UKENS SPØRSMÅL: VIDEOBLOGG, BABYKLÆR, SILIKON ++

Hei dere, og riktig god kveld. I dag ble det visst en relativt sen blogg-oppdatering siden begge barna har blitt syke. Rett før jul. Jadda… Haha! Fredrik måtte derfor bli hjemme fra jobb i dag, så vi har brukt hele dagen vår på å gjøre det så komfortabelt som mulig for dem, kost litt ekstra, og tatt ekstra godt vare på guttene våre. Så bloggen ble litt bortprioritert, barna trengte min fulle oppmerksomhet i dag. Legger derfor ikke ut bilder av dem nå som de er syke, noe jeg håper dere forstår!

Jeg tenkte derfor å svare på de siste to ukenes mest stilte spørsmål, siden jeg i tillegg glemte denne faste spalten min forrige uke. Typisk meg, men her kommer den i hvert fall ♥

Hvor kjøper du barne og babyklær? Synes du har så god smak! – Tusen takk, det var hyggelig sagt av deg! Ulike merker jeg liker er Hust&Claire, Memini, Newbie, og Fixoni. Men hvilket merke det er betyr egentlig ingenting for meg, om noe er av grei kvalitet og jeg liker hvordan det ser ut så betyr ikke det noe. Jeg kjøper mest på nett, men også noe i fysiske butikker.

Kan du ha videoblogg snart? – Veldig morsomt hvor mye jeg får dette spørsmålet. I dag har jeg faktisk filmet litt til videoblogg. Så svaret på det er med andre ord ja. Men! Det er utrolig mye å sette seg inn i med tanke på videoredigering og hele pakka, jeg har jobbet en stund allerede med å sette meg inn i alt, og ordne litt på kanalen min. Jeg hadde blitt så glad om dere ville abonnere på Youtube-kanalen min så lenge, den finner dere HER. Det er på Youtube jeg kommer til å legge ut videoene mine fremover – så vil dere få det med dere først er det lurt å abonnere på kanalen min. I mellomtiden kan dere se videoen av at Noah tar sine første skritt ved å klikke HER.

Hvilket filter bruker du på bildene dine? – Jeg bruker appen VSCO og filteret A5 på de aller fleste av mine bilder. Jeg redigerer også kontrast, lysstyrke og temperatur, og andre filtere jeg liker er HB1 og A6.

Hei Jessica! Kanskje litt rart spørsmål men hva er du minst fornøyd med på deg selv? – Jeg har selvfølgelig mine ting som jeg ikke er kjempefornøyd med, men det har jeg ikke lyst til å skrive noe om. Det fører ingenting positivt med seg, tenker jeg! Det jeg kan si er at det som irriterer meg mest ved utseendet mitt akkurat nå (men som vil bli borte etterhvert, da) er håret mitt siden jeg har så mye ammehår som stikker ut over alt foran ved pannen min. Haha! Til dere andre mødre som har det så har jeg forresten et lite mammatips som hjelper med å få det mindre synlig: Kjøp en tannbørste og spray litt hårspray på den, og kam ammehåret inntil håret ditt. Da står det ikke ut til absolutt alle kanter i det minste!

Hva bruker du på leppene dine? Har spurt flere ganger tidligere men ikke fått svar! – Beklager for at jeg ikke har svart tidligere. Jeg er veldig glad i mellomrosa farger med brun undertone. Mest av alt bruker jeg liplinere (Feks Gosh sin i fargen Nougat crisp, den er nydelig på!) ellers er den jeg bruker mest mac sin leppestift i fargen Velvet Teddy.

Når skal du begynne å innrede rommet til barna? Kan du blogge om det og vise oss underveis? Hilsen noen som liker bloggen din. – Det har jeg absolutt planer om å blogge en del om, jeg begynner på rommet til barna en gang på nyåret. Jeg elsker jo sånt så dere kan tror jeg gleder meg!

// Fra Leo sitt første barnerom. Så mange gode minner jeg tenker på når jeg ser på bildene fra det ♥

Kan du legge ut bilde av deg selv uten sminke? – Ja, her er et jeg har lagt ut tidligere i forbindelse med at jeg reklamerte for en hudrens. Haha! Hadde gammel mascara på men fullstendig sminkeløs ellers, og ingen fillers eller selvbruning.  Fregnene mine syntes nesten ikke på dette bildet da, noe som er rart da jeg har ganske mange fregner.

Har du tatt silikon etter ammeperioden(e) med guttene dine? På bildene du legger ut i feks topper så ser de plutselig mye større ut enn tidligere. Hadde ikke hata deg for det men synes i så fall du kan innrømme det. – Nei, jeg har ikke silikon i brystene mine. Jeg har alltid hatt den størrelsen jeg har nå. Dette har jeg sagt flere ganger, men siden spørsmålet dukker opp igjen og igjen tenkte jeg å svare en siste gang.

Hva heter du på Snapchat? Jeg trodde du het Jessicae men du legger jo aldri ut noe? – Min gamle snapchatbruker het Jessicae. Jeg lagde meg ny for en god stund tilbake, og heter nå Mammasom16 som på de fleste andre sosiale medier 🙂

God klem!

9 kommentarer
    1. God bedring til guttane ❤️ Får Fredrik fri for sjukt barn når du er heimeværande? Greit å vite no når eg skal ut i ulønna permisjon i sp fall 👍 Har forresten laga spaghetti-oppskrifta di -den var nydelig 😁 Så ja takk til fleire ikkje-avanserte kvardagsoppskrifter 🙏😁
      Klem

    2. God bedring! Her er både jeg og samboeren slått ut med influensa, og igår ble begge barna syke også. Så uendelig kjedelig rett før jul. Håper vi alle er bedre innen julekvelden og 🙂 Sånn er det med barnehagebarn.. 😂

    3. Heidi: Tusen takk for det, Heidi <3 Han får i utgangspunktet ikke fri for at barna er syke, men jeg var virkelig ikke i form selv, og da virket det som at han kunne ta syk barnepasser dag eller sykt barn dag siden jeg var så dårlig om morgenen. Jeg kom meg veldig utover dagen med nok søvn da heldigvis! Så selv om barna fortsatt er syke, så er det kun jeg som er hjemme i dag. Kjempegøy å høre at du likte oppskriften, jeg har planer om flere fremover 😀

      Klem

    4. Mari: Takk, takk! Uff, det er altså så typisk – masse god bedring til dere og barna også 🙂 Haha, ja – barnehagebarn drar med seg ett og annet hjem for å si det sånn. Man bygger i det minste et skikkelig immunforsvar med tiden da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg