sang, ser et bilde, kjenner en lukt dere ikke har hørt, sett eller kjent på kjempelenge – og så kommer bare minnene strømmende på fra tiden du forbinder det fra? Et slikt øyeblikk hadde jeg i dag.

Jeg fant igjen dette bildet av meg selv fra juni 2014, da jeg akkurat hadde flyttet til Larvik. Jeg husker lukten fra den lille hybeleiligheten jeg bodde i. Jeg husker middagene jeg lagde. Jeg husker varmen, jeg husker alle sommerklærne jeg hadde som lå i klesskuffene mine, jeg husker den gode stemningen da Fredrik var hos meg. Jeg husker magesmertene. 

Det er helt latterlig å sitte her noen år senere og huske tilbake på alle tingene jeg overså og tenkte at «sikkert kom til å gå over» og innse at det faktisk var symptomer på at jeg var gravid!

Akkurat 16 år gammel og lykkelig uviten.

Lite visste jeg hva som ventet meg. ♥

5 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurer på en ting! Jeg er litt over 12 uker på vei og sliter ekstremt med svangerskapskvalme i perioder. Kan kaste opp 1-3 ganger for dag og sliter veldig med å få i meg ordentlig næring. Spesielt varmmat og mat med mye lukt. Går mye i brød, frukt og yoghurt. Slet du veldig med svangerskapskvalme og når eventuelt gikk det over?

    2. Hanneh: Hei Hanneh! Uff, nå fikk jeg fryktelig vondt av deg. Jeg slet med akkurat det samme da jeg ble gravid første gang, det avtok dessverre ikke helt før jeg var ca 25 uker på vei. Er jo ikke dermed sagt at du vil gå slik like lenge altså, og det håper uansett du slipper. Det som hjalp meg var lite da det sto på som verst, men kvalmen kunne avta litt utover ettermiddagen, og da passet jeg på å få i meg noe. Altså hva som helst, en kopp med rett i koppen suppe, litt pasta, noen love hearts (godteri). Og så la jeg meg alltid rett etter jeg hadde spist, fordi jeg innbilte meg at det var mindre sannsynlig at jeg kom til å våkne for å kaste opp når kvalmen uansett hadde avtatt litt.

      Vet ikke om det er noe sannhet i det, men det funket når kvalmen avtok litt hvert fall! Tipsene med å spise tørr kjeks etc om morgenen på sengen fungerte ikke hos meg, men vet ikke om du har prøvd? Forresten så er det lurt å styre unna varmmat med mye lukt som du også skriver, jeg opplevde at dette nesten fremkalte kvalmen enda mer.

      Sender deg en klem og håper virkelig du blir bedre snart! Vet at det føles helt håpløst noen ganger. Få deg masse søvn fremover og spis når du klarer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg